De hel van het openbaar vervoer

JMD

Well-known member
De miljoenenlijn tussen Schin op Geul en Kerkrade bijvoorbeeld.

Jep, die zou het zonder problemen winnen als ze oude of niet-NS-lijntjes mee hadden geteld.

Nu heb ik op Haarlem - Zandvoort gestemd, alhoewel ik Sittard - Maastricht ook heel mooi vind, met name dat stuk bij Hulsen/Geulle....
 

Jozsef

New member
Ik heb jullie hulp nodig. Mijn zoon is vandaag aangenomen op de ICT Academie in Utrecht. Columbuslaan 540.
Nou zijn we op zoek naar 't goedkoopste OV abonnement. Vanaf Capelsebrug of Alexander. Wij zien door de bomen het bos niet meer. Anyone?
 

JMD

Well-known member
Ik heb jullie hulp nodig. Mijn zoon is vandaag aangenomen op de ICT Academie in Utrecht. Columbuslaan 540.
Nou zijn we op zoek naar 't goedkoopste OV abonnement. Vanaf Capelsebrug of Alexander. Wij zien door de bomen het bos niet meer. Anyone?

Hij krijgt geen OV-studentenkaart??
 

Hankie

Well-known member
Ik heb jullie hulp nodig. Mijn zoon is vandaag aangenomen op de ICT Academie in Utrecht. Columbuslaan 540.
Nou zijn we op zoek naar 't goedkoopste OV abonnement. Vanaf Capelsebrug of Alexander. Wij zien door de bomen het bos niet meer. Anyone?
Bus abbo vanaf capelse brug (bus 195) of trein abbo vanaf Alexander naar Utrecht cs met een fiets erbij.
 

Jozsef

New member
Zover waren we idd al, Hankie. Alleen duurt die 195 tov de trein een eeuwigheid. Wel iets goedkoper dacht ik. En van CS met zo'n fiets naar die MBO valt vies tegen. Die school staat helemaal bij de IKEA bij de Galecopperbrug.
Trein dus 360 euries per maand. Tot 1 januari dus bijna 1500 euro schokken. Die ik 2 weken terug ook alweer in die goudmijn van een VW-bus heb gestopt. We zijn er wel even klaar mee en zijn dus op zoek naar wat voor korting dan ook om dat abbo wat te laten slinken.
 

Maasveld

Well-known member
Weet je de lestijden van je zoon? Als hij veel in daluren kan reizen kun je een altijd voordeel abbo pakken. Krijg 40% korting in daluren en 20% in de spits en overige vervoersmiddelen. Het abbonement zelf kost 25 euro per maand.
 

JMD

Well-known member
Weet je de lestijden van je zoon? Als hij veel in daluren kan reizen kun je een altijd voordeel abbo pakken. Krijg 40% korting in daluren en 20% in de spits en overige vervoersmiddelen. Het abbonement zelf kost 25 euro per maand.

En misschien is het ook maar 4 dagen per week. Dat hoor je ook nog wel eens op MBO's.

OV is duur in Nederland... (helaas)
 

Jozsef

New member
Weet nog geen rooster. Vandaag aangenomen, volgende week introductie.
Maar dit soort mogelijkheden zoeken we dus. Ik zoek nog wel verder als we weer thuis zijn.
 

Lennard95

New member
En prorail krijgt het weer voor elkaar om onderhoud te plegen bij de kuip op een wedstrijddag, ik ben blij dat ik niet ga.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De hel van het openbaar vervoer

En prorail krijgt het weer voor elkaar om onderhoud te plegen bij de kuip op een wedstrijddag, ik ben blij dat ik niet ga.

Derde keer al dit seizoen. Ook een prestatie. Ik mij niet herinneren dat er ooit werkzaamheden waren tijdens een speelweekend in eerdere seizoen. Al ben ik ook een seizoen of vijf of zes met de auto naar De Kuip gegaan.
 

SanMark.

Well-known member
Ik ben denk ik al in geen 10 jaar met de trein gegaan.

Kun je nog steeds een kaartje kopen of moet je van te voren zo'n OV chipkaart aanvragen ?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij kun je een anonieme OV kaart uit de automaat halen, maar niet uit iedere automaat. Vervolgens moet je daar voldoende saldo op zetten (voor de langste rit binnen Nederland en genoeg dat je terug daar nog steeds op zit) en mogelijk nog iets activeren. Niet echt klantvriendelijk.
 
Bovenaan