De hel van het openbaar vervoer

Max

Administrator
Forumleiding
De hel van het openbaar vervoer

Dat is iets heel anders. Ik ben jarenlang met de bus naar het werk gegaan en regen, wind, sneeuw of ijs, dat ding rijdt wel.

Je moet alleen nooit OV nemen rond het tijdstip dat de klok een uur terug gaat. Dan opeens rijdt er geen bus meer ondanks volgens dienstregeling 's nachts de bussen gewoon behoren te rijden.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Ben benieuwd hoe het straks met de noord/zuid-lijn gaat. De bussen uit noord en omstreken worden allemaal omgeleid naar de begin halte in noord. Als zo'n klote metro dan niet rijdt en kinderziektes heeft heb je een probleem.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ben benieuwd hoe het straks met de noord/zuid-lijn gaat. De bussen uit noord en omstreken worden allemaal omgeleid naar de begin halte in noord. Als zo'n klote metro dan niet rijdt en kinderziektes heeft heb je een probleem.

Sowieso draaien ze massaal het OV de nek om. Mijn huis wordt ook veel minder goed bereikbaar straks. Inmiddels ben ik aardig ingeburgerd en gebruik ik sowieso vrijwel alleen maar de fiets binnen Amsterdam.
 

erka

Well-known member
Ik reis alleen met de stadsbus hier, als het regent op werkdagen. Maar het bevalt me uitstekend. Op tijd en hoge frequenties, er komt er altijd wel een.
 

Joost

Well-known member
Ondanks al het geklaag op de NS vind ik het helemaal zo slecht nog niet. Er is tenminste een duidelijke dienstregeling.

Ik heb gisteren geprobeerd uit te vogelen hoe ik op goede vrijdag van Birmingham naar Hartlepool kom. In Engeland rijden treinen zonder enige vorm van gelijkmatige dienstregeling. Ik kon om 8 uur, half 10 of 2 uur. En de ene keer duurt het 3 uur, de keer erna 4,5 uur.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Via Google Maps moet je maar uitvogelen hoe die treinen een beetje rijden.
 

ALenstra

Well-known member
Heb bijna altijd goede ervaringen met Britse treinen. Afgelopen weekend nog in de nieuwe Stansted Express gezeten die ook nog eens een omweg via White Hart Lane maakte.
 

Joost

Well-known member
Heb bijna altijd goede ervaringen met Britse treinen. Afgelopen weekend nog in de nieuwe Stansted Express gezeten die ook nog eens een omweg via White Hart Lane maakte.

Ik heb ook geen slechte ervaringen met de treinen maar het is vrij onhandig dat er geen dienstregeling met structuur is.
 

erka

Well-known member
In Engeland is het OV op zon- en feestdagen drama, maar die keren dat ik er was en met de trein ging, was het op werkdagen prima te doen hoor. Ja, je moet niet van Swansea naar Shrewsbury gaan (4x per dag kwam ik achter, wel mooie route), maar tussen de grote steden is over het algemeen frequent en regelmatig. Naar Norwich bv gaan de treinen keurig elke 30 minuten.
 

erka

Well-known member
Vergelijk dat eens met Frankrijk, waar tussen bv. Lille en Reims maar een paar per dag rijden.
 
Bovenaan