De hel van het openbaar vervoer

Mario

Well-known member
Volgens mij kun je een anonieme OV kaart uit de automaat halen, maar niet uit iedere automaat. Vervolgens moet je daar voldoende saldo op zetten (voor de langste rit binnen Nederland en genoeg dat je terug daar nog steeds op zit) en mogelijk nog iets activeren. Niet echt klantvriendelijk.

20 Euro geloof ik, maar de aanschaf van een OV kaart is ook iets van 7,50 Euro.
 

SanMark.

Well-known member
Ik kan online ook een kaartje bestellen. Dus dat ga ik maar doen.

Max bedankt voor je snelle reactie.
 

JMD

Well-known member
Ik kan online ook een kaartje bestellen. Dus dat ga ik maar doen.

Max bedankt voor je snelle reactie.

Je kan ook gewoon een kaartje uit de automaat halen hoor. Alleen betaal je daar iets meer voor, omdat er een chip in dat kaartje zit. Dus van tevoren bestellen (online) is dan idd handiger.
 

Marinos

Well-known member
Zo omslachtig als Max het doet lijken is het allemaal niet hoor.

Je haalt gewoon een wegwerp kaartje bij de automaat, alleen even tegen het incheck paaltje aan houden als je het perron op gaat. Na aankomst netjes in de prullenbak gooien.
 

Ceephax

New member
Vertraging door kapotte treinen neemt toe

Treinreizigers hebben dit jaar ongekend veel last van vertraging door defecte treinen. Dit jaar gingen er al 188 kapot, vergeleken met het eerste kwartaal vorig jaar een stijging van 61 procent.

http://www.ad.nl/binnenland/vertraging-door-kapotte-treinen-neemt-toe~a240bf90/


Gelukkig hoef ik niet al te vaak met de trein maar Nederland begint wel een beetje armoedig te worden zo. Het lijkt wel of er tegenwoordig helemaal nergens meer geld voor is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De hel van het openbaar vervoer

In het weekend met werkzaamheden zetten ze daarom op de trajecten die wel rijden ook geen langere treinen in. Daarom is het zelfs in het weekend af en toe geen feest. Situaties meegemaakt dat mensen op het station achter moeten blijven. Doordeweeks ga ik gelukkig al jarenlang nauwelijks meer met de trein.
 

Eef de Kip

Well-known member
klopklopklopklop ik moet sinds januari dagelijks met de trein maar het valt me reuze mee totnutoe klopklopklop. Nu moet ik wel zeggen dat ik vaak al om 6 uur, half 7 al in de trein zit, met als reden dat ik op m'n gemak kan werken, en dat dat ik uit voorzorg om mijn aansluiting op Amsterdam Centraal te halen een trein eerder pak in Haarlem. Dat scheelt me wel een hoop ergernis.
Neemt niet weg dat ik ook wel regelmatig zie dat andere treinen op dat vroege tijdstip al uitvallen of vertraging hebben. Dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er ergens een machinist niet uit z'n nest kon komen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik maak sinds een jaar dagelijks gebruik van het openbaar vervoer en zo'n hel is het voor mij niet. In dat jaar zijn de serieuze vertragingen die ik had op ??n hand te tellen. Moet wel toegeven dat ik niet met de trein ga, maar met de bus, metro en tram. Dat scheelt misschien.
 
Bovenaan