De hel van het openbaar vervoer

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hel op aarde, geen koptelefoon en pratende mensen. Ik ben ooit eens onderweg van Heerlen naar Heerenveen in Den Bosch uitgestapt om een koptelefoon te halen.
 

gevegt

Well-known member
Een aantal jaar geleden zat ik elke week 2x in de train. Toen vond ik het altijd wel leuk om met het gepeupel te discussi?ren.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik vind het diep triest wanneer je tegenwoordig met het openbaar vervoer reist. Iedereen in zijn eigen wereldje, precies wat er mis is met de westerse wereld.
Ik zat vroeger ook net als gevegt in de trein, beetje laten met andere mensen, nu zit iedereen op zo'n fijn schermpje te koekeloeren.
 

Jef400

Well-known member
Ik vind het diep triest wanneer je tegenwoordig met het openbaar vervoer reist. Iedereen in zijn eigen wereldje, precies wat er mis is met de westerse wereld.
Ik zat vroeger ook net als gevegt in de trein, beetje laten met andere mensen, nu zit iedereen op zo'n fijn schermpje te koekeloeren.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb wel eens gezellige conversaties in de trein. Twee maanden terug nog prima vermaakt met wat lallende voetbal liefhebbers toen ik uit Maastricht terugkwam. Al is alleen zo'n lange afstand reizen zonder communicatie best saai.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik rij sinds ik in Spanje woon nooit meer in het openbaar vervoer, dus toen ik terug kwam in Nederland als verrassing en dus met de trein van Schiphol naar Apeldoorn moest viel het me echt op.
Letterlijk iedereen zat op een schermpje ofzo te kijken, zelfs gezelschappen die samen reisden.
Vreemde gewaarwording was dat. Vroeger zat je ook wel met je, jaja, walkman op, maar toch minder en zeker niet in gezelschap.
 

inhethoekje

Active member
2 jaar terug zaten we in de laatste trein naar Amsterdam van een dagje Zandvoort tegenover 2 leuke dames in badjas en bikini.
Nu ben ik niet verlegen maar als 2 leuke meiden je een inkijk geven op wat ze in huis hebben dan val ik toch stil.
Je zit toch ongemakkelijk in die stoelen in de 2e klasse zal ik maar zeggen.
 

Ska P 187

Well-known member
Ik heb mezelf op dezelfde pagina overigens tegengesproken, mocht de abumierenneuker het opvallen, te laat!
 

Ska P 187

Well-known member
Okay, ja da's wat anders ?n erg ongemakkelijk inderdaad of ze moet overal voor in zijn natuurlijk.
 

Ska P 187

Well-known member
En ineens mis ik onze Marco (huppeldepup) onze man in Cannes, Monaco en omstreken. Met zijn James Bond avonturen.

Edit, Jaja we hebben Janssen nog, maar da's ook niet meer wat het geweest is en zit bovendien voorlopig aan de anti biotica
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
En ineens mis ik onze Marco (huppeldepup) onze man in Cannes, Monaco en omstreken. Met zijn James Bond avonturen.

Edit, Jaja we hebben Janssen nog, maar da's ook niet meer wat het geweest is en zit bovendien voorlopig aan de anti biotica

Heb jij altijd deze naam gehad of heb je hiervoor een andere nickname gehad ?
 

Ska P 187

Well-known member
Heb jij altijd deze naam gehad of heb je hiervoor een andere nickname gehad ?
Volgens mij kon ik op het vorige forum mijn nick naam niet correct schrijven. Toen was het op zijn best SkaP187, maar ik neem aan dat dit niet is waar je op had gehoopt.
(SkaP007 ofzo)
 

Max

Administrator
Forumleiding
De hel van het openbaar vervoer

Zit nu iemand naast mij allemaal selfies te nemen die automatisch worden beperkt met allerlei knuffel oren en snoeten. Het wordt ook steeds gekker. Ook de muziek is wat te hard voor de oortjes. Infantiel, ijdel en aso. Mooie combi. And she is gone.
 

Joost

Well-known member
http://nieuws.ns.nl/verkiezing-mooiste-treinreis-van-nederland-mag-ik-bij-het-raam-zitten/

Wat is de mooiste treinreis? Door duin of polder? Door stad of land? De zes genomineerde trac?’s bieden voor iedere reiziger wat speciaals: Haarlem-Hoorn, Haarlem – Zandvoort, Baarn – Utrecht Overvecht, Amsterdam Centraal – Utrecht Centraal, Almere Centrum – Lelystad Centrum en Sittard – Maastricht. Het winnende trac? krijgt de titel ‘Mooiste treinreis van Nederland 2016’, waarbij er voor reizigers een audiotour komt met de hoogtepunten op het gebied van cultuur, natuur en geschiedenis”. Met de verkiezing wil NS aandacht vragen voor de schoonheid van Nederland. Reizigers die stemmen maken kans op een dagje uit langs het mooiste trac?: bestaande uit een wandeling met een gids, een diner en hotelovernachting in ??n van de steden aan het traject.

Toch jammer dat ze de trac?s waar de NS niet meer rijdt volledig buiten beschouwing hebben gelaten.
 
Bovenaan