De hel van het openbaar vervoer

Joost

Well-known member
De soap rond de Limburgse aanbesteding die gewonnen werd door Albellio krijgt nog een nieuwe wending; er is vertrouwelijke informatie gelekt vanuit Veolia richting de NS-dochter.

Eerder werd al bekend dat de NS doelbewust de concurrentie te hoge prijzen in rekening wilde brengen voor bepaalde diensten.

Ik denk dat we een nieuwe aanbesteding krijgen in Limburg.
 

Kevah

New member
Ik check in in de spits, de trein vertrekt 1 minuut na de spits. Ik reis dus buiten de spits, maar doordat ik erin moet inchecken betaal ik toch de volle mep.

Overigens zie ik net ook op Twitter dat ze iemand het tweede jaar op rij de aanbiedingsprijs aanbieden en mij de volle mep lagen betalen.

Daarnaast zie ik gelukkig een tweet van de regionale omroep, want van de NS hoor ik als vaste reiziger op het traject waar werkzaamheden zijn niks.
 

inhethoekje

Active member
Wij kopen 2 voordeeluren OV kaarten van 40 % korting, betalen daar 100 euro voor, of 104, dat ben ik kwijt, krijg ik verdomme 2 weken later een mail dat er een aanbieding is om een Voordeeluren kaart te kopen a 29 euro per stuk!

Er is een mail onderweg naar de NS waar ik me nogal ge?rriteerd uitlaat.
 

Kevah

New member
Gewoon klagen en eisen dat je 21 euro terug krijgt omdat je dit geen service vindt enz!
En mochten ze klagen, kan je gewoon zeggen. Waarom krijgen andere mensen voor 3e jaar op rij wel 21 euro korting?
Kom niet met coulance, want dat is echt niet 3 jaar achter elkaar. Als ze vragen waar je dat vandaan hebt, twitter en ook hun eigen account ;)
 

Joost

Well-known member
Wij kopen 2 voordeeluren OV kaarten van 40 % korting, betalen daar 100 euro voor, of 104, dat ben ik kwijt, krijg ik verdomme 2 weken later een mail dat er een aanbieding is om een Voordeeluren kaart te kopen a 29 euro per stuk!

Er is een mail onderweg naar de NS waar ik me nogal ge?rriteerd uitlaat.

Als je vandaag cola koopt en die is volgende week in de aanbieding, ga je dan ook klagen in de supermarkt?
 

Joost

Well-known member
Vrijdag was het NK treinreizen. Wie kan in 1 dag de meeste kilometers maken. Jammer dat ik daar pas van hoorde toen de winnaar op teletekst stond. Zoiets plannen en doen zou me echt gaaf lijken.
 

JMD

Well-known member
Ik denk zomaar dat JMD dit ook heel leuk vindt.

Jep. Mijn zus appte me gisteren ook al het NOS-bericht waarin stond dat het NK treinreizen bezig was en dat zij dat ook wel iets voor mij vond.
Heb net als Joost de pech dat ik er te laat achterkwam...

Ik zat overigens zaterdag wel in de trein, maar alleen naar Delft, even kijken hoe het er 3 maanden na de opening van de spoortunnel bovengrond bijligt. Niet meer te herkennen. Gek, ik heb daar 7 jaar gelopen (station naar mijn werk), moest soms heel goed kijken om me te ori?nteren.
 

gevegt

Well-known member
Voor mijn werk moest ik ruim een jaar treinen en in Delft uitstappen. Wat een bende was het daar.
Na drie weken had ik een goede taxichauffeur gevonden die zijn auto direct achter het station neerzette om mij direct uit de malaise te halen. Soms zelfs op het bouwterrein.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar wat een waardeloos station is dat geworden. Als je daar met de trein stil staat op station Delft, dan heb je geen bereik met je telefoon. Gezien de ervaringen met de NS is dat niet heel handig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De hel van het openbaar vervoer

In hotel Max overnachten zodat je in Amsterdam vroeg los kan? ;-) Wel een waarschuwing, Juni88 hebben we hier niet meer gezien na een overnachting in hotel Max...
 
Je moet juist tussen 00.00 en 04.00 uur starten, dan zal je meeste kans hebben om te winnen. Ook elk traject telt maar 1x voor de eindstand.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Woensdag samen met 4 collega's voor het werk naar Den Haag. We willen met de trein, maar nu blijkt dat dit 51,20 per persoon kost!! Alle mogelijke voordeelkaarten en acties bekeken, maar alles is pas vanaf 9 uur... Wij moeten om 6.43 al vertrekken. Iemand enig idee of dit nog ergens goedkoper kan?
 
Bovenaan