Coronavirus

JMD

Well-known member
Dat je geen toeschouwers toe wilt laten bij sportduels snap ik, maar wat is er tegen om wel de wedstrijden te organiseren (dan hebben de mensen die thuis moeten zitten tenminste nog iets om te kijken) achter gesloten deuren? Dan heb je het over een man/vrouw of 100 die aanwezig is in een groot stadion. Ja, die spelers komen dicht bij elkaar, maar dat doen ze anders ook wel op trainingen enz.

En men zal in Italië toch ook boodschappen moeten doen, de producten komen ook niet zomaar in de supermarkten.
 

Pascallovic

Well-known member
Dat je geen toeschouwers toe wilt laten bij sportduels snap ik, maar wat is er tegen om wel de wedstrijden te organiseren (dan hebben de mensen die thuis moeten zitten tenminste nog iets om te kijken) achter gesloten deuren? Dan heb je het over een man/vrouw of 100 die aanwezig is in een groot stadion. Ja, die spelers komen dicht bij elkaar, maar dat doen ze anders ook wel op trainingen enz.

En men zal in Italië toch ook boodschappen moeten doen, de producten komen ook niet zomaar in de supermarkten.

Het is van hetzelfde niveau als in Nederland dat de spelers geen handen schudden, maar ondertussen zitten de fans wel met tienduizenden in het stadion en bijeen gepropt in het OV van en naar het stadion.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Spelers schudden voor de wedstrijd geen handen, maar tijdens de wedstrijd zag ik ze achter elkaar high fives geven aan elkaar. Die schijnmaatregelen allemaal.
 

JMD

Well-known member
Van TT:
"Theaters moeten dicht;restaurants en cafés moeten vroeg sluiten.Het openbaar vervoer blijft nog wel rijden. "
Oke, theaters dicht snap ik, dat is in lijn met dat alle sportduels niet doorgaan. Maar restaurants vroeg sluiten? Het is toch of helemaal open of helemaal dicht.
En lekker met zijn allen in een trein/metro lijkt me niet echt bevordelijk...
 

Batigoal

Well-known member
Een collega heeft deze week uitgekozen om naar Italië te gaan. Lekker rustig overal en geen rijen. :duim:
 

Batigoal

Well-known member
Best wel apart; in o.a. Frankrijk en Italië geldt vanaf vandaag een negatief reisadvies voor Nederland.
 

De Wolf

Well-known member
Friesland heeft nu ook Corona. Betreft een echtpaar in Gorredijk (tussen Heerenveen en Drachten)

Edit: ze hebben het via een Brabander opgelopen.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Best wel apart; in o.a. Frankrijk en Italië geldt vanaf vandaag een negatief reisadvies voor Nederland.

Waar andere landen maatregelen treffen, doen wij nog steeds alaof onze neus bloedt. Beginnende bij de MP.

Ik hoor steeds meer van mensen die ernstige klachten hebben maar niet worden getest, omdat ze niet aantoonbaar contact hebben gehad met iemand die al positief getest is. Incubatietijd meer dan 14 dagen en die studenten worden allemaal naar huis gestuurd na terugkomst.

Nederland is wat mij betreft echt heel inconsequent bezig. Zeg dan gewoon dat je je er niet druk om maakt en alle ophef overdreven is, maar ga niet vertellen dat je alle gevallen kunt localiseren en terug kunt brengen naar de bron, want daar klopt echt geen zak van.
 

Pascallovic

Well-known member
Waar andere landen maatregelen treffen, doen wij nog steeds alaof onze neus bloedt. Beginnende bij de MP.

Ik hoor steeds meer van mensen die ernstige klachten hebben maar niet worden getest, omdat ze niet aantoonbaar contact hebben gehad met iemand die al positief getest is. Incubatietijd meer dan 14 dagen en die studenten worden allemaal naar huis gestuurd na terugkomst.

Nederland is wat mij betreft echt heel inconsequent bezig. Zeg dan gewoon dat je je er niet druk om maakt en alle ophef overdreven is, maar ga niet vertellen dat je alle gevallen kunt localiseren en terug kunt brengen naar de bron, want daar klopt echt geen zak van.
Ik denk dat ze dit doen om de medische voorzieningen niet te overbelasten. Ik mag tenminste hopen dat ze niet zo naief zijn om te denken dat dit het virus gaat stoppen zich verder te verspreiden. Als je ziet dat alle ons omringende landen verdergaande maatregelen nemen, terwijl het probleem hier zich niet volgens een ander patroon doet aantekenen, dan moet daar een bepaalde strategie achter zitten. Of wij zijn de enige die dit virus op waarde weten te schatten.
 

Hankie

Well-known member
Kunnen we niet in plaats van de "gezonde mensen" in quarantaine plaatsen de risico groep preventief te gaan beschermen.
 

Joost

Well-known member
Waar andere landen maatregelen treffen, doen wij nog steeds alaof onze neus bloedt. Beginnende bij de MP.

Ik hoor steeds meer van mensen die ernstige klachten hebben maar niet worden getest, omdat ze niet aantoonbaar contact hebben gehad met iemand die al positief getest is. Incubatietijd meer dan 14 dagen en die studenten worden allemaal naar huis gestuurd na terugkomst.

Nederland is wat mij betreft echt heel inconsequent bezig. Zeg dan gewoon dat je je er niet druk om maakt en alle ophef overdreven is, maar ga niet vertellen dat je alle gevallen kunt localiseren en terug kunt brengen naar de bron, want daar klopt echt geen zak van.

Onze Premier is een kei in alles weglachen, wellicht hoopt hij daar dit keer ook op.
 

JMD

Well-known member
Grens Oostenrijk - Italië is dicht, vluchten British Airways naar Italië geannuleerd.
 

JMD

Well-known member
Alle grote evenementen in Brabant afgelast. Ben alleen wel benieuwd waar je die grens legt. Want het eerste van een amateurteam trekt misschien ook wel 500 man ofzo, om maar niet te spreken van een doorsnee zaterdagochtend op een doorsnee amateurcomplex, dan lopen er zo ook al een paar 100 man rond.
 
Bovenaan