Bron? Laten we hopen dat het de endemische fase ingaat.99,94% van de Denen besmet met de omikron variant komen niet in het ziekenhuis. Maar voor conclusies is het nog te vroeg. Nou, ik trek m al wel alvast.
Nee, het is echt te vroeg. Omikron is er pas net en iedere variant verspreid zich eerst onder jongeren, daarna vind het z'n weg naar ouderen.99,94% van de Denen besmet met de omikron variant komen niet in het ziekenhuis. Maar voor conclusies is het nog te vroeg. Nou, ik trek m al wel alvast.
Dus jij zegt dat we maar 2 maanden in die lockdown moeten blijven?Nee, het is echt te vroeg. Omikron is er pas net en iedere variant verspreid zich eerst onder jongeren, daarna vind het z'n weg naar ouderen.
Pas als het er een maand of 2 is kun je er iets over zeggen.
Dus jij zegt dat we maar 2 maanden in die lockdown moeten blijven?
Dat staat nergens precies, maar als ik Joost hoor zeggen dat we pas over 2 md iets weten over omicron enz, en we in lockdown zijn gegaan wegens omicron dan trek ik de conclusie dat hij vindt dat we zo lang we het nog niet zeker weten we maar in lockdown moeten blijven.Waar staat dat precies? Half januari zijn alle 50+-ers wel gevaccineerd, zijn de ziekenhuizen na die lockdown weer een stuk leger en dan heb je wel weer meer speelruimte en waarborgen om het mogelijk weer los te gooien.
Dat staat nergens precies, maar als ik Joost hoor zeggen dat we pas over 2 md iets weten over omicron enz, en we in lockdown zijn gegaan wegens omicron dan trek ik de conclusie dat hij vindt dat we zo lang we het nog niet zeker weten we maar in lockdown moeten blijven.
(daarom ook mijn vraag aan Joost)
Nee allesbehalve.Dus jij zegt dat we maar 2 maanden in die lockdown moeten blijven?
9500 vandaag, dan wordt er gelijk storing geroepen maar volgens mijn cijfers past het prima in het patroon, wel aan de onderkant.
Daarom zijn er natuurlijk ook nauwelijks grote problemen en veel minder vergaande maatregelen in Schotland ondanks dat we meer gevallen per hoofd van de bevolking hebben... Dat wij meer IC capaciteit hebben en veel verder zijn in het booster progamma is natuurlijk toeval.Volgens Rutte was de lockdown er (ook als er op tijd was geboosterd en meer IC-capaciteit was geweest) altijd gekomen, want de omikronvariant is volgens Rutte zo gevaarlijk dat strenge maatregelen niet te vermijden zijn...
Daarom zijn wij ook het enige land ter wereld met strenge maatregelen...
Hopelijk gelooft Rutte wel in zijn eigen sprookjes...
Als de categorie die veruit het meest in het ziekenhuis beland de booster heeft, dan zou de lockdown toch wel weer (iets) versoepeld moeten kunnen worden. De jongeren raken dan misschien wel besmet, maar zullen niet of nauwelijks in het ziekenhuis belanden.RIVM: lockdown zal omikrongolf niet kunnen voorkomen
Pas nadat in de tweede helft van januari alle18-plussers zijn 'geboosterd', kan de nieuwe variant weer worden teruggedrongen, verwacht het instituut.nos.nl
Minstens tot eind januari dus...