Coronavirus 2

Joost

Well-known member
Ik zie vanuit het kabinet de laatste weken vrij plots wat goede punten, mede gestuurd door de kamer overigens.

Zo werden bibliotheken en zwemlessen als essentieel bestempeld voor deze lockdown. Kleine puntjes maar het geeft in ieder geval blijk van een beetje voortschrijdend inzicht.

Zo ook het niet instellen van een avondklok wat een bewuste keuze blijkt.

En nu gaat het kabinet uitzoeken hoe sport en cultuur als essentieel kan worden neergezet, ook naar aanleiding van een motie in de kamer overigens.

Het wordt nog eens wat.
 

SanMark.

Well-known member
Padel is een sport van 2 tegen 2. In de eerste lockdown mocht je bij de gratie gods 1 tegen 1 spelen maar daar heb je niets aan omdat het veld veel te groot is. Je kan dan alleen wat techniek oefenen.

Nu werd vorige week ook gezegd dat je maximaal 1 tegen 1 mocht spelen maar dat is gelukkig terug gedraaid. Je mag nu weer 2 tegen 2 spelen. ( buiten uiteraard)

Helaas wel tot 17.00 uur.
 

De Wolf

Well-known member
Als de categorie die veruit het meest in het ziekenhuis beland de booster heeft, dan zou de lockdown toch wel weer (iets) versoepeld moeten kunnen worden. De jongeren raken dan misschien wel besmet, maar zullen niet of nauwelijks in het ziekenhuis belanden.
We kunnen natuurlijk ook het voorbeeld van Oostenrijk volgen 😏
 

Maasveld

Well-known member
Ik zie vanuit het kabinet de laatste weken vrij plots wat goede punten, mede gestuurd door de kamer overigens.

Zo werden bibliotheken en zwemlessen als essentieel bestempeld voor deze lockdown. Kleine puntjes maar het geeft in ieder geval blijk van een beetje voortschrijdend inzicht.

Zo ook het niet instellen van een avondklok wat een bewuste keuze blijkt.

En nu gaat het kabinet uitzoeken hoe sport en cultuur als essentieel kan worden neergezet, ook naar aanleiding van een motie in de kamer overigens.

Het wordt nog eens wat.
Het is wel ontzettend scheef dat bijvoorbeeld bibliotheken wel open mogen blijven en kledingwinkels dicht moeten.
 

stc

Well-known member
Ik merk nog steeds dat er veel mensen in het ov zitten. Daarnaast dragen een x aantal mensen geen mondkapje of ze dragen ze verkeerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wat een boefjes!

Mijn vrouw heeft het ov nodig voor haar werk trouwens, er zullen ongetwijfeld meer zijn.
 

JMD

Well-known member
Ik merk nog steeds dat er veel mensen in het ov zitten.
En hoe zie jij dat? Vanuit het OV neem ik aan? Dus...

Dat is hetzelfde als de mensen die zaterdagmiddag in de drukke winkelstraten liepen en liepen te klagen dat het zo druk was daar....
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja dat vind ik lastig. Ik ging anderhalve week geleden weer eens op een zaterdag een keer langs bij vrienden. Laatste keer dat ik dat had gedaan zal half september geweest zijn. Toen viel het mij ook op hoe achterlijk druk het was op de weg. Als iedereen dezelfde intensiteit zou aanhouden, dan was het in ieder geval niet zo druk geweest.
 

JMD

Well-known member
Als je voorziet in een primaire levensbehoefte zou je denken dat je geen lobby nodig hebt.
Jep. Maar over wat primaire levensbehoefte is verschillen de meningen natuurlijk (als we even levensmiddelen, gas/licht/water enz ter zijde schuiven). Voor de ene zijn boeken van levensbelang, voor anderen sporten enz.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een paar vinden het blijkbaar leuk om dan op de kinderen te kunnen passen. Ze hebben geen klachten qua ziektebeeld. Verlieten lachend het pand.

Dan denk ik aanstellers ja.....

Als je positief getest bent, dan moet je toch nou eenmaal thuisblijven? Dat ze er lacherig over doen is wellicht niet zo collegiaal.
 

SanMark.

Well-known member
Een paar vinden het blijkbaar leuk om dan op de kinderen te kunnen passen. Ze hebben geen klachten qua ziektebeeld. Verlieten lachend het pand.

Dan denk ik aanstellers ja.....
Hoezo ze zijn verplicht om naar huis te gaan.

Zit jij nu gewoon hier corona te ontkennen?

Rare wappie.
 

stc

Well-known member
En hoe zie jij dat? Vanuit het OV neem ik aan? Dus...

Dat is hetzelfde als de mensen die zaterdagmiddag in de drukke winkelstraten liepen en liepen te klagen dat het zo druk was daar....
Ja vanuit het ov. Alleen ik constateer dit. Mijn mening hierover vind ik irrelevant

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Bovenaan