Coronavirus 2

JMD

Well-known member
Ja vanuit het ov. Alleen ik constateer dit.
En komt het dan niet bij je op dat die mensen in het OV zitten om dezelfde reden dat jij daar zit? Op weg naar werk/studie/stage?

Dus waarom dan zo'n opmerking als 'dat er nog steeds veel mensen in het OV zitten'? Totaal onnodig.
En gezien de tijd van het jaar, het weer en het ontbreken van evenementen oid kan je er gewoon vanuit gaan dat eenieder die in het OV zit daar ook met een goede reden zit.

Vergeet ook niet dat de OV-bedrijven hun dienstregeling hebben teruggeschroefd, dus zal het ook sneller drukker zijn in trein/bus enz..
 

zwammy

Well-known member
Volgens mij heeft iedereen dezelfde mening. Want van alle besmetten komt er 1% op de ic en sterft. Dus voor 99% is het niet meer dan een zware verkoudheid.
 

Joost

Well-known member
Volgens mij heeft iedereen dezelfde mening. Want van alle besmetten komt er 1% op de ic en sterft. Dus voor 99% is het niet meer dan een zware verkoudheid.
Ik ken diverse mensen die Corona hebben gehad, de milde symptomen variant heb ik het dan over.
Niemand daarvan heeft het vergeleken met een verkoudheid.
 

Bernardo

Well-known member
[/QUOTE]
Ik merk nog steeds dat er veel mensen in het ov zitten. Daarnaast dragen een x aantal mensen geen mondkapje of ze dragen ze verkeerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Je zegt dit nu al wekenlang, maar wat doe jezelf nog in het OV dan?

Tis sowieso nog drukker in het OV ja als vorig jaar tijdens de lockdown, ook op de weg is het echt wel drukker. Zo raar is dat ook niet, mensen zijn er klaar mee. En over de mondkapjes, tja dat is niet alleen in het OV maar net zo goed in de supermarkten. Ik doe er in ieder geval niks meer aan, geen zin in discussies.
 

Hankie

Well-known member
Waar dan mee? Met een griepje. Is toch krek hetzelfde.
Nou dat vond mijn vrouw niet. Die vond het zwaarder dan een griep. Ook de vader van mijn dochter's vriendin die uiteindelijk in het ziekenhuis belande. Maar goed dat zijn uitzonderingen.
 

Joost

Well-known member
Ziekenhuiscijfertjes!

Opnames verpleegafdeling 179 (vorige week 222, weekgemiddelde -27%)
Opnames IC 28 (vorige week 34, weekgemiddelde -20%)
Bezetting verpleegafdeling 1674 (vorige week 1996, weekgemiddelde -16%)
Bezetting IC 581 (vorige week 626, weekgemiddelde -7%)
 

zwammy

Well-known member
Nou dat vond mijn vrouw niet. Die vond het zwaarder dan een griep. Ook de vader van mijn dochter's vriendin die uiteindelijk in het ziekenhuis belande. Maar goed dat zijn uitzonderingen.

Vond ik ook. Maar goed, dan is het nog voor 99% ongevaarlijk en dat was volgens mij het punt.
 

De Wolf

Well-known member
Wat ik van Van Dissel begrijp is dat 2% op dit moment medische behandeling nodig heeft en 1 op de 400 op de IC komt te liggen.
Zonder vaccinatie en maatregelen waren die cijfers waarschijnlijk nog hoger geweest.
 

Joost

Well-known member
Oostenrijk eist van Nederlanders vanaf vrijdag een verplichte boosterprik. Dat doen ze ook voor Noren, Denen en Britten.

Dat begint toch aardig in strijd te worden met het Schengen verdrag;
(besmettingen 7daags gemiddelde per 1 miljoen mensen)

1640182768909.png

Juist de landen die extra maatregelen hebben genomen tegen omikron worden hierdoor getroffen terwijl bijvoorbeeld Frankrijk volgens de eigen nieuwssites op dezelfde hoeveelheden Omikron zit als Nederland.
 

zwammy

Well-known member
Het wel accepteren dat alles dicht gaat om het virus in te dammen maar dan wel lekker gaan skieen. Ach, de ironie.

Lekker ergens anders heen hana dan of lekker de 3e prik pakken en waarschijnlijl voor maart de 4e
 

Max

Administrator
Forumleiding
Gewoon nergens mee, je hoeft het niet per sé met iets te kunnen vergelijken toch?
Klachten zijn voornamelijk spierpijn, hoofdpijn, keelpijn en enorm verlies van energie.

Klinkt als een avond flink zuipen en zonder jas naar huis gaan.
 
Bovenaan