Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Wacht nou gewoon even een week of 2 af. Er valt nog geen reet van te zeggen en in het slechtste geval kun je over 4 weken los gaan dat we het hier schromelijk hebben overdreven. Maar wie weet is het echt zo ernstig als ze ons voorspiegelen en dan lijkt het me geen overbodige luxe om een beetje voorzichtig te zijn.

Nee, die ondernemers kennen beter in de drukste weken van het jaar de tering krijgen, prima beleid,
 

Joost

Well-known member
Met deze hele strenge maatregelen kan dat Omicron helemaal geen kans krijgen hier. Alle landen waar de variant snel stijgt hebben zo goed als geen maatregelen.

De huidige cijfers in Nederland gaan ook echt de goede kant op.
 

SanMark.

Well-known member
Even serieus dan maar.
Hoewel ik niets begrijp van het niet vaccineren, heb ik wel veel waardering voor je keuze en hoe je zo sociaal er mee omgaat.
Soms denk ik dat je te veel op FB en twitter zit en meteen je conclusie trekt.
Mijn voorstel is om de wetenschap te volgen. Nooit voor de absolutie waarheid, maar altijd beter dan de mensen met zomaar een mening.
afgelopen nacht al gelezen en toen dacht ik hier nog even op terug komen.

Ten eerste ik heb geen FB ook nooit gehad btw. Twitter wel en ik probeer daar info vandaan te halen van beide kanten, al is dat wel ontzettend moeilijk en daarom heb ik hier de afgelopen jaren ook weinig rapporten neergezet over resultaten e.d. want ik ben niet capabel genoeg om die op een juiste manier te interpreteren.

En bv de oogkleppers aan beide kanten ( OlifantT, Merlot Vine aan de ene kant en bv Jan Bennink aan de andere kant) en dat heb ik met nog wel een paar hardliners die ik niet meer volg, want de waarheid zal ergens in het midden liggen.

MSM is ontzettend eenzijdig en omdat het zo eenzijdig is kun je het ook niet meer vertrouwen als ze wel de waarheid spreken, en bij bv Twitter moet je maar weer afwachten wat voor dubbele agenda daar weer achter zit.


Bij zo'n account moet je ook maar weer afwachten of het echt iemand is die hij zegt dat hij is. ( al heb ik hier nog wel een geloof in omdat zijn eerdere account is geband het lijkt daar tenslotte DvK wel)

En wat het laatste betreft over de wetenschap te volgen... Wiens brood men eet wiens taal men spreekt.
Die zijn helemaal niet meer te vertrouwen.
 

zwammy

Well-known member
Als dat omikron echt zo gevaarlijk is waarom hebben ze Schiphol niet dichtgegooid, al de vakanties geannuleerd en laten ze niet per week 800 asielzoekers binnen?
 

zwammy

Well-known member
Wel relax dat die variant rekening houdt met mensen die het lichtjesfeest willen vieren met familie. Jammer dat ze dat niet doen met ondernemers en mensen die met 5 man tegelijk buiten willen zijn.
 

Fregge

Well-known member
Als dat omikron echt zo gevaarlijk is waarom hebben ze Schiphol niet dichtgegooid, al de vakanties geannuleerd en laten ze niet per week 800 asielzoekers binnen?
Je kunt het ook omdraaien: Waarom voelen die mensen de behoefte op (vlieg)vakantie te gaan tijdens een pandemie?
 

zwammy

Well-known member
Uiteraard, maar het verschil is dat ze de keus hebben, ondernemers niet. Al de vakantieparken ook vol. Dus in een park met 1000 man kan wel, maar in een winkelstraat niet. Dus je zit gewoon weer te kutten. Maar goed, cest ca
 

JMD

Well-known member
En wat het laatste betreft over de wetenschap te volgen... Wiens brood men eet wiens taal men spreekt.
Die zijn helemaal niet meer te vertrouwen.
Juist. Of die op bestelling van politici alleen de zwartste scenario's doorrekenen, zodat er voor de politici weer maatregelen te nemen zijn

(SAGE is zeg maar de Britse RIVM)
 

De Wolf

Well-known member
Er zijn in Engeland al 12 mensen overleden aan Omikron. Daarnaast liggen er 104 in het ziekenhuis aldus Dominic Raab.
 

Joost

Well-known member
De ziekenhuisbezetting stijgt vandaag hard;
101 meer verpleegbedden bezet
13 IC bedden minder bezet

Benieuwd wat de media er van maken.

Het echt verhaal is namelijk dat het 7 daags opname gemiddelde verder zakt naar 195 (dit was 272(!) vorige week maandag) en dat er absurd weinig mensen ontslagen zijn uit het ziekenhuis gisteren; 90.
 
Bovenaan