Coronavirus 2

zwammy

Well-known member
Yes, en dan over 2 weken 2g gelijk inzetten en anders hebben de ondernemers pech. Maar goed, in Congo hebben ze ook geen boosterprik.
 

Bonehead

Well-known member
Mooi gesproken.

Ik merk echt in mijn omgeving dat sommige mij verwijten dat ik niet gevaccineerd ben, maar dat zijn dan wel degene die de komende weken gewoon met 6 a 7 man in huis bier gaan drinken met elkaar. Ik word er ook achterdochtig door als ik denk dat mensen achter mijn rug om dingen doen. ( heb het op de man op gevraagd en het bleek anders te zitten maar daar zou ik anders nooit wat achter zoeken)

Mijn vriendin is praktijkondersteuner in een dokterspraktijk, van haar collega's of leidinggevende voelt ze niet zo'n druk maar als ze met patiënten bezig is , die dan te keer gaan op de ongevaccineerden heeft ze het soms wel moeilijk maar zij zegt dan bv niet dat ze niet gevaccineerd is.

Voor mij ligt het wel simpeler ( zeker wat werk betreft) , en als ik mij onheus bejegend voel als ongevaccineerde ga ik elke keer weer vol de discussie aan, en dat is voor haar in haar functie natuurlijk niet te doen.

Alleen door die drang en dwang van de overheid maakt mij het sterker door niet te buigen. Mijn vriendin begint wel te twijfelen om de verkeerde redenen, ze volgt een nieuwe cursus waarvoor ze bij elke les weer getest moet worden, haar ouders( vader is 77 jaar oud) willen nog weer heel graag met iedereen op vakantie naar het buitenland , en zei zegt ja het kan in deze tijd altijd de laatste keer zijn en als wij door ons ( totaal 10 volwassen waarvan er nu 4 niet gevaccineerd zijn 1 is niet gevaccineerd maar heeft door besmetting wel een QR code) gedrag niet op vakantie gaan dan ontneem ik mijn ouders een stuk plezier, en dan wil ik ze ook niet ontnemen.

En stel dat zo'n vakantie er daarna niet meer van komt, zit mijn vriendin net totaal anders in elkaar dan ik , en kan ze zich nog aardig lang daar verwijten overmaken. Het is btw mijn vriendin haar eigen volle overtuiging om zich niet te laten vaccineren en staat volledig los van mij, al vind ze het wel heel fijn dat we er samen zo in staan.

Mijn schoonouders hebben net twee weken terug corona gehad, en het koste mij wel een beetje moeite door niet langs te gaan en het ook proberen op te lopen, qua timing is het natuurlijk wel perfect want nu kunnen we wel met de hele familie kerst vieren.
Niet gevaccineerden zijn vogelvrij verklaard. De regering zegt van niet maar voegt geen daden bij hun woorden. De media is het algemeen springt er op in. Het ligt immers aan de ongevaccineerden dat de ziekenhuizen vol liggen. Inmiddels worden we overspoeld met cijfers die toevalligerwijs alleen maar staaft aan het verhaal wat ze willen vertellen. Niet zelden wordt er vooral niet te diep op ingegaan hoe men aan die cijfers komt. Zie hier de tweedeling in de samenleving in gecreëerd. En dat alleen vanuit de naïeve gedachte dat ongevaccineerden zich nu wel laten vaccineren. Die voelen zich hiermee in een hoek gedrukt en zetten nu helemaal de hakken in het zand. Averechts effect derhalve.

Sinds een aantal weken wordt er bij mijn amateurclub gecontroleerd op QR codes. Als enige in het bestuur heb ik mij daar tegen verzet. Tegen het principe maar vooral de uitvoering. Ik vind mijzelf niet geautoriseerd om een ander te controleren. Allerlei regeltjes vanuit overheidswege maakt het al onmogelijk om een goede controle te doen. Daarbij vind ik niet dat we ons eigen vlees moeten keuren. En tot slot vind ik de halfbakken uitvoering ook maar niks. Er wordt alleen gecontroleerd wanneer het druk is zonder naar ID te vragen.

Een paar weken kwam er iemand naar mij toe en zei tegen mij dat hij een tijdje niet meer bij de voetbal kwam omdat hij niet gevaccineerd is en zich niet telkens wou testen. Begrijpelijk. Iets later is een jongeman verwijderd omdat hij met een valse QR (daar zijn er zo ongelooflijk veel van in omloop) probeerde binnen te komen. Hij maakte veel stennis tegen de vrijwilligers en verliet de toko met zijn rechterhand opgestoken. Dit heerschap is geschorst zolang de maatregelen gelden. Zulk gedrag is natuurlijk niet te tolereren en hij mag blij zijn dat hij niet strafrechtelijk wordt vervolgd. Als je problemen hebt moet je bij de beleidsbepalers zijn. Niet de uitvoerders daarvan.
 

ALenstra

Well-known member
Ik mag hopen van wel. Want anders liggen de tuintjes er niet prima bij. En kan er thuis niet geklust worden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Wacht nou gewoon even een week of 2 af. Er valt nog geen reet van te zeggen en in het slechtste geval kun je over 4 weken los gaan dat we het hier schromelijk hebben overdreven. Maar wie weet is het echt zo ernstig als ze ons voorspiegelen en dan lijkt het me geen overbodige luxe om een beetje voorzichtig te zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Precies. Ik verwacht op basis van de berichtgeving dat het ook wel meevalt en wellicht zelfs de blessing in the sky is. Alleen als je dat nu zou communiceren, dan houdt niemand zich aan de regels. Beter even inderdaad die drie weken afwachten. Op basis van de al dalende cijfers verwacht je dan wel weer onder de 500 IC bezetting te zitten. Zeker met de huidige maatregelen zou het zelfs lager mogen zijn.
 

JMD

Well-known member
Precies. Ik verwacht op basis van de berichtgeving dat het ook wel meevalt en wellicht zelfs de blessing in the sky is. Alleen als je dat nu zou communiceren, dan houdt niemand zich aan de regels. Beter even inderdaad die drie weken afwachten. Op basis van de al dalende cijfers verwacht je dan wel weer onder de 500 IC bezetting te zitten. Zeker met de huidige maatregelen zou het zelfs lager mogen zijn.
Eens. Alleen niet met je Engels in regel 1: het is 'blessing in disguise' en niet 'blessing in de sky'. :p

Overigens vraag ik me af of ze over 3 weken (als het idd gunstig is) gaan versoepelen, want dan blijven ze bang voor wat jij ook aangeeft. Maar laten er nou eerst maar hopen dat de scholen op 10/1 weer gewoon open mogen. Ik mis het sporten (dansen, badminton) verschrikkelijk, zie minder vrienden enz, ook dat mis ik, maar ik offer dat met liefde een paar weken op als de scholen weer gewoon open kunnen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Overigens vraag ik me af of ze over 3 weken (als het idd gunstig is) gaan versoepelen, want dan blijven ze bang voor wat jij ook aangeeft.
Dat denk ik echt wel maar ze moeten gewoon de data afwachten. Er valt nu gewoon niets over te zeggen maar mocht uit die data blijken dat het mee valt dan zullen ze echt wel weer gaan versoepelen.
 
Bovenaan