Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

JFK

Well-known member
Je kunt zeggen over hem wat je vindt, maar wat een machtige toespraak van Hollande in het Franse parlement. Klare oorlogstaal en duidelijke sterke maatregelen.

Hij kan sowieso uitstekend speechen. Zijn speech toen bij de 70ste verjaardag van D-Day was indrukwekkend.

Maasveld

Well-known member
Volgens de moeder van de terrorist was het niet de bedoeling dat hij ging schieten. Dat kon je volgens haar zien omdat hij zich opgeblazen heeft zonder slachtoffers.

Zo had ik het nog niet gezien. Dus op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats.
Jezelf opblazen zonder verdere slachtoffers te maken, dan ben je wel heel slecht in je vak.

erka

Well-known member
Je kunt zeggen over hem wat je vindt, maar wat een machtige toespraak van Hollande in het Franse parlement. Klare oorlogstaal en duidelijke sterke maatregelen.

Sterke maatregelen?????

Dat bombarderen van Syri? nu is precies de fout die de Amerikanen na 9/11 ook maakten. Daarmee raak je geen enkele IS-terrorist maar maak je ze alleen maar sterker.

Frankrijk moet eens de ballen hebben om de eigen banlieus te ontruimen en vervolgens plat te bombarderen. Een voor een. D??r zit het grote probleem.

zwammy

Well-known member
Inderdaad, de troep die daar zit blijft buiten schot en kan verder broeien.

Wel leuk dat hij nu opeens wel Poetin nodig heeft.

Batigoal

Well-known member
Sterke maatregelen?????

Dat bombarderen van Syri? nu is precies de fout die de Amerikanen na 9/11 ook maakten. Daarmee raak je geen enkele IS-terrorist maar maak je ze alleen maar sterker.

Frankrijk moet eens de ballen hebben om de eigen banlieus te ontruimen en vervolgens plat te bombarderen. Een voor een. D??r zit het grote probleem.

Over die banlieus wordt te weinig gesproken, zo'n toespraak is voor de b?hne, ook met het oog op de verkiezingen om tegenwicht te bieden aan de eveneens sterke woorden van Le Pen. Dat ben ik met je eens.

Toch zijn het absoluut sterke maatregelen, mede vanwege de symboliek. Het Kalifaat is het Heilige Land voor de extremisten, van daaruit is er ontzettend veel organisatiegraad, middelen, media en koranleer. Er is zelden zo'n sterke en briljante marketing geweest op oorlogsgebied als van IS. Maar wel bijna allemaal vanuit het Kalifaat geregeld. Sla je dat weg is er veel minder co?rdinatie.

Die banlieus opruimen en verbeteren gaat sowieso tientallen jaren duren. Als er geen centraal aanwijsbaar leiderschap is zoals IS waar iedereen zich met een paar klikken via YouTube of Facebook door kan laten fascineren, maak je het terroristen veel moeilijker. Extremisme is er nu eenmaal en mensen met gekke idee?n hou je sowieso wel. Neem je hun ideale vrije staat of centrale punt weg (want er zitten bijvoorbeeld heel veel extremistische islams in het Kalifaat), dan wordt het veel moeilijker om organisatiekracht en draagvlak te cre?ren om aanslagen te plegen.

De volgende stap is uiteraard beter omgaan met je informatie binnen Europa en de uitwisseling daarvan tussen de landen om te voorkomen dat die organisatiegraad hier versterkt wordt. Maar dan moeten landen wel gaan samenwerken.

Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
Als het op wijwillenhetweten staat, dan is het een feit.

Deze krant is niet de enigste die het erover heeft.
Het staat in meerdere kranten ook buitenlandse sinds het neerhalen van het Russische vliegtuig in Egypte.

Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Als je het zo hoort gaat Rusland ISIS binnenkort met 150.000 man echt aanpakken. :duim:

http://www.wijwillenhetweten.nl/2015/11/poetin-stuurt-150-000-soldaten-naar-syrie-om-is-uit-te-schakelen/

Sorry Leo, ik probeer het te lezen, maar ik raakte afgeleid.
2zqbe6o.jpg

Tsjezus wat een dikke tieten!

Max

Administrator
Forumleiding
Je weet dat dat soort advertenties daar komen op basis van jouw surfgedrag op internet?

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zit Nieuwsuur te kijken. Brussel (inclusief deelgemeentes) heeft schijnbaar negentien burgemeesters en zes verschillende politiekorpsen die niet altijd even goed samenwerken. Ik weet dat Amsterdam lang heeft zitten aankloten met deelraden, maar in Belgi? maken ze er wel een rotzooitje van.

Ik zit de herhaling van DWDD te kijken. De minister van binnenlandse zaken gaat een tandje erbij zetten wat betreft Molenbeek. Wat een land zeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan