Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keyser S?ze

New member
Tja, alleen bombarderen gaat ons uiteindelijk niet helpen omdat het een utopie is dat je daarmee een terroristenleger kunt uitschakelen. Daarvoor zijn ze te veel ondergronds en verspreid.

Niks doen is natuurlijk ook geen optie dus kom ik toch weer op het nucleaire alternatief. Is weliswaar drastisch maar uiterst effectief.
 

Reza

Member
Pechthold moets de vorige bijna huilen omdat Rutte zei dat Syriegangers beter kunnen overlijden in het kalifaat. Ik snap niet waarom. Syriegangers zijn een gevaar voor onze samenleving. Ze kunnen daarom beter overlijden. Ik laat er geen traan meer om.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe stond Buma erin? Naar aanleiding van de oorlogsverklaring van Rutte lijkt Buma nu te zitten op de lijn dat alle teruggekeerde Syri?gangers krijgsgevangenen moeten worden gemaakt.
 

Fabian

Active member
Eens.

Net zoals dat geneuzel dat bommen alleen maar IS aanmoedigen, en dat je juist niks moet doen... Elke geraakte IS-locatie waar bommen opgeslagen liggen betekent weer dat ze minder wapens hebben. Dus er kan mij niet genoeg gebombardeerd worden. Verder moorden die IS-ers hele dorpen uit of verkopen vrouwen als slaaf, dus zoveel 'normale mensen' zitten er ook niet meer in die IS-brandhaarden. Als we niks doen lopen zij juist nog meer dorpen plat en moorden ze uit.

Dat soort gezeur over 'niet aanvallen' komt me altijd heel erg flowerpower/hippie-achtig over. Bloemenkinderen, dat werk. Vol idealisme, alleen helaas zonder realisme.

Prima dat je bommen wil gooien, maar het stuwt die haat alleen maar op. Het is spierballentaal. Laten zien dat je niet met je laat sollen. Maar wellicht leveren die bombardementen ook weer onschuldige slachtoffers op. Als jij dit beschouwt als flowerpower-taal is dat aan jou. Vergelding zorgt voor vergelding.

Ook prima dat er mensen zijn die willen dat de grenzen dicht moeten, maar dan cre?er je een schijnveiligheid. Het probleem is er al in de achterstandswijken. Zorg ervoor dat je buurten als Molenbeek en de achterstandswijken van Parijs, Marseille, Lyon en weet ik veel waar in kaart krijgt. Haal daar de angel uit. Hoe? Ik heb geen idee, maar ik heb daar ook niet voor gestudeerd. Ze hebben het in ieder geval zo ver laten komen door er niet naar om te kijken.

Minstens net zo na?ef is de gedachten dat je het met een paar bommen wel oplost.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Prima dat je bommen wil gooien, maar het stuwt die haat alleen maar op. Het is spierballentaal. Laten zien dat je niet met je laat sollen. Maar wellicht leveren die bombardementen ook weer onschuldige slachtoffers op. Als jij dit beschouwt als flowerpower-taal is dat aan jou. Vergelding zorgt voor vergelding.

Ook prima dat er mensen zijn die willen dat de grenzen dicht moeten, maar dan cre?er je een schijnveiligheid. Het probleem is er al in de achterstandswijken. Zorg ervoor dat je buurten als Molenbeek en de achterstandswijken van Parijs, Marseille, Lyon en weet ik veel waar in kaart krijgt. Haal daar de angel uit. Hoe? Ik heb geen idee, maar ik heb daar ook niet voor gestudeerd. Ze hebben het in ieder geval zo ver laten komen door er niet naar om te kijken.
Precies. Dus nu niks doen tov ISIS gaat niet werken.

Dat heeft men sosjoologies al jaren geprobeerd in die banlieues (vanaf de jaren 60), en daar plukt men al jarenlang nu de wrange vruchten van.
 

erka

Well-known member
In de banlieus heeft men niks gedaan. Dat is het probleem. Want veel mensen daar hebben niks meer te verliezen en zijn dus maar al te graag bereid om zichzelf op te blazen ter meerdere eer en glorie van Allah. Hoe meer in Syrie/Irak doden vallen, hoe meer zulke figuren gemotiveerd raken. Dat zie je toch? Kijk naar Noord-Ierland en de IRA, of Spanje en de ETA. Vergelding op vergelding leverde alleen maar meer aanslagen op. Toen de heren gingen praten kwam het tot stilstand en nu is het alleen nog even opletten bij de Oranjemarsen en bij de ETA al helemaal niet meer. Hoeveel Islamterroristen hadden we v??rdat de Amerikanen Irak binnenvielen? En hoeveel nu? Met elke bom wordt het westen m??r gehaat. Dat snappen wij in het westen niet, dat dat zo werkt. Daar helpen geen duizend bommen aan.

Ik geloof niet zo in bommen als vergeldingsactie.

En wat de grenzen dicht betreft: kan ik me voorstellen om de vluchtelingenstroom te beheersen maar qua terrorisme leven mensen dan in een sprookje: de terroristen van morgen leven nu al in het westen.
 

Susa

New member
In de banlieus heeft men niks gedaan. Dat is het probleem. Want veel mensen daar hebben niks meer te verliezen en zijn dus maar al te graag bereid om zichzelf op te blazen ter meerdere eer en glorie van Allah. Hoe meer in Syrie/Irak doden vallen, hoe meer zulke figuren gemotiveerd raken. Dat zie je toch? Kijk naar Noord-Ierland en de IRA, of Spanje en de ETA. Vergelding op vergelding leverde alleen maar meer aanslagen op. Toen de heren gingen praten kwam het tot stilstand en nu is het alleen nog even opletten bij de Oranjemarsen en bij de ETA al helemaal niet meer. Hoeveel Islamterroristen hadden we v??rdat de Amerikanen Irak binnenvielen? En hoeveel nu? Met elke bom wordt het westen m??r gehaat. Dat snappen wij in het westen niet, dat dat zo werkt. Daar helpen geen duizend bommen aan.

Ik geloof niet zo in bommen als vergeldingsactie.

En wat de grenzen dicht betreft: kan ik me voorstellen om de vluchtelingenstroom te beheersen maar qua terrorisme leven mensen dan in een sprookje: de terroristen van morgen leven nu al in het westen.

Zo zie ik het ook.

Zoek in gods vredesnaam de verbinding zeker in Europa.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dus IS maar lekker laten koppensnellen? Eerst was nog het verwijt dat we niets deden en nu doen we wat en moeten we weer niets doen?

IS moet je wat mij betreft opruimen. Dat je vervolgens ook in eigen land aan de bak moet staat daar wat mij betreft los van. Dat probleem moet je tackelen zodat je probleem niet nog groter wordt bij de volgende IS.
 

Susa

New member
Dus IS maar lekker laten koppensnellen? Eerst was nog het verwijt dat we niets deden en nu doen we wat en moeten we weer niets doen?

IS moet je wat mij betreft opruimen. Dat je vervolgens ook in eigen land aan de bak moet staat daar wat mij betreft los van. Dat probleem moet je tackelen zodat je probleem niet nog groter wordt bij de volgende IS.

Opruimen ???

Hoe dan ?
 

ALenstra

Well-known member
Je moet er alles aan doen om de IS te bestrijden. Maar of het gaat lukken om ze te vernietigen is een andere vraag.
 

JMD

Well-known member
In de banlieus heeft men niks gedaan. Dat is het probleem. Want veel mensen daar hebben niks meer te verliezen en zijn dus maar al te graag bereid om zichzelf op te blazen ter meerdere eer en glorie van Allah. Hoe meer in Syrie/Irak doden vallen, hoe meer zulke figuren gemotiveerd raken. Dat zie je toch? Kijk naar Noord-Ierland en de IRA, of Spanje en de ETA. Vergelding op vergelding leverde alleen maar meer aanslagen op. Toen de heren gingen praten kwam het tot stilstand en nu is het alleen nog even opletten bij de Oranjemarsen en bij de ETA al helemaal niet meer. Hoeveel Islamterroristen hadden we v??rdat de Amerikanen Irak binnenvielen? En hoeveel nu? Met elke bom wordt het westen m??r gehaat. Dat snappen wij in het westen niet, dat dat zo werkt. Daar helpen geen duizend bommen aan.

Ik geloof niet zo in bommen als vergeldingsactie.

En wat de grenzen dicht betreft: kan ik me voorstellen om de vluchtelingenstroom te beheersen maar qua terrorisme leven mensen dan in een sprookje: de terroristen van morgen leven nu al in het westen.
Om met het laatste te beginnen: helemaal mee eens. Grenzen dicht is absoluut niet de oplossing.

Vind het in je eerste stuk apart hoe je ETA/Noord Ierland vergelijkt met dit. Het enige raakvlak tussen die 2 is dat het in Ierland ook om geloof ging. Maar Basken/Catalanen vs Spanjaarden of Ieren vs NoordIeren/Engelsen ging puur om geloof of onafhankelijkheid. De mensen die tegen elkaar vochten kwamen uit hetzelfde deel van de wereld die dezelfde staatsvorm onderschreven, alleen was er 'oorlog' om onder welk land of geloof ze vielen. IS komt uit een totaal ander deel van de wereld en wil de democratie omver werpen en onderschrijven onze Westerse normen en waarden niet. Vind dat nogal een naverschil. Als IS hier aan de macht komt zijn de vrouwen direct kansloos, hebben homo's/lesbo's geen leven en kan je het wel vergeten dat er nog film/cabaret/theater of wat dan ook bestaat.

Verder heeft natuurlijk Engeland zich zeker laten gelden in (Noord) Ierland (en IRA ook), maar van bombardementen was nooit sprake, hoogstens bomaanslagen. Idem met de ETA.


In Nederland moet je inderdaad zoeken naar verbinding, en misschien heb ik het fout, maar ik zie dat dat juist steeds beter gaat. En masse worden deze aanslagen veroordeeld door moslims, waar dat na 9/11 of de moord op Van Gogh ('hij heeft het er zelf naar gemaakt') zeker nog niet altijd het geval was. Natuurlijk heb je op internet gestoorden rondlopen, maar die mensen had je vroeger ook, alleen bleven die meningen dan binnenskamers. Heb het idee dat het in Nederland over het algemeen redelijk goed gaat. De grootste protesten hier hoor je van een groepje mensen die zich druk maken over de kleur van een helper van een (mythische) bisschop van een kinderfeest.


En die bommen op Raqqah moet je ook niet zien als vergelding, maar als het proberen uit te schakelen van de vijand.
 

Jozsef

New member
De sleutel ligt bij de gematigde moslims. Maar die hoor of zie je niet. Ja, 500 man bij een Rotterdamse moskee gisteren. Schandalig weinig.
 

JFK

Well-known member
De sleutel ligt bij de gematigde moslims. Maar die hoor of zie je niet. Ja, 500 man bij een Rotterdamse moskee gisteren. Schandalig weinig.

De gematigde moslims kunnen afkeuren wat ze willen, maar daar schrikt de debiele moslim met kalasjnikov-geweer niet van.
 

Reza

Member
De enige die echt keihard durft op te treden is Aboutaleb. Als het je als moslim niet bevalt, rot dan op zei hij eerder. Hij zegt dat we in oorlog zijn en IS moeten wegvagen. Een Iman gisteren in Rotterdam, dit is ook een aanval op de 50 miljoen moslims in Europa. Dan hoor je vandaag Pechtold lopen janken dat Rutte te grote woorden gebruikt. Pechthold die loopt te janken als er Syriegangers om het leven komen. Dat is dan een politiek leider. Bah.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De sleutel ligt bij de gematigde moslims. Maar die hoor of zie je niet. Ja, 500 man bij een Rotterdamse moskee gisteren. Schandalig weinig.

Ik heb juist respect voor die 500 en de mensen die daar spraken. Daar focus ik me dan weer liever op.
 

zwammy

Well-known member
De enige die echt keihard durft op te treden is Aboutaleb. Als het je als moslim niet bevalt, rot dan op zei hij eerder. Hij zegt dat we in oorlog zijn en IS moeten wegvagen. Een Iman gisteren in Rotterdam, dit is ook een aanval op de 50 miljoen moslims in Europa. Dan hoor je vandaag Pechtold lopen janken dat Rutte te grote woorden gebruikt. Pechthold die loopt te janken als er Syriegangers om het leven komen. Dat is dan een politiek leider. Bah.

Wat ben jij 180% gedraaid in jou opvattingen zeg. Nog even en je gaat op Wilders stemmen.
 

gevegt

Well-known member
Ik heb juist respect voor die 500 en de mensen die daar spraken. Daar focus ik me dan weer liever op.
Je kunt je zelfs afvragen waarom moslims zich moeten verontschuldigen.
Als je echt wat wil, zou je als blanke Nederlandse Rotterdammer ook even naar die demonstatie kunnen gaan om aan te geven dat je met hun meeleeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan