Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Asscher lekker bezig met zijn dreigement. Eerst niet willen onderhandelen en nu geld eisen voor leraren.

Precies. Jarenlang je onderwijsbeleid verneuken, het dan gek vinden dat je 'de lerarenkamer' kwijtraakt als PvdA zijnde en dan aan het eind van je regeerperiode nog even lippendienst doen omdat je hoopt/denkt dat er snel weer verkiezingen komen en je met zo'n doorzichtig plan de docent weer voor je kunt winnen. Forget it. De gemidddelde docent zit nu of bij de SP of D66, en gaan ook echt niet meer terug naar de PvdA met hun middenschoolidealen.
 

gevegt

Well-known member
We gaan hier dus ook Engelse toestanden krijgen.
De vier grote gemeenten willen niet
dat het toezicht op de bouw van flats,
kantoren en huizen geprivatiseerd wordt
en vragen de Eerste Kamer in een
brandbrief om een wetsvoorstel waarin
dat wordt geregeld te verwerpen.Vandaag
wordt er in de senaat over gestemd.

Volgens de Volkskrant zijn Amsterdam,
Rotterdam,Den Haag en Utrecht bang dat
het bouwtoezicht verslechtert als de
controle wordt overgenomen door een
private aanbieder.

Ze zeggen dat ze geen stelsel kunnen
steunen waarin ze moeten ingrijpen als
het misgaat,maar niet adequaat kunnen
toezien op de bouw,staat in de brief.
 

Joost

Well-known member
Ik heb het inmiddels ook twee keer meegemaakt.

Eerst kwam er zo'n stel dat ons huis wilde kopen ver onder de vraagprijs. Later zijn we een aankoop misgelopen omdat een stel bejaarden het geld dezelfde dag nog konden overmaken...
 

leo1949

Well-known member
Zo slim was Leo blijkbaar niet....

Ja dat zijn de 4x modale VVD-ouderen die met steun van de VVD op kosten van de belastingbetaler dure huizen, auto's en boten konden kopen en wereldreizen maken.
En als er geld tekort was dan was 1 of 2 beetjes graaien geen probleem. Dat soort ouderen mag wel iets meer aangepakt worden
Maar van de VVD kan je het verwachten dat ze dat niet zullen doen want het is juist hun doelgroep waarvoor ze dit doen.
Maar dat is wel ten nadelen 80% van alle andere Nederlanders waaronder jij en ik.

Maar de grootste Judassen zijn het CDA en de CU.
weet je nog hoe ze voor de verkiezingen zeiden dat de eigen bijdrage in de zorgkosten omlaag moest.
En wat stemde deze partijen vorige week???? Juist de eigen bijdrage gaat niet omlaag dat was dus gewoon ordinair kiezersbedrog.
En let maar op volgend jaar gaat met hun medewerking de eigen bijdrage naar 500 ?uro per verzekerde. Dat is duizend ?uro per echtpaar
Deze Judassen hebben toen ook gestemd om de crisisveroorzakers als een paard van Troje naar binnen te halen en te sponsoren.


Neoliberalisme en het resultaat.
DDtoWdEXkAAlrQj.jpg
 

Max

Administrator
Forumleiding
We gaan nu toch niet de aandacht van de VVD naar het CDA/CU verleggen? Wel de focus op de echte boeven!
 

Eef de Kip

Well-known member
Precies, het wordt wel een beetje lastig schakelen zo.

Maar tot nu toe begrijp ik dat de VVD, de PvdA en dus de Judassen CU en de CDA niet deugen?
 

SanMark.

Well-known member
Leo is een klager die alles zo goedkoop mogelijk wil hebben. Ik heb vandaag begrepen dat je dan een Feyenoorder bent.

Ho ho. Stel dat Leo een eigen huis heeft, ( of caravan, auto of des noods een fiets) dan wil hij die wel voor de hoofdprijs verkopen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een geleuter over de benoeming van Marcouch als burgemeester van Arnhem. Opeens deugt er niets van de manier waarop burgemeesters voorgedragen worden in Nederland. Terwijl de manier waarop Arnhem dat gedaan heeft al jarenlang in elke gemeente zo gedaan wordt.
 

JMD

Well-known member
Wat een geleuter over de benoeming van Marcouch als burgemeester van Arnhem. Opeens deugt er niets van de manier waarop burgemeesters voorgedragen worden in Nederland. Terwijl de manier waarop Arnhem dat gedaan heeft al jarenlang in elke gemeente zo gedaan wordt.

Jep. En vooropgesteld: Marcouch lijkt me een goede man, maar de manier waarop benoemd wordt is natuurlijk wel gek. In een besloten raadsvergadering, dat wekt natuurlijk wel bevreemding op. En dan ook nog van de PvdA (die vaak goed zorgt voor haar 'ex-tweedekamerleden'), in een stad waar slechts 6% bij de laatste verkiezingen op die partij stemde.

Ik kan me niet vinden in wat de PVV deed vandaag, hen was het puur om het Marokkaan zijn te doen, maar kan me wel vinden in de opmerkingen van Baudet/Hiddema, dat dit nou juist het partijkarteldenken is waar we van af moeten. Van mij hoeft er echt geen gekozen burgemeester te komen, maar een beetje meer openheid van zaken kan geen kwaad. (en waarom niet bv een openbare commissie over het aanstellen van welke burgemeester, met daarin een aantal 'burgers' misschien? (bv de voorzitter van de lokale voetbalclub, of de voorzitter van de winkeliersvereniging, of de voorzitter van de cultuurcommissie). En al die vergaderingen openbaar doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jep. En vooropgesteld: Marcouch lijkt me een goede man, maar de manier waarop benoemd wordt is natuurlijk wel gek. In een besloten raadsvergadering, dat wekt natuurlijk wel bevreemding op. En dan ook nog van de PvdA (die vaak goed zorgt voor haar 'ex-tweedekamerleden'), in een stad waar slechts 6% bij de laatste verkiezingen op die partij stemde.

Ik kan me niet vinden in wat de PVV deed vandaag, hen was het puur om het Marokkaan zijn te doen, maar kan me wel vinden in de opmerkingen van Baudet/Hiddema, dat dit nou juist het partijkarteldenken is waar we van af moeten. Van mij hoeft er echt geen gekozen burgemeester te komen, maar een beetje meer openheid van zaken kan geen kwaad. (en waarom niet bv een openbare commissie over het aanstellen van welke burgemeester, met daarin een aantal 'burgers' misschien? (bv de voorzitter van de lokale voetbalclub, of de voorzitter van de winkeliersvereniging, of de voorzitter van de cultuurcommissie). En al die vergaderingen openbaar doen.

Lijkt me prima om die manier van benoemen een keer onder de loep te nemen. Sowieso ben ik een voorstander van evalueren en waar nodig bijstellen van systemen. Maar ik word echt misselijk van die achterlijke racisten op social media en voor de camera's van Geenstijl. Het lijken er steeds meer te worden ook. Ik zat me laatst met Fabian al te verbazen wat mensen zich allemaal kunnen permitteren op social media. Er zijn ik weet niet hoeveel accounts met honderden racistische berichten die gewoon in de lucht kunnen blijven. Ik snap dat echt niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan