Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwammy

Well-known member
Dat vraag ik me toch af wat Marrouch heeft gepresteerd om een goede kandidaat te zijn. Zijn opmerkingen over de pvv, moslimbroederschap en nieuw west waren niet echt verstandig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb er niet bij gezeten en ken de andere kandidaten niet. Maar de grotere partijen gaan echt dat burgemeesterschap niet aan de PvdA gunnen als zij een betere kandidaat hebben voorgedragen.

Ik heb juist wel de indruk dat de grotere partijen voor een deel de grotere steden verdelen.

Ik heb mij niet zoals zwammy in Nieuw West, Moslimbroeders en PVV verdiept, maar zie ook niet direct een top burgemeester in Marcouch. Heeft toch wat veel scherpe kantjes voor een burgemeester. Maar we gaan het zien.
 

SanMark.

Well-known member
Ik heb er niet bij gezeten en ken de andere kandidaten niet. Maar de grotere partijen gaan echt dat burgemeesterschap niet aan de PvdA gunnen als zij een betere kandidaat hebben voorgedragen.

Tuurlijk wel. In een andere gemeente gunt de Pvda een andere old school partij de burgemeesters post. Voordat partijen als fvd en de pvv er tussen komen zijn die partijen al verdwenen of we zijn 15 tot 20 jaar verder.
 

JMD

Well-known member
Tuurlijk wel. In een andere gemeente gunt de Pvda een andere old school partij de burgemeesters post. Voordat partijen als fvd en de pvv er tussen komen zijn die partijen al verdwenen of we zijn 15 tot 20 jaar verder.
Precies.
Maar het woord 'partijkartel' mag je niet uitspreken...
 

JMD

Well-known member
De NPO doet er alles aan om schijn van politieke voorkeur te vermijden. Daarom wordt staatssecretaris Van Dam van de PvdA (verrassend...) lid van de raad van bestuur van de NPO...
 

JMD

Well-known member
VVD komt niets tekort bij de omroep want die hebben Shula Rijxman al als voorzitter daarin

En waar staat dat die van de VVD is??? Ze kwam juist flink in botsing met die partij in aanloop naar de verkiezingen omdat de VVD een kleinere publieke omroep wil(de).
 

erka

Well-known member
De NPO doet er alles aan om schijn van politieke voorkeur te vermijden. Daarom wordt staatssecretaris Van Dam van de PvdA (verrassend...) lid van de raad van bestuur van de NPO...

Als hij toch goed is? Liever goede kwaliteit dan zijn achtergrond, toch? :)
 

JMD

Well-known member
Als hij toch goed is? Liever goede kwaliteit dan zijn achtergrond, toch? :)
Dat zeker. Maar om iemand nou direct uit een kabinet daar neer te zetten. Wekt in ieder geval de schijn van niet neutraal zijn. En verder: de beste man studeerde Technische BEdrijfskunde, was stas van Economische Zaken. Wat heeft dat met media te maken??

Op dat soort posities lijkt de naam belangrijker dan de achtergrond. Zie bv Maria van der Hoeven die in het ene kabinet Minister van Econ. Zaken was, en een kabinet later Minister van Onderwijs (of andersom)... Je kan niet ?n expert in Economische Zaken zijn ?n expert in Onderwijs.
 

erka

Well-known member
Als ze een baan kiezen in hetzelfde onderwerp als waar ze minister in geweest zijn, krijg je wel een grotere kans op belangenverstrengeling of voorkennis. En in dat soort functies gaat het ook vaak om competenties en minder om kennis.
 

JMD

Well-known member
Sinds 1974 zijn er burgemeesters van PvdA-huize in Zaanstad. De vorige is opgestapt vanwege de problemen rond die 'vlogger'... Bij de vorige verkiezingen stemden nog iets van 7% van de Zaanstedelingen(heet dat zo?) op de PvdA. Volstrekt logisch dus dat er weer een PvdA-er burgemeester wordt van Zaanstad.
 

gevegt

Well-known member
Sinds 1974 zijn er burgemeesters van PvdA-huize in Zaanstad. De vorige is opgestapt vanwege de problemen rond die 'vlogger'... Bij de vorige verkiezingen stemden nog iets van 7% van de Zaanstedelingen(heet dat zo?) op de PvdA. Volstrekt logisch dus dat er weer een PvdA-er burgemeester wordt van Zaanstad.

Doe je beklag bij de gemeenteraad. Die hebben hem gekozen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan