Binnenlandse politiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Wat verwacht je dan Jamel? Ik weet niet precies op welke social medium je doelt, maar Facebook voelt niet zozeer de behoefte om het een beetje netjes te houden zoals hier. Racisten kopen ook spullen. Het wordt nu allemaal meer zichtbaar doordat racisten tegenwoordig door racistische partijen als DENK, Artikel1 en PVV worden vertegenwoordigd.

Een zeer groot deel van de Nederlanders zijn enorme tokkies en daar kun je erg weinig mee. Dan doel ik niet alleen op de klassieke white trash tokkies, want het heeft niet alles met kleur, geloof, achtergrond, opleiding, werk en inkomen te maken.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat verwacht je dan Jamel? Ik weet niet precies op welke social medium je doelt, maar Facebook voelt niet zozeer de behoefte om het een beetje netjes te houden zoals hier. Racisten kopen ook spullen. Het wordt nu allemaal meer zichtbaar doordat racisten tegenwoordig door racistische partijen als DENK, Artikel1 en PVV worden vertegenwoordigd.

Op Facebook wordt de boel nog enigszins in de hand gehouden. Hoewel je daar ook de meest walgelijke shit leest. Maar met name op Twitter kan iedereen rustig z'n gang gaan.

Dit soort accounts. Dik 1600 tweets waarvan het gros puur racistisch. Waarom worden deze mensen niet gewoon opgepakt? https://twitter.com/Brenda24254809
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dit soort accounts. Dik 1600 tweets waarvan het gros puur racistisch. Waarom worden deze mensen niet gewoon opgepakt? https://twitter.com/Brenda24254809

Het is overwegend discriminerend, maar veelal niet racistisch. Verder denk ik dat het ook nauwelijks strafbaar is en als het al strafbaar is, dan denk ik dat oppakken niet heel veel uithaalt gezien de potenti?le straf dat niet toelaat. Hoe verderfelijk de mening ook mag zijn, zo op het eerste gezicht lijkt het onder vrijheid van meningsuiting te vallen en lijkt het niet strafbaar te zijn. Ik heb uiteraard niet alle 1.600 tweets doorgenomen. Verder heb ik overigens liever dat de politie en het OM met meer urgentere zaken bezighoudt.
 
Laatst bewerkt:

gevegt

Well-known member
Het is overwegend discriminerend, maar veelal niet racistisch. Verder denk ik dat het ook nauwelijks strafbaar is en als het al strafbaar is, dan denk ik dat oppakken niet heel veel uithaalt gezien de potenti?le straf dat niet toelaat. Hoe verderfelijk de mening ook mag zijn, zo op het eerste gezicht lijkt het onder vrijheid van meningsuiting te vallen en lijkt het niet strafbaar te zijn. Ik heb uiteraard niet alle 1.600 tweets doorgenomen. Verder heb ik overigens liever dat de politie en het OM met meer urgentere zaken bezighoudt.

Hopelijk is dat dan wel naar twee kanten toe.
 

zwammy

Well-known member
Mensen die pvv stemmen kunnen niet bij de politie werken. Dat is een goede uitspraak voor een burgervader. Verder heeft Baudet gewoon gelijk, de baantjescarroussel draait lekker door.
 

Pascallovic

Well-known member
Mensen die pvv stemmen kunnen niet bij de politie werken. Dat is een goede uitspraak voor een burgervader. Verder heeft Baudet gewoon gelijk, de baantjescarroussel draait lekker door.
Baudet heeft liever dat ie blijft genieten van zijn wachtgeld?
 

Maasveld

Well-known member
Jep. En vooropgesteld: Marcouch lijkt me een goede man, maar de manier waarop benoemd wordt is natuurlijk wel gek. In een besloten raadsvergadering, dat wekt natuurlijk wel bevreemding op. En dan ook nog van de PvdA (die vaak goed zorgt voor haar 'ex-tweedekamerleden'), in een stad waar slechts 6% bij de laatste verkiezingen op die partij stemde.

Ik kan me niet vinden in wat de PVV deed vandaag, hen was het puur om het Marokkaan zijn te doen, maar kan me wel vinden in de opmerkingen van Baudet/Hiddema, dat dit nou juist het partijkarteldenken is waar we van af moeten. Van mij hoeft er echt geen gekozen burgemeester te komen, maar een beetje meer openheid van zaken kan geen kwaad. (en waarom niet bv een openbare commissie over het aanstellen van welke burgemeester, met daarin een aantal 'burgers' misschien? (bv de voorzitter van de lokale voetbalclub, of de voorzitter van de winkeliersvereniging, of de voorzitter van de cultuurcommissie). En al die vergaderingen openbaar doen.
Partijkartel, ik heb de hele vloer alweer ondergekotst.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Partijkartel, ik heb de hele vloer alweer ondergekotst.

Haak ik ook wel een beetje af. Maar ze doen mee aan de gemeenteraadsverkiezingen en ik moet nog een partij uitzoeken waarop ik gaan stemmen. Normaal zou ik VVD stemmen, maar die valt af. Tweede keuze D66 valt ook af. Ik ga geen DENK, PVV, GL, SP of PvdA stemmen. Dan blijven CDA, de Ouderen partij, Partij voor de Dieren, FvD en de Piratenpartij zo'n beetje over.
 

zwammy

Well-known member
Baudet heeft liever dat ie blijft genieten van zijn wachtgeld?

Nee, maar het is wel grappig om te zien dat een partij die helemaal afgeserveerd is toch weer even een burgemeester in een niddelgrote sfad mag leveren. Zou je eerder iemand neerzetten van de grootste partij van de stad. Maar goed, zo blijft het natuurlijk doorrollen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Nee, maar het is wel grappig om te zien dat een partij die helemaal afgeserveerd is toch weer even een burgemeester in een niddelgrote sfad mag leveren. Zou je eerder iemand neerzetten van de grootste partij van de stad. Maar goed, zo blijft het natuurlijk doorrollen.

De VVD heeft al genoeg burgemeesterposten in grote steden. Daarnaast hebben de PvdA nou eenmaal relatief veel bestuurders en doet de politieke kleur van een burgemeester er nou niet heel erg toe. Ik ben VVD-er, maar ik ben blij dat wij PvdA-er Van der Laan als burgemeester hebben en niet VVD-er Jorritsma die ook in de race was om Cohen op te volgen.

In Hoorn vind ik de nieuwe burgemeester van PvdA huize ook beter dan zijn voorganger van D66 huize.
 

Pascallovic

Well-known member
Nee, maar het is wel grappig om te zien dat een partij die helemaal afgeserveerd is toch weer even een burgemeester in een niddelgrote sfad mag leveren. Zou je eerder iemand neerzetten van de grootste partij van de stad. Maar goed, zo blijft het natuurlijk doorrollen.
Die grootste partij van de stad zit net als de andere partijen gewoon in de sollicitatiecommissie die de voordracht doet. Partijen als D66, SP en VVD die groter zijn in Arnhem in de gemeenteraad zullen echt niet voor een PvdA'er gaan als ze zelf een betere kandidaat naarvoren hebben geschoven.
 

zwammy

Well-known member
Aha, dus hij is gewoon de beste uit 21 kandidaten en het heeft niets met vriendjespolitiek, geschuif en baantjescarroussel te maken? Mooi, ben ik weer opgelucht. Kunnen we het over de Utrechtse bitterbalrel gaan hebben :duim:
 

Pascallovic

Well-known member
Aha, dus hij is gewoon de beste uit 21 kandidaten en het heeft niets met vriendjespolitiek, geschuif en baantjescarroussel te maken? Mooi, ben ik weer opgelucht. Kunnen we het over de Utrechtse bitterbalrel gaan hebben :duim:
Ik heb er niet bij gezeten en ken de andere kandidaten niet. Maar de grotere partijen gaan echt dat burgemeesterschap niet aan de PvdA gunnen als zij een betere kandidaat hebben voorgedragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan