Binnenlands nieuws

Maasveld

Well-known member
Deze heb ik vandaag toch ook maar weer eens opgezet. Een prachtig lied van Jack Poels voor Nicky Verstappen. Vandaag is dan eindelijk het eerste couplet voor een belangrijk deel uitgekomen:

"Een wolk drijft dreigend, alsof ze zeggen wil: Ik houd de waarheid tegen, zolang het mij lukt. Tot een moment dat alles openbreekt."

 

leo1949

Well-known member
DlKG60LX4AAiahd.jpg


Ja ED raket. :duim:

 

Joost

Well-known member
Vreemd dat zoiets ook niet in een computersysteem staat waar de politie zoiets in kan opzoeken.

Zo vreemd is dat niet. Op zulke dingen zit een verjaringstermijn en destijds werd dat niet digitaal vastgelegd.

Wellicht wist de politie niet dat die inschrijvingen uiteindelijk bij een regionaal archief zijn belandt.
 

SanMark.

Well-known member
Politie is hier wel weer aardig veel te verwijten.

Wat een laksheid. Heb je een toevallige passant met een zeden achtergrond neem je daar het Dna niet vanaf.
 

gevegt

Well-known member
Met de kennis van nu...

Zo is het. Er zullen best fouten gemaakt zijn, maar bijna niemand gaat terug in de tijd hoe toen de situatie was. Laat staan de beschikbare middelen en rechtspositie.

Zo kun je nu stellen dat alle militairen fout waren tijdens de vredesmissie in Joegoslavi?.
 

Pascallovic

Well-known member
Met de kennis van nu...

Als ze in 2002 de scouting waarschuwen voor deze man vanwege zijn pedofiele achtergrond, hij in gesprek met de politie toegeeft op jonge jongens te vallen, dan is het vreemd dat op dat moment geen alarmbellen gaan rinkelen en hij als passant blijft aangemerkt in het dossier. Dan ga je in 2010 een lijst samenstellen voor DNA onderzoek en dan zet je hem er met de informatie uit 2002 niet op. Dit heeft niks met de kennis van nu te maken. Met de kennis van toen had deze man ook iets meer aandacht in het dossier verdient. Of je het dan rond had gekregen is een 2e natuurlijk.

Voor de rest hebben ze nu een persoon, waarvan ze weten dat er iets gespeeld heeft in 1985 en na maanden onderzoek hebben ze nauwelijks iets van terug kunnen vinden. Op zich niet erg, want als iets er niet is, is het er niet. Dan is het natuurlijk niet sterk als journalisten van de NOS binnen 2 dagen wel extra informatie boventafel krijgen. Lijkt mij dat politie hoort te weten dat de inschrijvingen wellicht bij het regionaal archief liggen, of anders horen ze er achter te komen dat het daar mogelijk ligt.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Als de naam inderdaad opgeschreven is dezelfde nacht en in 2002 word dit bekend is er een knappe rechter die daar geen verplichte dna test inziet.
 
Bovenaan