Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Ik heb het over de vluchten sinds afgelopen maart, toen hij 'vermist' werd. Hij zal toch ergens een vlieg- of treinticket geboekt hebben. Hopelijk

Een treinkaartje kan je gewoon op het station halen zonder je naam op te geven.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Er is niet zoveel controle binnen Europa op je bewegingen per trein of auto.
 

U.G.

Well-known member
Ik heb het over de vluchten sinds afgelopen maart, toen hij 'vermist' werd. Hij zal toch ergens een vlieg- of treinticket geboekt hebben. Hopelijk

Oh ok, ik heb me niet ingelezen, hij is 'm dus pas gepeerd. Op vliegen na is alles continentaal nog behoorlijk anoniem te doen lijkt me. Intercontinentaal wordt je door de douane geregistreerd. Het wordt sowieso zwaar voor die kerel hoor, met interpol en zo.
 

Pascallovic

Well-known member
Er is niet zoveel controle binnen Europa op je bewegingen per trein of auto.
En uit de berichten in de media blijkt dat dit nu ook weer man is die qua trein, auto of vliegtuig niet veel beweegt. Als de typeringen van hem kloppen, dan laat ie heel weinig sporen na. Veel succes als je zo'n man in de wildernis wilt vinden. Speurhonden schijnen ook niks te hebben opgeleverd toen in het kader van zijn vermissing werd gezocht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En uit de berichten in de media blijkt dat dit nu ook weer man is die qua trein, auto of vliegtuig niet veel beweegt. Als de typeringen van hem kloppen, dan laat ie heel weinig sporen na. Veel succes als je zo'n man in de wildernis wilt vinden. Speurhonden schijnen ook niks te hebben opgeleverd toen in het kader van zijn vermissing werd gezocht.

Klopt. Je hebt nog behoorlijk veel buitengebieden in Europa.
 

JMD

Well-known member
Oh ok, ik heb me niet ingelezen, hij is 'm dus pas gepeerd. Op vliegen na is alles continentaal nog behoorlijk anoniem te doen lijkt me. Intercontinentaal wordt je door de douane geregistreerd. Het wordt sowieso zwaar voor die kerel hoor, met interpol en zo.

Ook continentaal moet je een vliegticket op naam boeken en wordt aan de gate gecontroleerd of je naam overeenkomt met je ID. Dit om een kloppende passagierslijst te hebben in het geval van een ongeluk met het toestel.
 

JMD

Well-known member
En inderdaad: dit ziet er uit als een 'slimme' man, die weet hoe hij dit moet aanpakken. Zal geen sporen achterlaten met creditcards en bankpassen ofzo.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik weet niet of dat hem nou zoveel moeite kost. Ik denk dat het nog steeds wel mogelijk moet zijn om ergens een soort van leven op te bouwen.
Als de beste man ergens in midden Europa zit en zich qua naam gedeisd houdt en wellicht een andere naam aanneemt, dan zal de lokale bevolking hem niet zomaar herkennen.

En misschien heeft hij wel zelfmoord gepleegd.
Is ook niet uit te sluiten.
 
Bovenaan