Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
https://joop.vara.nl/opinies/dont-be-evil-moraliteit-google-en-facebook

Het wordt wel eng wat FB en YT en google doen. Steeds vaker sluiten ze FB-pagina's en YT-kanalen. Nou mag dat natuurlijk best als er racisme plaatsvindt, maar steeds vaker worden dus ook andere zaken weggehaald. Begint langzamerhand steeds meer op 1984 te lijken, het ministerie van Propaganda, waarbij alle info die ze niet aanstaat wordt weggehaald en 'dus' niet bestaat.
 

gevegt

Well-known member
Het is gewoon een commercieel bedrijf. Als het je niet aanstaat blijf je er gewoon weg.
 

Janssen

Well-known member
Wat denk je hoe al jouw zoekresultaten de hele dag gemanipuleerd worden ten gunste van de hoogste bieder.
 

gevegt

Well-known member
Omdat je niet zomaar vanaf 0 een nieuwe FB/YT/google kan opzetten en dan verwacht dat dat het monopolie van die 3 kan breken.
Als de leden van die platforms niet meer inloggen is het binnen een jaar gedaan met die bedrijven.
 

gevegt

Well-known member
Je doet nu net alsof YT en FB een soort van primaire levensbehoeften zijn. Als je ze nou is een week niet gebruikt wat gaat er dan allemaal mis in je leven?

Juist. Alleen kinderen onder de 14 met slechte ouders beginnen te stampvoeten en te gillen als ze dat bedrijf niet meer kunnen bereiken.
En JMD natuurlijk.
 

JMD

Well-known member
Je doet nu net alsof YT en FB een soort van primaire levensbehoeften zijn. Als je ze nou is een week niet gebruikt wat gaat er dan allemaal mis in je leven?

Juist. Alleen kinderen onder de 14 met slechte ouders beginnen te stampvoeten en te gillen als ze dat bedrijf niet meer kunnen bereiken.
En JMD natuurlijk.
Ik kan er best zonder hoor, wees maar niet bang. Ik vind het alleen een eng iets dat bedrijven die een monopolie hebben censuur toepassen. Komt me een beetje Stasi-achtig over.
 
Bovenaan