Binnenlands nieuws

Max

Administrator
Forumleiding
Of misschien was hij totaal niet bezig met het feit of hij wel of niet gezocht werd?

Het kan nog steeds heel goed dat hij er helemaal niks mee te maken heeft gehad.

Het is dan wel vrij toevallig dat hij dan het onmenselijke besluit neemt zijn stervende moeder achter te laten. Ik geloof niet dat ze mis zitten. Het is echter wel de vraag of ze hem ook daadwerkelijk kunnen veroordelen.
 

Pascallovic

Well-known member
Of misschien was hij totaal niet bezig met het feit of hij wel of niet gezocht werd?

Het kan nog steeds heel goed dat hij er helemaal niks mee te maken heeft gehad.
De politie had het bij die dna-match over dader sporen die van hem afkomstig zouden zijn. Als ie er helemaal niks mee te maken heeft, dan moet daar een hele geode verklaring voor zijn.

Maakt nog niet dat ze hem zomaar kunnen veroordelen overigens.
 

Atreides

Well-known member
De politie had het bij die dna-match over dader sporen die van hem afkomstig zouden zijn. Als ie er helemaal niks mee te maken heeft, dan moet daar een hele geode verklaring voor zijn.

Maakt nog niet dat ze hem zomaar kunnen veroordelen overigens.

Kunnen ze hem nu dwingen DNA af te staan en zo ja, kunnen ze dat DNA bij een match dan gebruiken bij strafrechtelijke vervolging?
 

Pascallovic

Well-known member
Kunnen ze hem nu dwingen DNA af te staan en zo ja, kunnen ze dat DNA bij een match dan gebruiken bij strafrechtelijke vervolging?

Ze hebben zijn DNA al op rechtmatige wijze verkregen en de match is er ook al. Dat kunnen ze gebruiken bij de strafrechtelijke vervolging. Ze hebben zijn directe DNA waar een match op gekomen, maar ook verwanten hebben vrijwillig DNA afgestaan waardoor ze bij hem uit zijn gekomen.
 

ALenstra

Well-known member
Het is wat met die Nederlanders die betrokken zijn bij de zaak met de doodgeschoten politie-agent in Spa.
 

Joost

Well-known member
Het is dan wel vrij toevallig dat hij dan het onmenselijke besluit neemt zijn stervende moeder achter te laten. Ik geloof niet dat ze mis zitten. Het is echter wel de vraag of ze hem ook daadwerkelijk kunnen veroordelen.

Er is toch helemaal niet bekend hoe Nicky Verstappen uiteindelijk overleden is. Dat Jos B er een rol in gespeeld heeft lijkt me helder, of hij ‘m vermoord heeft is nog totaal niet duidelijk.
 

gevegt

Well-known member
Ze hebben zijn DNA al op rechtmatige wijze verkregen en de match is er ook al. Dat kunnen ze gebruiken bij de strafrechtelijke vervolging. Ze hebben zijn directe DNA waar een match op gekomen, maar ook verwanten hebben vrijwillig DNA afgestaan waardoor ze bij hem uit zijn gekomen.

Ondanks je stelligheid is er bij kenners grote twijfel.
 

zwammy

Well-known member
Het is nou te 2e keer dat er zo'n groot dna onderzoek is geweest toch? En 2e keer prijs. Dit zouden ze dus vaker mogen doen.
 

zwammy

Well-known member
8x schieten op een verwarde man en nog een politieagent aan zn arm hangen. Ik verwacht dat die ook wel eieren in zn reet gedouwd had.
 

De Wolf

Well-known member
Het is nou te 2e keer dat er zo'n groot dna onderzoek is geweest toch? En 2e keer prijs. Dit zouden ze dus vaker mogen doen.

Ik ben voor een centrale Europese databank waar iedereen zijn DNA opgeslagen wordt. Wanneer een zwaarder misdrijf wordt gepleegd waar bijvoorbeeld meer dan een jaar op staat dan mogen deze gegevens gebruikt worden.
 

leo1949

Well-known member
Ze hebben zijn DNA al op rechtmatige wijze verkregen en de match is er ook al. Dat kunnen ze gebruiken bij de strafrechtelijke vervolging. Ze hebben zijn directe DNA waar een match op gekomen, maar ook verwanten hebben vrijwillig DNA afgestaan waardoor ze bij hem uit zijn gekomen.

Die rechtmatigheid van het DNA monster hadden ze om hem op te sporen omdat hij door familie als vermist was opgegeven.
Maar niet om het te gebruiken in het geval van Nikki dus is het onrechtmatig verkregen bewijs, en daarmee zou hij zomaar vrij kunnen komen.
Ik hoop wel dat als hij het gedaan heeft dat ze hem jaren vast zetten.
Van kinderen blijf je af van mij mag het echt levenslang worden als hij de dader is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ook al heeft hij Nicky verkracht en zit zijn DNA op de kleren, dat maakt hem niet automatisch de moordenaar. Natuurlijk is het zeer waarschijnlijk, maar zonder bekentenis gaat het nog lastig worden.
 

Joost

Well-known member
Die rechtmatigheid van het DNA monster hadden ze om hem op te sporen omdat hij door familie als vermist was opgegeven.
Maar niet om het te gebruiken in het geval van Nikki dus is het onrechtmatig verkregen bewijs, en daarmee zou hij zomaar vrij kunnen komen.
Ik hoop wel dat als hij het gedaan heeft dat ze hem jaren vast zetten.
Van kinderen blijf je af van mij mag het echt levenslang worden als hij de dader is.

Volgens mij zat het ietsje anders. Familieleden hebben DNA afgestaan zodat verwantschap is vast komen te staan. Ze was er een goede grond om Brech te verdenken.

Het matchen van zijn DNA materiaal met dat gevonden op Nicky Verstappen loopt dus buiten het reguliere onderzoek waarin mensen enkel vrijwillig DNA zouden afstaan.
 

Joost

Well-known member
Ook al heeft hij Nicky verkracht en zit zijn DNA op de kleren, dat maakt hem niet automatisch de moordenaar. Natuurlijk is het zeer waarschijnlijk, maar zonder bekentenis gaat het nog lastig worden.


Er staat ?berhaupt niet vast dat Nicky Verstappen vermoord is.
 
Bovenaan