Beloftenteams in de piramide

de Kok

Member
Klinkt goed, bel jij de KNVB?

En hoe dan naar onderen? Gemixt? Kan volgens de enqu?te BAV best met al die "geen mening"reacties. Bovendien zijn we al weer vergeten dat slechts 278 clubs het convenant hebben getekend niet op zondag te moeten voetballen.
Kortom, op die verenigingen na bepaalt de thuisclub het speelmoment.
@ standaard teams zijn we dan ook vanaf neem ik aan?
Dat zou dan een belangrijke concessie zijn voor het zaterdagvoetbal, want het clubschotje er tussen uit ziet men daar toch steeds al competitie vervalsing?

de Kok

Member
Verplichte promotie; dat is nog wel iets hoor. Dat willen zaterdagclubs niet, toch NO?

De verplichte promotie is een aparte discussie. NO heeft wel een beetje gelijk. Waarom moet je op basis van de huidige licentievoorwaarden promoveren naar de 1e divisie? Die vraag kun je in het geval van licentie eisen stellen bij iedere promotie naar een klasse waar die eisen gelden.
Wil men daar strak de hand aan houden dan gaat het denk ik een groot risico opleveren voor zeker promotie naar 1e divisie.
Je moet dan kunnen bedanken omdat je niet aan de eisen kunt voldoen. Lijkt mij heel legitiem.
Dus dan is dat ook weer opgelost.

de waan

Well-known member
Ik zie het liever andersom opgelost. Zorg ervoor dat promotie voor de clubs te behappen is. Een gesloten competitie is echt in ieder opzicht funest.

de Kok

Member
Ik zie het liever andersom opgelost. Zorg ervoor dat promotie voor de clubs te behappen is. Een gesloten competitie is echt in ieder opzicht funest.

Ja, als je mij vraagt dan ben ik helemaal tegen licentie eisen in de zgn amateur sector en dan kun je dus ook op deze wijze promoveren naar 1e divisie.
Daarvoor zou je misschien de veiligheid-eis kunnen stellen.
Voor de eredivisie zou je dus dan uitgebreide eisen kunnen stellen, zoals nu. Is toch een verhaal apart.
Ben je ambitieus en wil je dan toch naar de absolute top, dan moet je dus daarop anticiperen geheel conform de stelregel, regeren is vooruit zien.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Van mij mag een amateurclub gewoon promoveren naar het hoogste niveau. Uiteindelijk loop je toch tegen een plafond aan

JMD

Well-known member

+5

En idd, de licentie-eisen gewoon verminderen. Wel natuurlijk zorgen dat de veiligheid gegarandeerd is, maar als Katwijk naar de 1e divisie (of hoger) wil met 4 part-timers, dan moet dat kunnen, ze komen hun plafond vanzelf tegen.

Atreides

Well-known member
Als het zo'n briljant voordeel zou zijn dan vraag ik me af waarom er na zoveel jaar beloften er nog geen handvol spelers is doorgebroken via de beloften.

Bij Ajax alleen al zou je tenminste Onana, Tete, van de Beek, Eiting, Frenkie de Jong, Bazoer, Mazouri daar onder kunnen rekenen. Nouri was normaal gesproken ook in dit rijtje gekomen.

PSV zit je minimaal op Bergwijn, Malen, Rosario enzitten Gakpo, Lammers, Sadilek, Mauro Junior en Dante Rigo daar dicht bij.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
En schaf dan ook de verplichte dopingcontroleruimte maar af, als dan toch de overbodige licentie-eisen overboord worden gekieperd. Dat soort dingetjes zijn voor clubs vaak nog lastiger dan de verplichting om contractspelers te registreren.

erka

Well-known member
Als je denkt met een amateurteam in de Eredivisie te kunnen spelen, wie houdt je tegen he. Gewoon proberen. Deed FC Groningen ook de 1e seizoenshelft :D

Het hele probleem met de licenties is niet de clubs denk ik, zelfs niet de KNVB maar de spelersvakbonden.

Pascallovic

Well-known member
Bij Ajax alleen al zou je tenminste Onana, Tete, van de Beek, Eiting, Frenkie de Jong, Bazoer, Mazouri daar onder kunnen rekenen. Nouri was normaal gesproken ook in dit rijtje gekomen.

PSV zit je minimaal op Bergwijn, Malen, Rosario eb zitten Gakpo, Lammers, Sadilek, Mauro Junior en Dante Rigo daar zicht bij.

Bij AZ zit je op Stengs, Til, Koopmeiners, Hatzidiakos, Wijndal en Boadu die weliswaar vanuit de tweede divisie de doorstroming van Jong AZ naar de eerste selectie hebben gemaakt.

Joost

Well-known member

PSV zit je minimaal op Bergwijn, Malen, Rosario eb zitten Gakpo, Lammers, Sadilek, Mauro Junior en Dante Rigo daar zicht bij.

Tete heeft een half seizoen basis gestaan en is er toen naast komen te staan na een blessure en vertrokken
Bazoer wil ik niet echt een succesverhaal in Ajax 1 noemen
Mazraoui is nog te vroeg om te beoordelen
Eiting heeft 11 potjes in de Eredivisie gespeeld

Blijven Onana, van de Beek en de Jong over waarbij keepers altijd een ander verhaal zijn en je je bij De Jong afvraagt wat die in godsnaam bij Jong Ajax heeft gedaan.

Bergwijn heeft nog niet eens een heel seizoen Jong PSV gestaan.
Rosario zou het wel kunnen redden.
De anderen hebben nog nooit een langere periode in de basis bij PSV 1 gestaan.

Het doel was om spelers beter en sterker te maken om makkelijker aansluiting bij het eerste team te kunnen krijgen. Op basis van de cijfers moet je gewoon concluderen dat het effect er niet is. Exceptionele talenten houdt je altijd (De Ligt, de Jong) en het aantal spelers dat is doorgebroken via de Eerste Divisie is niet groter dan bij clubs die niet zijn ingestroomd.

Pascallovic

Well-known member
Tete heeft een half seizoen basis gestaan en is er toen naast komen te staan na een blessure en vertrokken

Blijven Onana, van de Beek en de Jong over waarbij keepers altijd een ander verhaal zijn en je je bij De Jong afvraagt wat die in godsnaam bij Jong Ajax heeft gedaan.

Het doel was om spelers beter en sterker te maken om makkelijker aansluiting bij het eerste team te kunnen krijgen. Op basis van de cijfers moet je gewoon concluderen dat het effect er niet is. Exceptionele talenten houdt je altijd (De Ligt, de Jong) en het aantal spelers dat is doorgebroken via de Eerste Divisie is niet groter dan bij clubs die niet zijn ingestroomd.
Als je zo lachwekkend gaat redeneren als jij en een dubbele standaard hanteert dan kom je tot die conclusie inderdaad. De meesten hebben gewoon de aansluiting gevonden bij het eerste team. Echter kom jij daarna met allerlei kulsmoezen om ze maar niet te hoeven meetellen. Zelfs internationals waar Ajax transfersommen van rond de 10 miljoen voor heeft ontvangen weet je uit te sluiten. Mazraoui scoort 2x in de CL, Marrokaans international en bijna een jaar in de basis vindt je zogenaamd te vroeg. Keepers mogen we het niet over hebben. Een basisspeler bij de koploper en nieuwbakken international als Rosario zou het wellicht eventueel misschien in de toekomst kunnen redden als het meezit (en je niet 20 andere kulsmoezen in de tussentijd bedacht hebt). Voor anderen geldt een nieuwe norm dat ze voor een langere periode in de basis moeten staan zowel bij het eerste als bij de jong clubs om te mogen meetellen.

Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member

Blijven Onana, van de Beek en de Jong over waarbij keepers altijd een ander verhaal zijn en je je

Jij hebt het over doorgebroken. Bij mij ben je doorgebroken als jij een volwaardige selectiespeler bent geworden (ergo je zit bij de eerste 18/19 spelers). Ajax speelt dit jaar bijvoorbeeld minimaal 53 wedstrijden.

Sowieso een raars standpunt over over eredivisiepontjes. Bij Ajax en PSV moet je natuurlijk minstens zoveel kijken naar alle wedstrijden en in het bijzonder internationale wedstrijden.

Sowieso natuurlijk raar dat jongens als Bazoer en Tete met 18 interlands niet zouden zijn doorgebroken.

Tuurlijk. International, anderhalf jaar succesvol basisspeler en voor plus 10 miljoen verkocht.

Als 20 jarige nu al 21 duels in Ajax 1, ondanks dat hij de laatste maanden heel veel geblesseerd is geweest...

Nog maar 31 wedstrijden in Ajax gespeeld. Waarvan 12 internationaal inclusief 2 goals en 2 assists. International van Marokko (bijna NL international).

Nog even en we moeten niet al te positief worden over de ontwikkeling van Robben.

bij De Jong afvraagt wat die in godsnaam bij Jong Ajax heeft gedaan.

Die was twee jaar geleden niet eens goed genoeg voor redelijk wat speelminuten bij WillemII (althans volgens Streppel). Dan lijkt mij wel spelen bij Jong Ajax een perfecte oplossing.

Bij Ajax, PSV en AZ heeft het dus zin. Zelfs Onana en Frenkie de Jong hebben die tijd gewoon heel goed kunnen gebruiken. Vergelijk dat eens met Feyenoord. Niet met het mindere garnituur. De Feyenoord fans zouden bij wijze van spreken een moord doen voor de kans om ook Jong Feyenoord in de eerste divisie te hebben.

Joost

Well-known member
Als je zo lachwekkend gaat redeneren als jij en een dubbele standaard hanteert dan kom je tot die conclusie inderdaad. De meesten hebben gewoon de aansluiting gevonden bij het eerste team. Echter kom jij daarna met allerlei kulsmoezen om ze maar niet te hoeven meetellen. Zelfs internationals waar Ajax transfersommen van rond de 10 miljoen voor heeft ontvangen weet je uit te sluiten. Mazraoui scoort 2x in de CL, Marrokaans international en bijna een jaar in de basis vindt je zogenaamd te vroeg. Keepers mogen we het niet over hebben. Een basisspeler bij de koploper en nieuwbakken international als Rosario zou het wellicht eventueel misschien in de toekomst kunnen redden als het meezit (en je niet 20 andere kulsmoezen in de tussentijd bedacht hebt). Voor anderen van PSV geldt een nieuwe norm dat ze voor een langere periode in de basis moeten staan.

Je wil een speler als Gakpo met 7 CL minuten en 1 Eredivisieminuut al een succesverhaal noemen?

Maar ik heb een paar makkelijker te beoordelen punten voor je;
- Zijn er bij Ajax en PSV meer spelers doorgebroken bij het eerste sinds de beloften in de Eerste Divisie spelen > nee
- Zijn er bij Ajax en PSV meer spelers doorgebroken bij het eerste dan bij clubs die niet zijn ingestroomd > nee

Stoppen dus, het heeft geen effect.

Bovenaan