Beloftenteams in de piramide

Joost

Well-known member
Dat is een vreselijk understatement vwb de KNVB.
Denk in dit verband alleen maar aan de dommigheid die bij de totstandkoming van de piramide aan de dag werd gelegd.

Dat is makkelijk schoppen. Als de topamateurs zich na de invoering gewoon aan de afspraak hadden gehouden waren er geen beloften in de piramide geweest en was het nu niet zo chaotisch.

noordooster

Well-known member
Die beloften betroffen slechts 1 van de vele fouten die er gemaakt zijn.
Waarbij de leugen van van Oostveen c.s. ook een grote rol heeft gespeeld.

Forza AZ

Well-known member
Vooraf nadenken over plannen, gevolgen, consequenties in de toekomst kan in het voortraject wel eens handig zijn.
Beloftenteams moeten uit de piramide of ze moeten slikken dat ze zich ook netjes aan alle P/D-regeltjes houden (dus ook doorstroming van piramide naar eigen competitie en andersom).
Als dit vooraf niet geregeld is / door gecommuniceerd is met alle partijen dan blijf je jaarlijks discussies houden.

Ik dacht dat vooraf aan dit seizoen de promotie naar de Derde Divisie vrijwillig was. Vreemd dan dat ze dat nu ineens verplicht willen maken.

de waan

Well-known member
Er staat wel een fout in het artikel, want Jong Den Bosch hoeft geen kampioen te worden om te promoveren. Een 2e plaats is ook voldoende en daarop hebben ze nog een goede kans.
Ik heb dat geprobeerd terug te vinden, maar dat is me niet gelukt. Heb jij een link?

Forza AZ

Well-known member
Ik heb dat geprobeerd terug te vinden, maar dat is me niet gelukt. Heb jij een link?

https://www.knvb.nl/downloads/besta...n-degradatie-mannen-landelijk-seizoen-2018-19

De kampioenen van de Hoofdklasse zaterdag A en B promoveren naar de derde divisie A (zaterdag).
Indien de kampioen van de Hoofdklasse zaterdag A een tweede elftal is, dan promoveert eveneens de nummer 2, zijn de het hoogst ge?indigde 1e elftal.
Indien het tweede elftal eindigt als nummer 2 van de eindranglijst, promoveert het eveneens naar de 3e divisie. In andere gevallen degradeert het betreffende tweede elftal naar de door het bestuur betaald voetbal georganiseerde reservecompetitie betaald voetbal 2019/’20 (een competitie voor tweede elftallen van betaaldvoetbalorganisaties)..

noordooster

Well-known member
Bij PEC willen ze iig wel voor promotie gaan.

Dat verbaast me niets.
PEC wilde heel erg graag met zijn beloften in de piramide, toen het erop leek dat de KNVB veel extra van zulke teams zou toelaten.
Albert van der Haar werd aangesteld om zo'n team te trainen en te begeleiden. Toen de amateurs dat KNVB-plan niet zo geweldig vonden, was de teleurstelling bij PEC ( en bij van der Haar ) erg groot.

noordooster

Well-known member
Ik vind Heracles hier net zo tweeslachtig in als amateurclubs die niet naar de Eerste Divisie willen.

Fledderus wil wel winnen, want dat is sport. Maar o wee als je dan promoveert. Want dan is het ineens geen sport meer. Hypocriet.

Ik kan Heracles en Twente wel begrijpen.
Heracles heeft zicht altijd consequent uitgesproken tegen meedoen in de piramide en Twente is niet voor niets uit de piramide gestapt.
De voorwaarden om mee te kunnen/moeten doen in de piramide zijn ook volstrekt anders als in de beloftencompetitie en het is dan ook de vraag of je in dat geval wel van een promotie zou kunnen spreken.

Inderdaad vergelijkbaar met de Tweede Divisie.
Wat waren de clubs blij, dat in het eerste jaar , toen promotie min of meer verplicht was, jong AZ kampioen werd.
Anders hadden de topamateurs begrijpelijkerwijze nog hun best moeten doen om maar geen kampioen te worden.
Omdat de meesten van hen zo'n eventuele verplichte promotie als een soort degradatie zagen.

SanMark.

Well-known member
Ja en als die semi betaalde clubs nu gewoon willen promoveren dan had je al die beloftes in de piramide ook niet nodig.

M.a.w. ze hebben het aan zichzelf te danken.

Joost

Well-known member
Ik vind Heracles hier net zo tweeslachtig in als amateurclubs die niet naar de Eerste Divisie willen.

Fledderus wil wel winnen, want dat is sport. Maar o wee als je dan promoveert. Want dan is het ineens geen sport meer. Hypocriet.

Nee dat vind ik toch echt wel anders. Heracles wil het tweede team gebruiken om spelers speelminuten te laten maken wanneer ze niet bij het eerste team spelen.
Wanneer het team zou promoveren dan mag het meerendeel van het team dat nu meestal meespeelt met Jong Heracles niet meer mee mogen doen.

Dit is ook meer Heracles 2 dan Jong Heracles.

erka

Well-known member
Nee dat vind ik toch echt wel anders. Heracles wil het tweede team gebruiken om spelers speelminuten te laten maken wanneer ze niet bij het eerste team spelen.
Wanneer het team zou promoveren dan mag het meerendeel van het team dat nu meestal meespeelt met Jong Heracles niet meer mee mogen doen.

Dat begrijp ik wel maar Fledderus heeft ook gezegd dat ze elke wedstrijd van het 2e willen winnen. Dat is dan toch minder relevant?

noordooster

Well-known member

Klopt helemaal.
Daarom zou je ook niet van een promotie kunnen spreken als jong Heracles naar de derde divisie zou mogen/moeten.
Verschillende teams en er wordt steeds gesproken van gaan voor het hoogste, maar ga je met zo'n "promotie" wel naar een hoger niveau ?

Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Dat begrijp ik wel maar Fledderus heeft ook gezegd dat ze elke wedstrijd van het 2e willen winnen. Dat is dan toch minder relevant?

Punt is dat je een wedstrijd natuurlijk per definitie in gaat om te winnen. Daarom is het namelijk een wedstrijd.

noordooster

Well-known member
Gewone berichten van mij worden overal verwijderd door de moderator uit Groningen, die de pik op me in heeft.
Zo kun je gewoon iemand de mond snoeren die dingen zegt die jou niet goed uitkomen.

Abubakari

Well-known member
Gewone berichten van mij worden overal verwijderd door de moderator uit Groningen, die de pik op me in heeft.
Zo kun je gewoon iemand de mond snoeren die dingen zegt die jou niet goed uitkomen.

Nee, je berichten zijn verplaatst. Staat ook bij waarheen. Inclusief link.

Je off topic gezeur daarover mij heb ik inderdaad verwijderd.
Zit niemand op te wachten en daar is de pb functie voor.

Bovenaan