Beloftenteams in de piramide

Deathprod

Well-known member
Verder ook wel opvallend dat Heerenveen zich niet heeft geplaatst voor de kampioensgroep. Die hebben normaal gesproken wel een sterk beloftenelftal. Die lopen dus de kans op promotie naar de 3e Divisie mis. Feyenoord plaatste zich overigens al wel voor de kampioensgroep.

Promotie en degradatie

De nummers een, twee en drie van de voorjaarscompetitie in poule A kunnen in aanmerking komen voor promotie naar de derde divisie. Dit hangt af van de prestaties Jong FC Groningen, Jong FC Volendam en Jong FC Den Bosch. Indien alle drie van deze beloftenteams uitkomen in de derde divisie per seizoen 2019/'20 dan zijn er geen promotieplaatsen. In het volgende geval zijn deze er wel:

1 promotieplaats: indien 2 van de 3 teams in de 3e divisie gaan uitkomen
2 promotieplaatsen: indien slechts 1 van de 3 teams in de 3e divisie gaat uitkomen
3 promotieplaatsen: indien g??n van de 3 teams in de 3e divisie gaat uitkomen

Of er sprake zal zijn van degradatie tussen poule A en B zal komend najaar blijken, als er wordt gesproken over de voorwaarden en de competitieopzet van de reservecompetitie in het seizoen 2019/'20

https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-...mpetitie-start-met-21-clubs-twee-geografische

de Kok

Member
Heracles wint met 20-0 van Achilles :duim:

DuFb6NrWoAA9-UJ

Heracles had er met het scorebord al rekening mee gehouden? De komst van deze zwakke broeder maakt dubbele cijfers mogelijk. de meeste borden gaan t/m 9..........

Joost

Well-known member
In de reservecompetitie voelen ze zich waarschijnlijk nog een beetje profclub. Wel het lachertje.

Ik denk echt dat er gewoon geen bestuur aanwezig was dat er aan dacht om het team uit te schrijven en dat ze sindsdien verplicht zijn om de competitie uit te spelen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Na hun laatste plaats in de hoofdklasse in '17-'18 zouden ze dan uit moeten komen in een eerste klasse.
Wilde de KNVB dat wel ?
Of vond de club zelf zo'n beloftencompetitie een geschikter niveau, of beter vanwege de speeldagen en -tijden , of vanwege de wat soepeler eisen ?

Gezien hoe slecht het team is, zouden ze ook in de eerste klasse grote nederlagen leiden. Ik denk dat de KNVB liever heeft dat zo'n team dan in de beloftencompetitie zit i.p.v. dat ze in een standaardcompetitie zitten. Als ze er zelf voor gekozen hebben, zou dat ook enigszins op verzoek van de KNVB kunnen zijn.

Joost

Well-known member

Forza AZ

Well-known member
En al hadden ze in de 1e klasse gespeeld, dan zouden ze daar ook nergens om spelen, omdat vanaf komend seizoen alleen belofte-teams zijn toegestaan in de Derde Divisie en hoger.

Unregistere

Well-known member

de waan

Well-known member

Dat is raar. Ik las precies dezelfde quote, maar daar hadden ze het over een gelijkspel tegen Hoek. Wat ik al een rare vergelijking vond met Jong Heracles, maar De Treffers is nog een stukje raarder.

En alsof je met dit samengeraapte zooitje jeugdspelers niet met gigantische cijfers erop gaat tegen die clubs.

EDIT: Ik zie nu dat Joost het ook al over Hoek heeft.

Joost

Well-known member
Feyenoord kijkt serieus naar toetreden tot voetbalpiramide

De KNVB gaat in overleg met de clubs die geen deel uitmaken van de voetbalpiramide. Inzet van het onderhoud is een mogelijke toetreding.

https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-kijkt-serieus-naar-toetreden-tot-voetbalpiramide

Vrijwel een exacte kopie van een bericht van AD. Totaal non-nieuws.

Het enige dat er nieuw is, is dat Feyenoord hier zegt dat spelers in de huidige opzet veel vlieguren maken, maar dat lees je dan niet in de kop.

Bovenaan