Beloftenteams in de piramide

Unregistere

Well-known member
De BVO's zijn momenteel bezig om duidelijkheid te verschaffen aan de spelers uit de beloften en de hoogste jeugdteams.

Bij Jong FC Groningen is na dit seizoen geen plek meer voor zeven beloften. Onder hen gedeeld clubtopscorer Jo?l Donald. Ook David Browne, Abdel Elouazzane, Kolbeinn Finnsson, Kasper Oldenburger, Robbert de Vos en Tim Waterink dienen Groningen te verlaten.

De club wil, als ze er met de spelers uitkomen, wel door met Pelle Boevink, Michael Breij, Tim Freriks, Jan Hoekstra, Lars Kramer, Antonio Manolache, Marijn Ploem, Gerald Postma, Tim Riksman en Antonio Sefer.

Amir Absalem, Tom van de Looi en Ludovit Reis zijn dit seizoen al definitief doorgestroomd naar het eerste elftal.

Vanuit de Onder 19 wil de club Rano Burger, Sam Crowther, Cas Faber, Mees Gootjes, Deonell Jamie, Dani?l van Kaam, Jhurrey Margaritha, Luka Prljic, Ken Raghoebar, Mats Roorda en Tapmahoe Sopacua graag behouden.
 

SanMark.

Well-known member
Ik vind dat Westerhof in de VI wel met een zeer aardig idee is gekomen voor een alternatief wbt de beloftes.
 

SanMark.

Well-known member
Wil het best omschrijven . Wat hij bedoelde maar dan wel op de laptop en niet op de telefoon. Word dan waarschijnlijk donderdagavond. In het kort een internationale belofte comp met bv Duitsland.
 

noordooster

Well-known member
Namens de bekende website Voetbal op Zaterdag was Kerst Boomsma aanwezig bij Quick Boys - Jong FC Groningen. Alfons Arts, trainer van de Groningse beloften, mag daar ook zijn woord doen over de kritiek die de belofteteams vaak krijgen.

http://www.voetbalopzaterdag.com/nieuws/10192/Domper_voor_Quick_Boys_en_Dirk_Kuijt

Het is natuurlijk al lang bekend dat BVO's hun beloften graag in de piramide zien spelen.
En ik snap ook wel dat Arts liever met zijn jongens voor veel publiek tegen Quick Boys of Spakenburg speelt, dan op een maandagavond voor een halve man en een paardenkop tegen de beloften van VVV Venlo.
Maar als jong Groningen in een beloftencompetitie kan spelen tegen jong Ajax, Feijenoord, PSV, Heerenveen enz. met diverse goedbetaalde dispensatiespelers in hun gelederen, krijgen ze volgens mij minstens evenveel tegenstand als ze nu hebben.
 

noordooster

Well-known member
Gisteren liet voetbalkenner Johan Derksen ook maar weer eens, net als bij eerdere gelegenheden, weten de aanwezigheid van beloftenteams in de piramide je reinste competitievervalsing te vinden.
En natuurlijk heeft hij daarin gelijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Gisteren liet voetbalkenner Johan Derksen ook maar weer eens, net als bij eerdere gelegenheden, weten de aanwezigheid van beloftenteams in de piramide je reinste competitievervalsing te vinden.
En natuurlijk heeft hij daarin gelijk.
Laten we die seniele man vooral niet te serieus nemen. Hij vond het moment waar Kramer 7 wedstrijden voor kreeg ook niet veel.
 

noordooster

Well-known member
Laten we die seniele man vooral niet te serieus nemen. Hij vond het moment waar Kramer 7 wedstrijden voor kreeg ook niet veel.

De beste man neemt geen blad voor de mond en zegt waar het op staat. Dat kan ik waarderen.
Daarnaast heeft hij een zeer goede muzieksmaak.
Ik deel niet altijd zijn mening , maar vaak wel en ook in dit geval.
 

Pascallovic

Well-known member
De beste man neemt geen blad voor de mond en zegt waar het op staat. Dat kan ik waarderen.
Daarnaast heeft hij een zeer goede muzieksmaak.
Ik deel niet altijd zijn mening , maar vaak wel en ook in dit geval.
Sylvana Simons neemt ook geen blad voor de mond en zegt ook waar het op staat. Maakt nog niet dat je die serieus moet nemen.
Zoals Derksen in het programma ook vaak genoeg zegt "het is satire". Dan slaat dat vast ook op zijn opmerkingen over piramide.
 

Unregistere

Well-known member
Maar doelde Derksen dan op de beloften in de JL of benoemde hij ook echt de tweede en derde divisie? Kan me bijna niet voorstellen dat hij die competities volgt.
 

noordooster

Well-known member
Maar doelde Derksen dan op de beloften in de JL of benoemde hij ook echt de tweede en derde divisie? Kan me bijna niet voorstellen dat hij die competities volgt.

In een item op rtv drenthe hekelde hij ook de aanwezigheid van beloftenteams in de zaterdag derde divisie.
Hij noemde het je reinste competitievervalsing.
 

Unregistere

Well-known member
In een item op rtv drenthe hekelde hij ook de aanwezigheid van beloftenteams in de zaterdag derde divisie.
Hij noemde het je reinste competitievervalsing.

Tja. Toch heb ik op de een of andere manier niet het idee dat Johan Derksen daadwerkelijk iets weet over de derde divisie zaterdag en dat het dan vooral makkelijk scoren was richting bijvoorbeeld ACV-supporters. Maar misschien vergis ik me en kijkt hij wekelijks alle uitslagen na.
 

noordooster

Well-known member
Tja. Toch heb ik op de een of andere manier niet het idee dat Johan Derksen daadwerkelijk iets weet over de derde divisie zaterdag en dat het dan vooral makkelijk scoren was richting bijvoorbeeld ACV-supporters. Maar misschien vergis ik me en kijkt hij wekelijks alle uitslagen na.

Misschien speelde mee , dat hij de klacht had gelezen van ACV dat op tweede paasdag tegen jong fc Groningen speelde met vrijwel dezelfde jongens als 2 dagen eerder tegen DOVO, terwijl fc Groningen aantrad met bijna een geheel team aan andere spelers. Spelers die 2 dagen eerder tegen Odin niet hadden gespeeld.
 
Bovenaan