Beloftenteams in de piramide

Unregistere

Well-known member
Wie zegt dat die jongens niet waren doorgebroken als ze niet in de piramide hadden gevoetbald.
Overigens spelen bij de eredivisieclubs heel veel jongens die nooit in de piramide hebben gevoetbald.
Trouwens na vorig seizoen moesten er ook flink veel beloften afvloeien ondanks dat ze in de piramide hadden gevoetbald.

Dat viel wel mee met het afvloeien, zie ook de overzichtjes met vertrekkende spelers in onder meer de Nationale Voetbal Gids van ELF. En dat is natuurlijk logisch, uit ieder belofteteam valt jaarlijks een deel van de spelers weg. Dat zal ook altijd blijven. Voordeel voor de spelers die het niet redden is wel dat ze nu over het algemeen wel wat hoger instromen. Paar afvallers bij Groningen die nu bij HHC Hardenberg en Harkemase Boys spelen bijvoorbeeld en daar wellicht wat sneller aanhaken dan in het verleden.

Maar ben wel benieuwd of je inmiddels al wat spelers hebt gesproken bij HHC Hardenberg, die zelf in de oude beloftecompetitie hebben gespeeld. Lijkt mij wel interessant om eens te weten hoe zij dat ervaren hebben en wat ze vinden van de piramide. Een stukje veldonderzoek zeg maar. Beetje zoals mijn reactie op je vraag van enige tijd geleden waarom de spelers / trainers die ik ken het deelnemen van beloftes aan de piramide leerzamer vinden.
 

noordooster

Well-known member
Waarom 'met name voor zaterdagverenigingen'? Eerder voor de zondagverenigingen. Want die worden gedwongen op een niet-gewenste dag te spelen, terwijl de zaterdagclubs dat recht bedongen hebben...

Zondagclubs willen mixen. Die van zaterdag hebben daar geen belang bij.
In de tweede divisie was dat nooit gelukt als zaterdagclubs gedwongen waren naar de zondag te gaan.
Mag ik begrijpen dat jij, als velen hier, wil mixen en dat zaterdagclubs verplicht worden op zondag te voetballen ?
 

SanMark.

Well-known member
Tsja, waar sommigen dan weer wel zaterdagteams wil verplichten op zondag te spelen en dan weer niet en waar sommigen dan weer wel de beloftenteams uit de piramide wil hebben en dan weer niet, ben ik redelijk duidelijk.

Je moet dan ook wel een complete d....e zijn om totaal niet naar iemand anders argumenten te willen luisteren en daar misschien je nieuwe mening op willen en kunnen vormen. Jij bent niet duidelijk je hebt een plaat voor je kop die zo dik is dat de beste diamantboor er nog niet doorheen komt.

Zat verplicht op zondag willen laten voetballen heb ik toendertijd bewust zo hard opgezet om een mooie discussie opgang te krijgen. Jij bent de enige die daarin blijft hangen. Wat betreft beloftes vond ik het voordat de beloftes in de eerste divisie zaten een meerwaarde en leek mij het een zeer goed plan, nu ze in de eerste divisie zitten, zie ik er best wel veel nadelen van. En ik voel mij zeker niet groot genoeg om dan mijn ongelijk toe te geven, en te zeggen dat ik niet of nauwelijks een meerwaarde van de beloftes in de eerste divisie zie. In de divisies eronder zie ik de meerwaarde er nog wel van omdat die teams niet voor spek en bonen meevoetballen. Hier ben ik dus eenmalig geswitch van mening. Maar waarschijnlijk is je korte termijn geheugen aan slijtage onderhevig en komt het je wel makkelijk uit om deze woorden mij voor de voeten te blijven gooien.

Als ik jou op dit forum zie, moet ik altijd denken aan de ondertekst van Blauwvinger. Helemaal van toepassing op NO.
 

noordooster

Well-known member
En dat is natuurlijk logisch, uit ieder belofteteam valt jaarlijks een deel van de spelers weg. Dat zal ook altijd blijven. Voordeel voor de spelers die het niet redden is wel dat ze nu over het algemeen wel wat hoger instromen. Paar afvallers bij Groningen die nu bij HHC Hardenberg en Harkemase Boys spelen bijvoorbeeld en daar wellicht wat sneller aanhaken dan in het verleden.
Dat ze hoger instromen dan in het verleden ( de hoofdklasse-tijd) kan gauw omdat nu de tweede divisie het hoogste amateurniveau is en we ook enkele jaren de topklasse als hoogste niveau hadden.
Of ze voetballend beter mee kunnen vraag ik me af.
De hoogst spelende amateurs in deze regio hebben altijd al behoorlijk wat ex-beloften in hun selecties.
Dat zal in de toekomst ook wel zo zijn, vermoedelijk van zowel clubs die de beloften in de piramide hebben als van clubs die dat niet hebben.
 

noordooster

Well-known member
Als ik jou op dit forum zie, moet ik altijd denken aan de ondertekst van Blauwvinger. Helemaal van toepassing op NO.

Dan weer zus, dan weer zo.
Dan meent ie het weer niet maar plaatst hij iets om een discussie op gang te brengen.
Geen touw aan vast te knopen.
Ik ben al met velen vergeleken door jou.
Ik, en niet alleen ik heb ik gemerkt kijkend naar je bans en waarschuwingen enz. vind jou provocerend, zuigend, uitlokkend en slecht
ertegen kunnen dat iemand een andere betere mening heeft dan jij.
Verder profiteer je er volop van dat je daarin ongestoord door mag gaan van je vriendjes, de SM's Het wordt zelfs aangemoedigd
 

JMD

Well-known member
Zat verplicht op zondag willen laten voetballen heb ik toendertijd bewust zo hard opgezet om een mooie discussie opgang te krijgen. Jij bent de enige die daarin blijft hangen. Wat betreft beloftes vond ik het voordat de beloftes in de eerste divisie zaten een meerwaarde en leek mij het een zeer goed plan, nu ze in de eerste divisie zitten, zie ik er best wel veel nadelen van. En ik voel mij zeker niet groot genoeg om dan mijn ongelijk toe te geven, en te zeggen dat ik niet of nauwelijks een meerwaarde van de beloftes in de eerste divisie zie. In de divisies eronder zie ik de meerwaarde er nog wel van omdat die teams niet voor spek en bonen meevoetballen. Hier ben ik dus eenmalig geswitch van mening.
Enige punt is wel dat als je de beloften uit de JL haalt, de beloften in de 2e divisie niks hebben om voor te spelen... Dus verplaats je het probleem.

Als ik jou op dit forum zie, moet ik altijd denken aan de ondertekst van Blauwvinger. Helemaal van toepassing op NO.
Help me even, wat was die ook alweer?
 

JMD

Well-known member
Zondagclubs willen mixen. Die van zaterdag hebben daar geen belang bij.
In de tweede divisie was dat nooit gelukt als zaterdagclubs gedwongen waren naar de zondag te gaan.
Mag ik begrijpen dat jij, als velen hier, wil mixen en dat zaterdagclubs verplicht worden op zondag te voetballen ?
Heb het ook pas 100x verteld hier, geeft maar weer eens aan hoe goed je leest...
Dus voor de 101e keer: Ik wil mixen, ja. Gewoon minimaal t/m de hoofdklasse, daaronder gewoon indelen op regio en op speeldag. Clubs vragen op welke dag ze willen spelen d.m.v ze te laten kiezen uit 3 keuzes: zaterdag, zondag of 'maakt niet uit' (want er zullen flink wat clubs zijn die WEL flexibel zijn en denken in oplossingen). Op die manier kan je een zaterdag/zondag indeling maken.
Vanaf de hoofdklasse ben je gewoon topamateurs, en dan is het per definitie mixen op regio (simpelweg omdat de afstanden anders groot worden).
In principe op zaterdag spelen, maar thuisclub mag wel het tijdstip kiezen. Als 2 ploegen op zondag (of voor mijn part op vrijdagavond (alhoewel ik daar niet in geloof dat clubs dat willen)) willen spelen moeten ze die vrijheid hebben.

Denken in oplossingen noemen ze dat, niet in problemen.
Tevens heet dat denken aan de toekomst en niet terug naar vroeger...
 

noordooster

Well-known member
Twijfelen is niet het juiste woord. Gewoon concreet met bewijzen kunnen weerleggen wel.

Link 1 & 2 gaan over het Europese duel van PSV tegen Estoril. De 48 uur die daarin genoemd worden zijn een vrije vertaling van de reglementen. Daarin staat namelijk specifiek den donderdag/zaterdag koppeling genoemd omtrent Europese duels. Dat heb ik je ook pas 6 keer verteld maar dat terzijde. Het is sowieso een matige vrije vertaling want de KNVB zet competitieduels pas op 3 dagen na een Europacupduel.
Link 3 is de door jou veelvuldig geopperde richtlijn, die staat dus echt nergens benoemd.

Als je stelselmatig ontkent, afzwakt en in twijfel trekt wat in allerlei media staat en door diverse mensen als competitieleiders en grote trainers wordt verklaard, dan houdt het op.
 

SanMark.

Well-known member
Dan weer zus, dan weer zo.
Dan meent ie het weer niet maar plaatst hij iets om een discussie op gang te brengen.
Geen touw aan vast te knopen.
Ik ben al met velen vergeleken door jou.
Ik, en niet alleen ik heb ik gemerkt kijkend naar je bans en waarschuwingen enz. vind jou provocerend, zuigend, uitlokkend en slecht
ertegen kunnen dat iemand een andere betere mening heeft dan jij.
Verder profiteer je er volop van dat je daarin ongestoord door mag gaan van je vriendjes, de SM's Het wordt zelfs aangemoedigd
Dus jij wil zeggen dat jou continue repeterende praat een betere mening is ?

Zoals gezegd , je hebt wel een ontzettend dikke plaat voor je kop.
 

SanMark.

Well-known member
Enige punt is wel dat als je de beloften uit de JL haalt, de beloften in de 2e divisie niks hebben om voor te spelen... Dus verplaats je het probleem.

Klopt, ik zeg ook niet dat het een oplossing is. Alleen dat het daar veel eerlijker verloopt, en dat die teams eigenlijk gewoon normale clubs zijn.

Help me even, wat was die ook alweer?

Komt nog wel.
 

noordooster

Well-known member
Dus jij wil zeggen dat jou continue repeterende praat een betere mening is ?

Zoals gezegd , je hebt wel een ontzettend dikke plaat voor je kop.

Eerste deel : ja Maar dat vind je ook van wat jij hier constant verkondigt neem ik aan ?
Tweede deel : nee. Maar het is een makkelijke stigmatisering voor iemand die een andere mening heeft als jijzelf.
Zeker als je ervan leeft om onfatsoenlijke, zuigende en provocerende opmerkingen te maken en daarmee ongestoord je gang kunt blijven gaan.
 

SanMark.

Well-known member
Heb het ook pas 100x verteld hier, geeft maar weer eens aan hoe goed je leest...
Dus voor de 101e keer: Ik wil mixen, ja. Gewoon minimaal t/m de hoofdklasse, daaronder gewoon indelen op regio en op speeldag. Clubs vragen op welke dag ze willen spelen d.m.v ze te laten kiezen uit 3 keuzes: zaterdag, zondag of 'maakt niet uit' (want er zullen flink wat clubs zijn die WEL flexibel zijn en denken in oplossingen). Op die manier kan je een zaterdag/zondag indeling maken.
Vanaf de hoofdklasse ben je gewoon topamateurs, en dan is het per definitie mixen op regio (simpelweg omdat de afstanden anders groot worden).
In principe op zaterdag spelen, maar thuisclub mag wel het tijdstip kiezen. Als 2 ploegen op zondag (of voor mijn part op vrijdagavond (alhoewel ik daar niet in geloof dat clubs dat willen)) willen spelen moeten ze die vrijheid hebben.

Denken in oplossingen noemen ze dat, niet in problemen.
Tevens heet dat denken aan de toekomst en niet terug naar vroeger...

Hier leest die blinde toch weer overheen, en anders komt hij volgende week weer gewoon met dezelfde verwijten.
 

noordooster

Well-known member
Voor de meelezers, uit ervaring :
Verwachte gang van zaken op korte termijn.
SM blijft doorgaan met zuigen en provoceren.
Op een gegeven moment komt een moderator met een waarschuwing aan mijn adres dat het allemaal mijn schuld is.
Vervolgens worden reacties van mij weggehaald.
En krijg ik om een of andere onbegrijpelijke reden een ban.
 
Bovenaan