Unregistere
Well-known member
Wie zegt dat die jongens niet waren doorgebroken als ze niet in de piramide hadden gevoetbald.
Overigens spelen bij de eredivisieclubs heel veel jongens die nooit in de piramide hebben gevoetbald.
Trouwens na vorig seizoen moesten er ook flink veel beloften afvloeien ondanks dat ze in de piramide hadden gevoetbald.
Dat viel wel mee met het afvloeien, zie ook de overzichtjes met vertrekkende spelers in onder meer de Nationale Voetbal Gids van ELF. En dat is natuurlijk logisch, uit ieder belofteteam valt jaarlijks een deel van de spelers weg. Dat zal ook altijd blijven. Voordeel voor de spelers die het niet redden is wel dat ze nu over het algemeen wel wat hoger instromen. Paar afvallers bij Groningen die nu bij HHC Hardenberg en Harkemase Boys spelen bijvoorbeeld en daar wellicht wat sneller aanhaken dan in het verleden.
Maar ben wel benieuwd of je inmiddels al wat spelers hebt gesproken bij HHC Hardenberg, die zelf in de oude beloftecompetitie hebben gespeeld. Lijkt mij wel interessant om eens te weten hoe zij dat ervaren hebben en wat ze vinden van de piramide. Een stukje veldonderzoek zeg maar. Beetje zoals mijn reactie op je vraag van enige tijd geleden waarom de spelers / trainers die ik ken het deelnemen van beloftes aan de piramide leerzamer vinden.