Beloftenteams in de piramide

Fregge

Well-known member

Die eerste link is een gevolg dat men zaterdag en zondag gescheiden wil houden en nu de verdeling krom is (waarbij een zondagclub zelfs de zaterdagkliek geholpen heeft, want anders zouden er 5 belofteelftallen in de Zaterdagtak hebben gespeeld) en de tweede is ook gewoon een afspraak tussen KNVB en clubs, maar dan in het algemeen.
 

de waan

Well-known member
Dat je ik weet niet hoeveel vrije tijd verspilt, omdat je niet gewoon kunt toegeven dat er kennelijk geen "48 uren-regeling" bestaat. Heel bijzonder.
 

noordooster

Well-known member
Die eerste link is een gevolg dat men zaterdag en zondag gescheiden wil houden en nu de verdeling krom is (waarbij een zondagclub zelfs de zaterdagkliek geholpen heeft, want anders zouden er 5 belofteelftallen in de Zaterdagtak hebben gespeeld)

Die scheve verhouding met beloftenteams is een gevolg van het invoeren van een onnodige gemengde tweede divisie, waar veel zondagclubs uit degradeerden en van het toelaten van beloftenteams tot de piramide.
Het ware beter geweest dat beide maatregelen niet ingevoerd waren.
" Een zondagclub heeft de zaterdagkliek geholpen" ... Wat een taal..
Laten we zeggen, er was de KNVB heel veel aan gelegen om die gevolgen van die verkeerde maatregelen, waar ze vooraf volop voor waren gewaarschuwd, te verzachten
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Die scheve verhouding met beloftenteams is een gevolg van het invoeren van een onnodige gemengde tweede divisie, waar veel zondagclubs uit degradeerden en van het toelaten van beloftenteams tot de piramide.
Het ware beter geweest dat beide maatregelen niet ingevoerd waren.

Die scheve verhouding los je weer op door te zeggen dat alle landelijke competites gemengd gaan spelen. Maar dit is al vaker gezegd.

" Een zondagclub heeft de zaterdagkliek geholpen" ... Wat een taal..

De Nederlandse om precies te zijn:

Een kliek of clique is een kleine informele groep. Er bestaan geen formele criteria om toe te treden tot een kliek, dit is vooral op sympathie en gedeelde interesses gebaseerd. Binnen een kliek is er sprake van een sterke interactie en langdurige relaties, terwijl de kliek zich afschermt van anderen.

Aangezien de Zaterdagkliek zegt dat de Zondag maar aan hun moeten voorwaarden moeten voldoen, schermen ze zich af voor anderen.

Laten we zeggen, er was de KNVB heel veel aan gelegen om die gevolgen van die verkeerde maatregelen, waar ze vooraf volop voor waren gewaarschuwd, te verzachten

Laat ik alvast zeggen dat dat probleem volgend jaar nog groter wordt, omdat meer zondagploegen in de Derde Divisie komen.
 

noordooster

Well-known member
Goed, kom dan even met de www.knvb.nl of www.uefa.com link naar die regel. En niet met verwijzingen en suggesties.

Als jij na al die links die ik stuurde ervan uitgaat dat er geen afspraak is gemaakt tussen de knvb en de clubs dat er 48 uur tussen de wedstrijden moet zitten, is dat aan jou.
van Gaal, Advocaat, de volkskrant, vi, foxsports, nos en die anderen noemen allemaal die 48 uur , maar als je wilt geloven dat het allemaal uit de lucht gegrepen is, ga je gang.
 

noordooster

Well-known member
(ex) Competitieleider Gijs de Jong verwijst naar de 48-uur regeling:
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-verplaatst-psvfeyenoord-naar-dinsdag-2045-uur
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-vindt-conclusie-over-competitievervalsing-onterecht

https://www.volkskrant.nl/sport/knvb-kan-zich-niet-vinden-in-kritiek-advocaat~a3598687/
" Volgens de richtlijnen die de KNVB samen met de clubs heeft afgesproken, zijn twee etmalen rust tussen wedstrijden voldoende', benadrukte de bond. "

Ik ga ervan uit dat dergelijke uitspraken, waarvan ik er al meer heb aangehaald, kloppen.

Maar als de dvk leden twijfelen aan hetgeen in die links staat, is dat aan hen.
 

noordooster

Well-known member
a. Die scheve verhouding los je weer op door te zeggen dat alle landelijke competites gemengd gaan spelen. Maar dit is al vaker gezegd.
b.Aangezien de Zaterdagkliek zegt dat de Zondag maar aan hun moeten voorwaarden moeten voldoen, schermen ze zich af voor anderen.
c.Laat ik alvast zeggen dat dat probleem volgend jaar nog groter wordt, omdat meer zondagploegen in de Derde Divisie komen.

a. Krijg je alsnog gedoe in de klassen eronder , bovendien krijg je dat eeuwige gezeur van mensen als jij die zaterdagclubs willen dwingen op zondag te voetballen en verder allemaal andere nadelen, met name voor zaterdagverenigingen.
Maar waarom willen mensen , zoals jij, die telkens laten merken zo'n grote hekel te hebben aan zaterdagverenigingen toch zo graag tegen die clubs voetballen.
Beter is, geen enkele gemengde competitie.
b. De roep om te gaan mengen komt nagenoeg alleen uit de hoek van het zondagvoetbal. Van het zaterdagvoetbal hoeft het niet zo nodig. Zij hebben de zondagclubs niet nodig om hun competities interessanter te maken.
c. Verwacht ik ook. Net zoals bij het terugbrengen van het aantal hoofdklassen van 6 naar 4 gebeurde, zal ook die scheefgroei in de derde divisie door de KNVB en de zondagclubs als argument gebruikt worden om te gaan mengen.
ad c. N.m.i. is de beste oplossing, beloften uit de piramide , Twee tweede divisies,1 voor za en 1 voor zo., daaronder weer gewoon 6 ( 3 + 3 )hoofdklassen.
 

Unregistere

Well-known member
Die scheve verhouding met beloftenteams is een gevolg van het invoeren van een onnodige gemengde tweede divisie, waar veel zondagclubs uit degradeerden en van het toelaten van beloftenteams tot de piramide.

Er zijn exact evenveel zondag- als zaterdagclubs gedegradeerd uit de tweede divisie vorig seizoen. Probleem zat hem vooral in de beloften en de ongelijke verdeling van de promotieplekken (drie zaterdagclubs en ??n zondagclub). Dit seizoen lijkt het er op dat er zelfs vier zondagclubs zullen degraderen - al is Achilles '29 volgens mij nu ingeschreven als zaterdagclub - en dan kan je er straks, zeker als er weer meer 'zaterdag' promovendi zijn, nauwelijks nog omheen om iets van een mix te cre?ren. Maar dat is voor later en ook meer voor het topic 'de piramide' dan puur over de beloften.

Denk dat Volendam wel een aardig voorbeeld is voor de KNVB hoe die het voor ogen hebben. Een constante stroom van de belofte naar het eerste team. En ik denk dat Volendam uitstekend kan beoordelen of deze spelers nu verder zijn dan dat het was in de jaren van de spek en bonen competitie op de maandagavond.

FC Volendam heeft denk ik inderdaad naar verhouding de meeste doorgestroomde spelers. Heeft er denk ik ook mee te maken dat die stap net iets kleiner is. Talenten van FC Groningen, Vitesse en FC Twente moeten wel aardig goed zijn om in de eredivisie mee te kunnen vanuit de derde divisie, stap naar de JL lijkt net iets makkelijker te maken. Al breken er bij Almere City FC dan weer weinig spelers door via de beloften.

Bij FC Groningen zie je het overigens wel gebeuren met onder meer Hrustic en dit seizoen Reis en Van de Looi. Bij Vitesse hebben er incidenteel al wat jongens meegedaan die ook in de derde divisie speelden, maar die hebben zich nog niet in of tegen de basis gespeeld.

Bij Sparta is het wel al gelukt met een paar spelers vanuit het team in de tweede divisie, al is Duarte tot op heden de enige die echt structureel lijkt doorgebroken.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
(ex) Competitieleider Gijs de Jong verwijst naar de 48-uur regeling:
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-verplaatst-psvfeyenoord-naar-dinsdag-2045-uur
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-vindt-conclusie-over-competitievervalsing-onterecht

https://www.volkskrant.nl/sport/knvb-kan-zich-niet-vinden-in-kritiek-advocaat~a3598687/
" Volgens de richtlijnen die de KNVB samen met de clubs heeft afgesproken, zijn twee etmalen rust tussen wedstrijden voldoende', benadrukte de bond. "

Ik ga ervan uit dat dergelijke uitspraken, waarvan ik er al meer heb aangehaald, kloppen.

Maar als de dvk leden twijfelen aan hetgeen in die links staat, is dat aan hen.

Twijfelen is niet het juiste woord. Gewoon concreet met bewijzen kunnen weerleggen wel.

Link 1 & 2 gaan over het Europese duel van PSV tegen Estoril. De 48 uur die daarin genoemd worden zijn een vrije vertaling van de reglementen. Daarin staat namelijk specifiek den donderdag/zaterdag koppeling genoemd omtrent Europese duels. Dat heb ik je ook pas 6 keer verteld maar dat terzijde. Het is sowieso een matige vrije vertaling want de KNVB zet competitieduels pas op 3 dagen na een Europacupduel.

Link 3 is de door jou veelvuldig geopperde richtlijn, die staat dus echt nergens benoemd.
 

de waan

Well-known member
FC Volendam heeft denk ik inderdaad naar verhouding de meeste doorgestroomde spelers. Heeft er denk ik ook mee te maken dat die stap net iets kleiner is. Talenten van FC Groningen, Vitesse en FC Twente moeten wel aardig goed zijn om in de eredivisie mee te kunnen vanuit de derde divisie, stap naar de JL lijkt net iets makkelijker te maken. Al breken er bij Almere City FC dan weer weinig spelers door via de beloften.

Bij Twente kun je de Jensen-broertjes en Dylan George (al is die weer aardig uit beeld geraakt heb ik het idee) als voorbeelden noemen. Die speelden alledrie aanvankelijk vast bij de beloften mee.
 

SanMark.

Well-known member
a. Krijg je alsnog gedoe in de klassen eronder , bovendien krijg je dat eeuwige gezeur van mensen als jij die zaterdagclubs willen dwingen op zondag te voetballen en verder allemaal andere nadelen, met name voor zaterdagverenigingen.
Maar waarom willen mensen , zoals jij, die telkens laten merken zo'n grote hekel te hebben aan zaterdagverenigingen toch zo graag tegen die clubs voetballen.
Beter is, geen enkele gemengde competitie.
b. De roep om te gaan mengen komt nagenoeg alleen uit de hoek van het zondagvoetbal. Van het zaterdagvoetbal hoeft het niet zo nodig. Zij hebben de zondagclubs niet nodig om hun competities interessanter te maken.
c. Verwacht ik ook. Net zoals bij het terugbrengen van het aantal hoofdklassen van 6 naar 4 gebeurde, zal ook die scheefgroei in de derde divisie door de KNVB en de zondagclubs als argument gebruikt worden om te gaan mengen.
ad c. N.m.i. is de beste oplossing, beloften uit de piramide , Twee tweede divisies,1 voor za en 1 voor zo., daaronder weer gewoon 6 ( 3 + 3 )hoofdklassen.

Ben je van mening veranderd ? Want dit heb jij nog nooit eerder gepost.
 

JMD

Well-known member
a. Krijg je alsnog gedoe in de klassen eronder , bovendien krijg je dat eeuwige gezeur van mensen als jij die zaterdagclubs willen dwingen op zondag te voetballen en verder allemaal andere nadelen, met name voor zaterdagverenigingen.
Waarom 'met name voor zaterdagverenigingen'? Eerder voor de zondagverenigingen. Want die worden gedwongen op een niet-gewenste dag te spelen, terwijl de zaterdagclubs dat recht bedongen hebben...

Tuurlijk krijg je problemen op de overgang van regionaal naar zat/zon, maar als je dat bv tussen de HK/1K doet dan zijn er zoveel eerste klassen dat de kans dat er hele grote problemen ontstaan gewoon klein is. Hoogstens zal ergens 1 zondag op zaterdag moeten spelen of andersom. Dan is er vast wel 1 club te vinden die mee wil in de vaart der volkeren en gewoon op een andere dag wil spelen.
 

Unregistere

Well-known member
Bij Twente kun je de Jensen-broertjes en Dylan George (al is die weer aardig uit beeld geraakt heb ik het idee) als voorbeelden noemen. Die speelden alledrie aanvankelijk vast bij de beloften mee.

George zit zelfs weer redelijk vast bij de beloften heb ik het idee. Maakte er afgelopen weekend nog twee voor ze tegen Magreb. Maar de Jensen-broers zijn inderdaad wel goede voorbeelden, vooral de aanvallende van de twee is een redelijk vaste basisspeler bij 1 nu.
 

JMD

Well-known member
Ben je van mening veranderd ? Want dit heb jij nog nooit eerder gepost.
De langspeelplaat kwam weer eens langs ja... We moeten hem toch maar in contact brengen met die langspeelplaatpartij van gevegt, NO zou een goede lijsttrekker zijn. 'Vooruitgang, daar zijn wij tegen', 'eigen dag eerst', 'iedereen is tegen ons' en 'alle anderen moeten verdwijnen' zouden mooie slogans kunnen zijn. Eigenlijk gewoon een halve PVV-partij dus.
 

noordooster

Well-known member
Probleem zat hem vooral in de beloften en de ongelijke verdeling van de promotieplekken (drie zaterdagclubs en ??n zondagclub).

Klopt. De degraderende beloftenteams hadden de zaterdag als voorkeursdag en er promoveerden meer zaterdagclubs. Had ik er even bij moeten zeggen.
Blijft natuurlijk dat de KNVB was gewaarschuwd voor dit soort problemen en dat ze er niet op hebben geanticipeerd.
En dat je dit soort problemen niet zou hebben zonder die beloften en die onnodige tweede divisie.
 

noordooster

Well-known member
Bij FC Groningen zie je het overigens wel gebeuren met onder meer Hrustic en dit seizoen Reis en Van de Looi. Bij Vitesse hebben er incidenteel al wat jongens meegedaan die ook in de derde divisie speelden, maar die hebben zich nog niet in of tegen de basis gespeeld.
Bij Sparta is het wel al gelukt met een paar spelers vanuit het team in de tweede divisie, al is Duarte tot op heden de enige die echt structureel lijkt doorgebroken.
Wie zegt dat die jongens niet waren doorgebroken als ze niet in de piramide hadden gevoetbald.
Overigens spelen bij de eredivisieclubs heel veel jongens die nooit in de piramide hebben gevoetbald.
Trouwens na vorig seizoen moesten er ook flink veel beloften afvloeien ondanks dat ze in de piramide hadden gevoetbald.
 

noordooster

Well-known member
Ben je van mening veranderd ? Want dit heb jij nog nooit eerder gepost.

Tsja, waar sommigen dan weer wel zaterdagteams wil verplichten op zondag te spelen en dan weer niet en waar sommigen dan weer wel de beloftenteams uit de piramide wil hebben en dan weer niet, ben ik redelijk duidelijk.
 

noordooster

Well-known member
De langspeelplaat kwam weer eens langs ja... We moeten hem toch maar in contact brengen met die langspeelplaatpartij van gevegt, NO zou een goede lijsttrekker zijn. 'Vooruitgang, daar zijn wij tegen', 'eigen dag eerst', 'iedereen is tegen ons' en 'alle anderen moeten verdwijnen' zouden mooie slogans kunnen zijn. Eigenlijk gewoon een halve PVV-partij dus.

JMD heeft moeite met mensen die een andere mening hebben en slaat vervolgens ongenuanceerd om zich heen.
 
Bovenaan