De Groene Scout
Well-known member
De oplossing kan zo simpel zijn voor Vitesse; gewoon uit de piramide stappen en met het 2e terug naar de maandagavond.
Stelletje jankerds.
Stelletje jankerds.
Dat laatste zag ik ook ineens voorbij komen bij FC Twente. De hele jeugdafdeling en scouting wordt wegbezuinigd en er wordt wel extra op de mini-gleufjes ingezet. Heel bijzonder.Ik heb soms het idee dat er twee Achillessen zijn. E?n die wanhopig probeert het hoofd boven water te houden en ??n die vrolijk doorgaat met profclubje spelen. Laatst werd ook al pontificaal een vrouwen-beloftenteam aangekondigd.
Blijft natuurlijk wel apart dat een amateurclub een reserveteam kan laten meedoen in de beloftecompetitie voor BVO's, maar vooruit. Kennelijk hebben ze dus wel een selectie, alleen weet niemand nog wie?
Ik heb soms het idee dat er twee Achillessen zijn. E?n die wanhopig probeert het hoofd boven water te houden en ??n die vrolijk doorgaat met profclubje spelen. Laatst werd ook al pontificaal een vrouwen-beloftenteam aangekondigd.
Ik heb soms het idee dat er twee Achillessen zijn. E?n die wanhopig probeert het hoofd boven water te houden en ??n die vrolijk doorgaat met profclubje spelen. Laatst werd ook al pontificaal een vrouwen-beloftenteam aangekondigd.
Jong Achilles’29
Trainer: Onbekend
Nieuw: -
Weg: Niels Willems (FC Lienden), Yannick Zeeman (DOVO), Bart Schiks (Juliana’31), Dadier Casal (DIO’30), Maarten Cohen (Silvolde), Jelmer Boleij (CSV Apeldoorn), Youri Roseboom (De Treffers), Paco Geutjes (JVC Cuijk), Donat Pavataj (Leonidas), Mareno Floris (SV Rindern, Duitsland), Gijs Schalks (De Graafschap), Vince Stans (Orion).
Weet jij trouwens iets van het mogelijke stoppen van Jong FC Groningen wat Aad van de Graaf suggereerde, Unregistere?
Nee, daar hoorde ik onze teammanager ook al over. Had hij van Capelle-mensen gehoord. Leek mij meer een laatste stuiptrekking van Capelle, een soort ontkenning van de degradatie. Ze riepen namelijk eerst ook steeds dat Twente wel zou stoppen, toen dat nog niet zeker was. Aad zal dat gerucht ook wel daar opgepikt hebben dan of via zijn VoZ-collega.
Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. FC Groningen communiceert op de site al volop over volgend seizoen. De voorbereiding, de selectie, de indeling van de derde divisie. Ze hebben ook spelers aangetrokken voor dit team en spelen zelden met 'te oude' spelers, dus ook met de aangescherpte eisen zouden zij moeiteloos een team kunnen opstellen.
Maar je weet nooit. Mogelijk weet bqandy er iets over?
Broodje Aad dus, als het ware.
De clubs spelen in het najaar respectievelijk negen en tien wedstrijden. Na de winterstop vindt een herindeling plaats. De nummers een tot met vijf van beide poules worden in het voorjaar samengevoegd voor een tweede competitieronde in poule A. De beide onderste helften gaan verder in poule B.
Promotie en degradatie
De nummers een, twee en drie van de voorjaarscompetitie in poule A kunnen in aanmerking komen voor promotie naar de derde divisie. Dit hangt af van de prestaties Jong FC Groningen, Jong FC Volendam en Jong FC Den Bosch. Indien alle drie van deze beloftenteams uitkomen in de derde divisie per seizoen 2019/'20 dan zijn er geen promotieplaatsen. In het volgende geval zijn deze er wel:
1 promotieplaats: indien 2 van de 3 teams in de 3e divisie gaan uitkomen
2 promotieplaatsen: indien slechts 1 van de 3 teams in de 3e divisie gaat uitkomen
3 promotieplaatsen: indien g??n van de 3 teams in de 3e divisie gaat uitkomen
Of er sprake zal zijn van degradatie tussen poule A en B zal komend najaar blijken, als er wordt gesproken over de voorwaarden en de competitieopzet van de reservecompetitie in het seizoen 2019/'20