SanMark.
Well-known member
Jaja, hoe de KNVB het voor ogen heeft, daar zijn we de laatste jaren nogal wat mee opgeschoten....
Dat Volendam en die andere BVO's graag in de piramide willen blijven is bekend.
Dat staat onder druk en het meest logische argument wat die clubs dan kunnen geven om hun zin te krijgen is wijzen op spelers die doorschuiven naar het eerste.
Ik las enkele malen het tegenargument dat nog veel meer beloften die vorig seizoen meededen in de piramide bij hun club moesten afvloeien.
Overigens zou je bij het argument van die BVO's nog veel meer, zo niet alle, beloften moeten toelaten tot de piramide.
Ik ben gevoeliger voor de argumenten van de clubs uit de divisies die de beloften uit de piramide en in een eigen competitie willen hebben.
Als iets in deze discussie wel is gebleken dat jij er totaal niet objectief naar kan kijken.
Waar ik vind dat Volendam ( en ook AZ) aardig succesvol is met de beloftes en de doorstroom vind ik dat bv bij een Ajax en PSV niet het geval.
Jij kan er dan gelijk wel weer bijhalen dat ze eruit moeten maar dat was de insteek van mijn opmerking niet , daar ging het om of het waarde voor de desbetreffende club had/heeft, en volgens mij is dat wel het geval bij zowel Volendam als AZ.
Maar waarschijnlijk heeft Joost daar de juiste cijfers wel paraat van.