Beloftenteams in de piramide

SanMark.

Well-known member
Jaja, hoe de KNVB het voor ogen heeft, daar zijn we de laatste jaren nogal wat mee opgeschoten....
Dat Volendam en die andere BVO's graag in de piramide willen blijven is bekend.

Dat staat onder druk en het meest logische argument wat die clubs dan kunnen geven om hun zin te krijgen is wijzen op spelers die doorschuiven naar het eerste.
Ik las enkele malen het tegenargument dat nog veel meer beloften die vorig seizoen meededen in de piramide bij hun club moesten afvloeien.

Overigens zou je bij het argument van die BVO's nog veel meer, zo niet alle, beloften moeten toelaten tot de piramide.

Ik ben gevoeliger voor de argumenten van de clubs uit de divisies die de beloften uit de piramide en in een eigen competitie willen hebben.

Als iets in deze discussie wel is gebleken dat jij er totaal niet objectief naar kan kijken.

Waar ik vind dat Volendam ( en ook AZ) aardig succesvol is met de beloftes en de doorstroom vind ik dat bv bij een Ajax en PSV niet het geval.

Jij kan er dan gelijk wel weer bijhalen dat ze eruit moeten maar dat was de insteek van mijn opmerking niet , daar ging het om of het waarde voor de desbetreffende club had/heeft, en volgens mij is dat wel het geval bij zowel Volendam als AZ.

Maar waarschijnlijk heeft Joost daar de juiste cijfers wel paraat van.

Joost

Well-known member
Een mening die jou niet aanstaat noem je niet objectief.
Jij draait , als je de ene keer pleit voor beloften uit de piramide en de andere keer kritiek hebt op iemand die ervoor pleit dat de beloften in een eigen competitie moeten uitkomen.

Ja, laten we Joost erbij halen.
De man die er niet van op de hoogte was, dat er bij de KNVB een richtlijn is, die de KNVB samen met de clubs heeft afgesproken, dat er tussen 2 wedstrijden minimaal 2 etmalen moeten zitten.

Ik heb nog altijd geen bewijs van je gezien. Maar dat geldt overigens voor vrijwel al je verzinsels, hoe zit het eigenlijk met je uitgebreide onderzoek naar de wenselijkheid van zaterdagvoetbal in Zuid2?

Joost

Well-known member
Als iets in deze discussie wel is gebleken dat jij er totaal niet objectief naar kan kijken.

Waar ik vind dat Volendam ( en ook AZ) aardig succesvol is met de beloftes en de doorstroom vind ik dat bv bij een Ajax en PSV niet het geval.

Jij kan er dan gelijk wel weer bijhalen dat ze eruit moeten maar dat was de insteek van mijn opmerking niet , daar ging het om of het waarde voor de desbetreffende club had/heeft, en volgens mij is dat wel het geval bij zowel Volendam als AZ.

Maar waarschijnlijk heeft Joost daar de juiste cijfers wel paraat van.

AZ heeft inderdaad als een van de weinige teams wat doorstroom gehad. Maar dan hebben we het ook over de spelers die vorig jaar tot de jongsten van het team behoorden.

Oranjeklant Guus Til heeft vorig jaar 14 keer meegedaan met Jong AZ in de 2e Divisie. Hij maakte bijkans eerder zijn debuut in de Eredivisie dan in de 2e Divisie. Van de 14 duels waren er liefst 11 omdat Jong AZ een dag na AZ 1 speelde, slechts 3 keer kwam Til uit voor Jong AZ zodat hij niet inzetbaar was voor het eerste.

Joost

Well-known member
In alle gevallen kom je met linkjes naar mensen die iets roepen. Allemaal over het profvoetbal terwijl we het al de hele tijd over amateurvoetbal hebben.
Komt nog bij dat het enkel over richtlijnen gaat.

Ik wil je graag corrigeren; jij bent de eerste die zich af heeft gevraagd waarom er geen zaterdagvoetbal in Zuid2 is ?n degene die beweert dat die behoefte er wel is. Kom dan eens met bewijs!

Ieder argument dat ik plaats valt te staven met feiten en reglementen, jij komt iedere keer aan met linkjes naar uitspraken zonder ook maar 1 keer ooit je hersenspinsel te kunnen onderbouwen.

Welk plan van MSC?

JMD

Well-known member
Jaja, hoe de KNVB het voor ogen heeft, daar zijn we de laatste jaren nogal wat mee opgeschoten....
Dat klopt inderdaad. Daarom moet de KNVB ook ophouden met polderen en het iedereen naar de zin maken. Dat gaat nooit lukken, want de belangen vwb wel/niet beloften en wel/niet weekendvoetbal zijn dusdanig dat je nooit iedereen het naar de zin kan maken.

Zolang de KNVB dus geen echte beslissing maakt, en dan vervolgens zegt naar alle amateur/profclubs: 'dit is het, hier heb je mee te dealen' zal het pappen en nathouden blijven en kom je op halve oplossingen die niet werken.

JMD

Well-known member
Welk plan van MSC?
Volgens mij bedoelt hij het plan van de Meppelers (heten inwoners van Meppel zo?) om de hoofdklassen (en dan dus ook de 3e divisies lijkt me) te mengen en op regio in te delen ipv 2 HK Za en 2 HK Zo.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Om Noord-Ooster even te helpen: Ik wil op zaterdag voetballen in ZuidII. Ik ben ook de enige die dat wil trouwens.

Fregge

Well-known member
Deze snap ik niet, no. Je zegt dat omdat het er niet is, er wel behoefte aan kan zijn. Zo vatte ik die opmerking op.

SanMark.

Well-known member
Een mening die jou niet aanstaat noem je niet objectief.
Jij draait , als je de ene keer pleit voor beloften uit de piramide en de andere keer kritiek hebt op iemand die ervoor pleit dat de beloften in een eigen competitie moeten uitkomen.

Ja, laten we Joost erbij halen.
De man die er niet van op de hoogte was, dat er bij de KNVB een richtlijn is, die de KNVB samen met de clubs heeft afgesproken, dat er tussen 2 wedstrijden minimaal 2 etmalen moeten zitten.

Volgens mij sta ik hier zeer objectief in. Persoonlijk vind ik de belofte teams een vervuiling voor vooral de eerste divisie. Want die strijden eigenlijk helemaal nergens voor. In elke andere klasse eronder strijden deze teams ook voor promotie en vind ik het minder hinderlijk.

Daarnaast is een mening nooit objectief en dat is ook helemaal niet erg. Wat 'erg' is dat je argumenten nergens opslaan om de teams eruit te halen.

JMD

Well-known member
Ik ga ervan uit dat het klopt wat verschillende media daarover melden.
Een richtlijn die volgt op afspraken tussen de KNVB en de clubs.
Zulke afspraken staan wellicht niet in een handboek competitiezaken, maar ze worden natuurlijk niet voor niets gemaakt

Simpel: de afspraken staan in zo'n handboek, of die afspraken bestaan niet... Clubs onderling kunnen natuurlijk best wat afspreken, maar de zaken waar de KNVB zich aan gaat houden staan daar in.
Conclusie: die afspraak waar jij het over hebt bestaat niet in het amateurvoetbal, wel voor de ploegen die Europees spelen.

Joost

Well-known member
Die laatste link die je stuurt is wel frappant. Daarin wordt zowel jouw onzin ontkracht middels deze zin: "Dat is op zich geen harde regel, maar die proberen we als vuistregel aan te houden."

En tevens geeft het aan dat de media en zelfs de directeur van de KNVB dus niet eens op de hoogte zijn van de eigen regels want het betreffende duel viel onder de "Europacupregels".

Maar die hele 48 uur is helemaal niet waar het mij om ging. Wat mij stoort is dat IJsselmeervogels w?l een zondagclub wil dwingen tot het spelen op een ongewenst tijdstip (en daarover krokodillentranen huilt in de media) maar dat wanneer de tegenstander een zaterdagclub betreft er plots over rekening mee moet worden gehouden. Daar heb je je zaterdagfuckbuddy's weer.

Fregge

Well-known member

Die eerste link is een gevolg dat men zaterdag en zondag gescheiden wil houden en nu de verdeling krom is (waarbij een zondagclub zelfs de zaterdagkliek geholpen heeft, want anders zouden er 5 belofteelftallen in de Zaterdagtak hebben gespeeld) en de tweede is ook gewoon een afspraak tussen KNVB en clubs, maar dan in het algemeen.

de waan

Well-known member
Dat je ik weet niet hoeveel vrije tijd verspilt, omdat je niet gewoon kunt toegeven dat er kennelijk geen "48 uren-regeling" bestaat. Heel bijzonder.

Fregge

Well-known member
Die scheve verhouding met beloftenteams is een gevolg van het invoeren van een onnodige gemengde tweede divisie, waar veel zondagclubs uit degradeerden en van het toelaten van beloftenteams tot de piramide.
Het ware beter geweest dat beide maatregelen niet ingevoerd waren.

Die scheve verhouding los je weer op door te zeggen dat alle landelijke competites gemengd gaan spelen. Maar dit is al vaker gezegd.

" Een zondagclub heeft de zaterdagkliek geholpen" ... Wat een taal..

De Nederlandse om precies te zijn:

Een kliek of clique is een kleine informele groep. Er bestaan geen formele criteria om toe te treden tot een kliek, dit is vooral op sympathie en gedeelde interesses gebaseerd. Binnen een kliek is er sprake van een sterke interactie en langdurige relaties, terwijl de kliek zich afschermt van anderen.

Aangezien de Zaterdagkliek zegt dat de Zondag maar aan hun moeten voorwaarden moeten voldoen, schermen ze zich af voor anderen.

Laten we zeggen, er was de KNVB heel veel aan gelegen om die gevolgen van die verkeerde maatregelen, waar ze vooraf volop voor waren gewaarschuwd, te verzachten

Laat ik alvast zeggen dat dat probleem volgend jaar nog groter wordt, omdat meer zondagploegen in de Derde Divisie komen.

Bovenaan