Ja ik ben ook van mening dat de beloftes eruit moeten OF hele goede afspraken/ regels ervoor moeten komen. Grootste problemen in mijn ogen is dat er gewoon 4 teams zijn die nergens voor spelen(en ze zullen het over het algemeen wel serieus nemen maar er zullen net wat weken tussen zitten dat er interland voetbal is of veel geblesseerden bij 1 en dat het jong team dan veel anders voor de dag komt), en dat de clubs gewoon maar wat kunnen doen met hun selectiebeleid wat de spelers betreft.
Alleen jou aangedragen oplossingen die slaan nergens op , en daar heb ik vragen over. Financi?le prikkel voor de beloftes. Clubs vechten elkaar nu al haast de tent uit voor een 100K extra en dan zouden alle clubs geld in moeten leveren om extra geld vrij te maken om geld prijzen te maken voor de belofte competitie waar de grote clubs dan weer met die extra centen ervandoor gaan.
Die kritiek in dat eerste deel deel ik.
En dan kies ik voor een aparte beloftencompetitie.
Net zoals het tot voor kort was, en zoals het volgens mij ook was toen het Nederlands voetbal nog wel meetelde en Nederlandse spelers verkocht werden naar topclubs.
En ja, zo'n beloftencompetitie is minder boeiend voor beloften om in te spelen, maar niet minder leerzaam.
Er werd me gevraagd hoe de KNVB die beloftencompetities wat interessanter kon maken. Ik gaf daarbij wat idee?n en jij focust je op 1 ervan.
Geven van sportieve en financi?le prikkels wat op veel manieren kan. Het uitzoeken waard.
Wellicht wil een sponsor zijn naam verbinden aan een beloftencompetitie .