Beloftenteams in de piramide

noordooster

Well-known member
Om ze meer weerstand te geven, zouden die A-junioren dan ook prima mee kunnen doen in die competities op de maandagavond.
Reken maar dat ze tegen die reserves-beloften-teams flink wat weerstand kunnen verwachten.
Voordeel is dan dat de standaardcompetities verschoond blijven van 2e elftallen en /of A-junioren teams.
 

Joost

Well-known member
Om ze meer weerstand te geven, zouden die A-junioren dan ook prima mee kunnen doen in die competities op de maandagavond.
Reken maar dat ze tegen die reserves-beloften-teams flink wat weerstand kunnen verwachten.
Voordeel is dan dat de standaardcompetities verschoond blijven van 2e elftallen en /of A-junioren teams.

Dat was de oude situatie maar er is duidelijk behoefte aan meer uitdaging voor de jeugdigere spelers van de betaald voetbalclubs.

Mijns inziens zijn er nu elftallen gecreerd tussen het eerste en de jeugd in die geen nut hebben. De reserves van het eerste krijgen te weinig speeltijd en clubs hebben extra (jeugd)spelers onder contract waarvan allang duidelijk is dat ze niet meer dan elftalvulling zijn en nooit van waarde gaan zijn voor het eerste.
 

SanMark.

Well-known member
Om ze meer weerstand te geven, zouden die A-junioren dan ook prima mee kunnen doen in die competities op de maandagavond.
Reken maar dat ze tegen die reserves-beloften-teams flink wat weerstand kunnen verwachten.
Voordeel is dan dat de standaardcompetities verschoond blijven van 2e elftallen en /of A-junioren teams.

Komt ie weer aan met zijn standaard riedeltje.
 

SanMark.

Well-known member
Dit is jouw standaard riedeltje. Kennelijk puur om te zuigen. Maar dat weten we.

Overigens is de oplossing die ik aangeef op het voorstel van Joost nieuw en allesbehalve een herhaling van iets uit het verleden.

Nee joost komt met een nieuwe invalshoek . En jij komt daar met je riedeltje over heen. Wees creatief en denk met Joost mee. Of zeg een keer niets en lees mee.
 

Deathprod

Active member
Verbeek had vorige maand ook een idee:

'Er is een sterke competitie nodig voor de spelers tussen pakweg 18 en 22 jaar die nu tussen de wal en het schip dreigen te raken. Zoals we het nu hebben ingericht, is verre van ideaal. Als wij op zaterdag bij Roda JC moeten voetballen, speelt Jong FC Twente gelijktijdig tegen Volendam. Omdat ik ze misschien nodig heb, zitten de beste talenten van de club bij mij op de bank. Bovendien is dat inherent aan het huidige Nederlandse voetbal, waarin de selecties steeds jonger worden. De kans dat die talenten veel speeltijd krijgen, is niet groot. De garnituur daaronder die op dezelfde zaterdag in Jong FC Twente speelt, krijgt echter w?l die wedstrijdprikkel. Dat is vreemd.'

https://www.vi.nl/nieuws/verbeek-pleit-voor-afschaffing-beloftenteams-tijgers-tegen-ijsberen
 

Fregge

Well-known member
Ik zou ook gewoon nooit meer op zaterdag voetballen met de senioren. Je ziet wat er nu allemaal van komt. Dan krijg je van die mensen als noord-ooster die heel eng tegen iets worden.
 

noordooster

Well-known member
Verbeek had vorige maand ook een idee:

'Er is een sterke competitie nodig voor de spelers tussen pakweg 18 en 22 jaar die nu tussen de wal en het schip dreigen te raken. Zoals we het nu hebben ingericht, is verre van ideaal. Als wij op zaterdag bij Roda JC moeten voetballen, speelt Jong FC Twente gelijktijdig tegen Volendam. Omdat ik ze misschien nodig heb, zitten de beste talenten van de club bij mij op de bank. Bovendien is dat inherent aan het huidige Nederlandse voetbal, waarin de selecties steeds jonger worden. De kans dat die talenten veel speeltijd krijgen, is niet groot. De garnituur daaronder die op dezelfde zaterdag in Jong FC Twente speelt, krijgt echter w?l die wedstrijdprikkel. Dat is vreemd.'

https://www.vi.nl/nieuws/verbeek-pleit-voor-afschaffing-beloftenteams-tijgers-tegen-ijsberen

Dit is inderdaad een interessante en ook begrijpelijke visie van Verbeek.
Als ik het goed begrijp pleit hij voor een aparte competitie voor spelers onder de 21 jaar.
Dus eigenlijk voor teams die ahw ( in ieder geval qua leeftijd ) tussen A-junioren en beloften in zitten.
En vooral zijn volgende uitspraak spreekt mij ook wel aan :
" De amateurwereld is een totaal andere dan de profwereld, die moet je niet bij elkaar in ??n competitie stoppen."
 
Bovenaan