Beloftenteams in de piramide

gevegt

Well-known member

Batigoal

Well-known member
Wat ik niet begrijp is dat IEDEREEN ziet, zowel voor- als tegenstanders, dat regels omtrent belofteteams (vaste selectie, max aantal spelers ouder dan ...jaar) veel acceptabeler zijn, maar de KNVB dit nog steeds niet heeft doorgevoerd. Net zoals er andere open deuren zijn die kennelijk niet bekend zijn in Zeist.
 

JMD

Well-known member
Wat ik niet begrijp is dat IEDEREEN ziet, zowel voor- als tegenstanders, dat regels omtrent belofteteams (vaste selectie, max aantal spelers ouder dan ...jaar) veel acceptabeler zijn, maar de KNVB dit nog steeds niet heeft doorgevoerd. Net zoals er andere open deuren zijn die kennelijk niet bekend zijn in Zeist.

Eens. En verder werken met vaste selecties.
 

noordooster

Well-known member
Natuurlijk zouden strengere regels zoals hierboven voorgesteld beter zijn dan wat het de afgelopen jaren was.
Toch denk ik dat het beter is aparte beloftencompetities op te zetten.
De claim dat spelers per se in de piramide zouden moeten spelen omdat ze daar zoveel meer leren dan in een beloftencompetitie betwijfel ik.
Waarom zouden spelers in een beloftencompetitie niet ook veel kunnen leren ?
Ze spelen dan tegen goed getrainde tegenstanders.
De BVO's krijgen dan niet allemaal beperkingen opgelegd voor hun beloften.
Gelijk speelveld voor alle BVO's, ook bv Feijenoord en Heerenveen.
Uit enquete blijkt : De amateurs die ermee te maken hebben willen de beloften niet :
http://www.bav-voetbal.nl/publicaties/1530amateurs-willen-geen-beloftenteams
Verschillende belangen: topamateurs gaan voor de punten, beloften voor het opleiden.
Andere verschillen : Beloften zijn vaak goed betaalde full-time profs , amateurs trainen beduidend minder en hebben iha een baan of een studie.
 

TukkerVoetbal

New member
Natuurlijk zouden strengere regels zoals hierboven voorgesteld beter zijn dan wat het de afgelopen jaren was.
Toch denk ik dat het beter is aparte beloftencompetities op te zetten.
De claim dat spelers per se in de piramide zouden moeten spelen omdat ze daar zoveel meer leren dan in een beloftencompetitie betwijfel ik.
Waarom zouden spelers in een beloftencompetitie niet ook veel kunnen leren ?
Ze spelen dan tegen goed getrainde tegenstanders.
De BVO's krijgen dan niet allemaal beperkingen opgelegd voor hun beloften.
Gelijk speelveld voor alle BVO's, ook bv Feijenoord en Heerenveen.
Uit enquete blijkt : De amateurs die ermee te maken hebben willen de beloften niet :
http://www.bav-voetbal.nl/publicaties/1530amateurs-willen-geen-beloftenteams
Verschillende belangen: topamateurs gaan voor de punten, beloften voor het opleiden.
Andere verschillen : Beloften zijn vaak goed betaalde full-time profs , amateurs trainen beduidend minder en hebben iha een baan of een studie.

Beloften goed betaalde full-profs ? En de amateurs zijn echte amateurs.

HHC trok vorig jaar een spits aan die ook naar Jong Twente kon. Heeft vanwege de fors hogere verdiensten voor de ?amateur?- vereniging HHC gekozen.

Of denk je dat hij een uitzondering is ?
 

SanMark.

Well-known member
Beloften goed betaalde full-profs ? En de amateurs zijn echte amateurs.

HHC trok vorig jaar een spits aan die ook naar Jong Twente kon. Heeft vanwege de fors hogere verdiensten voor de ‘amateur’- vereniging HHC gekozen.

Of denk je dat hij een uitzondering is ?

Ja zeer grappig. De clubs willen als amateurs worden behandeld als het hun zo uitkomt maar als het op betalen aankomt zitten ze al haast in de categorie eerste divisie. De meeste clubs zijn verschrikkelijk hypocriet bezig.

Sowieso zou ik de tweede divisie verplaatsten en onder het profvoetbal zetten.

Licentie eisen versoepelen, zelf weten hoeveel profs je onder contract hebt staan, en proberen een zo groot mogelijke transparantie te geven van je betalingen aan je spelers richting KNVB.

Van de 16 teams mogen en maximaal 4 uit jong teams bestaan die onder zeer strenge regels de selecties mogen samenstellen en niet het half zachte beleid van de afgelopen jaren of tig spelers die ze gebruiken ik kan mij voorstellen dat het zeer irritant is voor de andere clubs in de eerste en tweede divisie.

Je kan dus maximaal 8 jong teams in de piramide hebben hier naast word er een belofte competitie georganiseerd waarvan de winnaar 1 van de jong teams in de tweede divisie vervangt idem naar de eerste divisie toe, maar dan moet het jong team in de tweede divisie wel bij de top 4 zitten.

Misschien nog enige finetuning maar dan is alles wel duidelijk voordat een competitie begint.
 

SanMark.

Well-known member
O ja en de vaste speeltijd voor de tweede divisie word de zondagmiddag 12.30 . Dan kan iedereen daarna mooi in de kantine voetbal kijken.
 

noordooster

Well-known member
Beloften goed betaalde full-profs ? En de amateurs zijn echte amateurs.

HHC trok vorig jaar een spits aan die ook naar Jong Twente kon. Heeft vanwege de fors hogere verdiensten voor de ‘amateur’- vereniging HHC gekozen.

Of denk je dat hij een uitzondering is ?

Natuurlijk wordt er bij HHC en andere divisie-clubs ook goed betaald.
Dat weet iedereen.
Maar het beeld dat beloftenteams alle bestaan uit jonge jongens die voor een paar tientjes per week investeren in hun voetbaltoekomst, wat sommigen wellicht denken, klopt niet.
Ik heb vorig seizoen oa jong AZ en jong Vitesse in Hardenberg zien voetballen en die teams bevatten zeer vele spelers die inderdaad vette contracten hebben.
Ik zie dus niet in wat er mis is met dit zinnetje van mij :
"Andere verschillen : Beloften zijn vaak goed betaalde full-time profs , amateurs trainen beduidend minder en hebben iha een baan of een studie. "
Hooguit dat het uiteraard niet voor alle beloften en alle amateurs gelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan