N
Niels5596
Guest
Anekdotisch bewijs noemen ze dat toch. Net zo flauw als dat ik nu tientallen samenvattingen van Barendrecht of ONS Sneek zou gaan posten waarop misschien twintig toeschouwers te zien zijn.
Misschien doe ik dat ook nog wel eens.
EDIT: ik reageer dus op Fregge.
Dit is gewoon een gevalletje ontkenneritis. Het maakt me nu geen bal uit of het nu Blauw Geel is, OJC, AFC, HSC, Quick '20, het maakt geen bal uit, bij alle zondagclubs komt er geen hond kijken.
En je pakt precies Barendrecht en ONS Sneek. Zo ken ik er ook nog wel een paar. Heb jij dan weleens wedstrijden gezien van pakweg een Rijnsburgse Boys, IJsselmeervogels, Quick Boys of HHC Hardenberg? Daar staat tussen de 1000 en de 2500 toeschouwers langs de lijn. En ik kan nog een heel aantal zaterdagclubs opnoemen. En niet weer met het argument komen dat de zaterdagclubs met de losse pols de toeschouwersaantallen opschrijven, pure luchtfietserij vanaf de zondagkant.
En nee, bij Sneek en Barendrecht, daar komt ook niet veel volk, maar wel nog altijd meer dan bij de gemiddelde zondagclub in de Derde Divisie. Bij Sneek komen er meer mensen kijken dan bij AFC, wellicht niet zo veel meer, maar AFC is wellicht de meest gerenommeerde zondagclub en ONS Sneek is pas de laatste jaren echt op hoog niveau gekomen.
Kortom, ik kan het blijven zeggen tegen de zondagfans - ze gaan het toch nooit inzien met hun zondagbril: zondagvoetbal stelt helemaal geen ruk voor (over niveau heb ik het niet), nada, noppes. Zaterdag wil geen zondagclubs!
Laatst bewerkt: