Beloftenteams in de piramide

Bonehead

Well-known member
Nee hoor, geen fellatio hoeven plegen onder welke kazuifel dan ook... Wel les gehad van een man die (bleek later) niet van jongetjes af kon blijven... Maar niet bij mij.

Maar wat is er mis met Werder?? ;)

En daarom voel je je gepasseerd. Dat werpt een heel ander licht op de zaak.;)

Daarom zie je ook niet in wat er mis is met :werder:. Dat is een gepasseerd mannetjes club.

EIN-DE-LIJK. Misschien leren ze het dan, want van een student neem je natuurlijk weinig aan.

Om toch maar weer te zeggen wat ik denk: hoe triest dat zelfs een moderator er toch weer even aan moet toevoegen dat hij het niet met mij eens is. Die is zeker bang dat hij hier de "Zondagse Hells Angels" op zijn dak krijgt en ook in een hoek gedrukt gaat worden, omdat hij anders denkt dan de overgrote meerderheid hier. Beetje doorzichtig.

Motie van wantrouwen.

NB: tegen beide moderatoren overigens, want Satyr zoekt weer ruzie en onenigheid door te gaan schelden en z'n kont in de kribbe te gooien. Hoe toepasselijk met kerst.

Hou toch eens op. Je bent een karikatuur geworden

Je vergeet nog wat moois; de uitgaansgelegenheden zijn tot diep in de nacht van zaterdag op zondag open. Dan telt plots het geloof ook even niet.

Sinds wanneer is dat? Toen ik mij nog wel eens in het uitgaansleven bevond werd om half twaalf de broek verruild voor een rok en was de tent om middernacht half leeg

Maar jij vindt dat semi-profs nog steeds op basis van sentiment en ander gelul mogen bepalen op welke dag ze spelen?

Wat ik vind is dus niet belangrijk. Het zal mij trouwens allemaal een rotzorg zijn.

Ook het al dan niet betalen staat hier compleet los van. In tegenstelling tot BVO's hebben bij verenigingen de leden het besluitrecht om in te stemmen met het voetballen op zondag. Ik zie dat op korte termijn dus niet gebeuren bij heel veel zaterdagclubs. Dat is mijn realiteit.

Bonehead

Well-known member
Dat is een conclusie gebaseerd op je reacties al hier. Het druipt er af en ja dat is dubbelzinnig bedoeld.

N

Niels5596

Guest
Anekdotisch bewijs noemen ze dat toch. Net zo flauw als dat ik nu tientallen samenvattingen van Barendrecht of ONS Sneek zou gaan posten waarop misschien twintig toeschouwers te zien zijn.

Misschien doe ik dat ook nog wel eens.

EDIT: ik reageer dus op Fregge.

Dit is gewoon een gevalletje ontkenneritis. Het maakt me nu geen bal uit of het nu Blauw Geel is, OJC, AFC, HSC, Quick '20, het maakt geen bal uit, bij alle zondagclubs komt er geen hond kijken.

En je pakt precies Barendrecht en ONS Sneek. Zo ken ik er ook nog wel een paar. Heb jij dan weleens wedstrijden gezien van pakweg een Rijnsburgse Boys, IJsselmeervogels, Quick Boys of HHC Hardenberg? Daar staat tussen de 1000 en de 2500 toeschouwers langs de lijn. En ik kan nog een heel aantal zaterdagclubs opnoemen. En niet weer met het argument komen dat de zaterdagclubs met de losse pols de toeschouwersaantallen opschrijven, pure luchtfietserij vanaf de zondagkant.

En nee, bij Sneek en Barendrecht, daar komt ook niet veel volk, maar wel nog altijd meer dan bij de gemiddelde zondagclub in de Derde Divisie. Bij Sneek komen er meer mensen kijken dan bij AFC, wellicht niet zo veel meer, maar AFC is wellicht de meest gerenommeerde zondagclub en ONS Sneek is pas de laatste jaren echt op hoog niveau gekomen.

Kortom, ik kan het blijven zeggen tegen de zondagfans - ze gaan het toch nooit inzien met hun zondagbril: zondagvoetbal stelt helemaal geen ruk voor (over niveau heb ik het niet), nada, noppes. Zaterdag wil geen zondagclubs!

Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Sorry, je hoeft mij niks wijs te maken, ik kom al tientallen jaren op ik weet niet hoeveel voetbalvelden.

Er zijn bij de amateurs grofweg zo'n tien clubs die de potentie hebben er qua publieke belangstelling bovenuit steken en dat zijn inderdaad zonder uitzondering zaterdagclubs. Dan heb ik het over 1000 of meer gemiddeld. Daar hoeven we echt niet ingewikkeld over te doen. Alles daaronder is ??n pot nat en allemaal vrij marginaal, zowel op zaterdag als op zondag. Alleen bij een bijzondere derby of een wedstrijd waarin een beslissing valt is het soms druk tot heel druk. En ook dat geldt voor zowel zaterdag als zondag.

De 32 zaterdaghoofdklassers trekken gemiddeld 423 toeschouwers volgens VoZ en dan kun je er vanuit gaan dat dat zeker niet te laag aangehouden is (concludeer ik dan maar heel voorzichtig). Genemuiden scoort met 800 het hoogste. In de 3e Divisie zijn drie clubs die een substantieel aantal toeschouwers trekken, het gros zit daar ook op hooguit zo'n 500.

Dat zal dan op zondag allemaal nog best ietsje lager liggen gemiddeld, maar het stelt gewoon allem??l niet zoveel voor.

En tja, de aantallen die de clubcorrespondenten doorgeven aan VoZ slaan vaak gewoon helemaal nergens op. Kun je wel af doen als gezeur, het is gewoon zo. Dit zouden bijvoorbeeld 2.500 toeschouwers moeten zijn. Dan moet je toch echt wel heel creatief kunnen tellen, hoor.

DK-hc3CXkAAF8nc.jpg

Fregge

Well-known member
Ook best te verklaren, dat het op zaterdag drukker is langs de lijn, want dan spelen geen Eredivisieclubs.

N

Niels5596

Guest
En tja, de aantallen die de clubcorrespondenten doorgeven aan VoZ slaan vaak gewoon helemaal nergens op. Kun je wel af doen als gezeur, het is gewoon zo. Dit zouden bijvoorbeeld 2.500 toeschouwers moeten zijn. Dan moet je toch echt wel heel creatief kunnen tellen, hoor.

DK-hc3CXkAAF8nc.jpg

Ik weet dat bij Quick Boys de kaartjes altijd gescand worden. Ook de mensen met een ledenpas. De data daarvan wordt ook doorgegeven aan de correspondenten van VoZ. En mocht je toch twijfelen of er daar 2500 man zit, als je dan uitgaat van minimaal 2000 dan zijn het er nog hartstikke veel. De foto dekt lang niet alle toeschouwers, want er staan er nog een heleboel op het plein voor de kantine en achter de boarding rechts, wat ik mij kan herinneren van wedstrijden.

Bij clubs als Lisse en IJsselmeervogels wordt er volgens mij ook gescand.

Dus, als er bij Quick Boys volgens jou 1900 toeschouwers zijn, dan zijn er bij FC Lienden 210.

Wat een bullshit.

Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Dan zullen wel van die oude mensen zijn die niet met zo'n ding om kunnen gaan en sommige kaartjes 2 of 3 keer scannen ;)

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik heb even geteld; geen toeschouwers vandaag bij de Vogels en in Hardenberg.

Dat zaterdagvoetbal is ook niet heel populair meer.

Bovenaan