Beloftenteams in de piramide

Bonehead

Well-known member
Vriend!:duim:

Plop!

Hup Werder Bremen!!!

Dat onze Paapse vriend de andere kant telkens weer fnuikend stiekem voor incestvrienden mag uitmaken terwijl hij vroeger klaarblijkelijk fellatio onder het kazuifel heeft moeten plegen is nog tot daar aan toe. Maar dit is toch onder elke maat. Zo diep mag toch niemand zinken, hoe erg zijn jeugd geweest, vraag ik mij oprecht af?



Zaterdag of zondag moet helemaal niet uitmaken.

Het gaat niet om sentimenten, kantineomzet of ander gelul.

Op prestatief niveau gaat het om kwaliteit. Daarom is het van belang dat je dus tot en met de nieuw te cre?ren vierde divisie gewoon mixt en daaronder kun je prima regionaal voetballen. Wil je niet mixen en dus geen weekendvoetbal spelen? Dan heb je op prestatief niveau niets te zoeken en mag je je richten op de regio.

Niet de lasten, maar wel de lusten van zo hoog mogelijk willen spelen en exposure hebben? Daarmee moeten ze heel hard afrekenen. Men moet ophouden met pappen en nathouden. KNVB dient het niveau in acht te nemen als het om semi-profvoetbal gaat.

Sentimenten zijn voor de breedtesport.

Ach nee niet weer de preek uit dezelfde parochie. Klaarblijkelijk denkt de andere kerk er heel anders over en zien ze niet in waarom het allemaal volgens jullie zo moet.

Klaarblijkelijk denkt de bond, die dus alle verenigingen behartigd, er heel anders over. Dan is dit forum maar een schrale spiegeling van de werkelijkheid.
 

Bonehead

Well-known member
O ja. Net een mini bestuursvergadering gehad. Wij als niet principi?len gaan de zaak net zo lang frustreren als mogelijk is. We hebben in de statuten staan dat we op zondag geen activiteiten hebben staan. Dat doen we stiekem wel maar zolang het in onze statuten staat kunnen ze ons niet verplichten. Tot in de lengte der dagen dus:rumcolaa: Dat zal ze leren!
 

Tobcoach

New member
Ik heb weer even zitten puzzelen en een regionale indeling van de Tweede Divisie zou er dan zo uit zien.

......

Tja, wat moet ik ervan zeggen? Liever niet... maar kan me ergens indenken dat dit weleens de optie kan gaan worden die de KNVB gaat neerleggen. Toch blijf je dan gehannes houden met een teveel aantal zondag- of zaterdagclubs dat promoveert of degradeert. Ergens gaat dat in de voetbalpiramide fout, is toch niet wenselijk vind ik.

Ongeveer 24 uur geleden (en 20 bladzijden terug...) heb ik al een oplossing aangedragen voor de promotie- en degradatieregeling: dynamische promotie en degradatie. Dit principe kan je hanteren tussen een gemengde divisie en de door zaterdag en zondag gescheiden divisies. Laat alle competities gewoon zijn gang gaan, inclusief de nacompetitie, en je weet na de nacompetitie precies hoeveel zaterdag- en hoeveel zondagclubs gedegradeerd zijn. Als dat niet klopt met het aantal gepromoveerde zaterdag- en zondagclubs moet je dat uitbalanceren. En dat kan betekenen een extra play-off wedstrijd voor een extra promotieplek, danwel een extra play-off om te bepalen wie er niet promoveert.

Vantevoren moeten dan wel de consequenties geaccepteerd worden, namelijk dat je dus als club alsnog achter het promotienet kunt vissen als blijkt dat er te weinig clubs van jouw speeldag degraderen. En dan vanaf de gemengde competities niet meer mekkeren over voor- en nadelen. Je wilt zo hoog spelen? Prima, maar dan moet je als club ook bereid zijn water bij de wijn doen. Wil je dat niet? Dan ga je lekker ballen in de ??n van de competities van de dag van jouw keuze. Ik denk dat veel clubs dan eieren voor hun geld kiezen omdat ze - bij een beslissing om niet hoog te spelen - ook hun beste spelers kwijt zullen raken en de toeschouwers (en inkomsten) terug zullen zien lopen.

Dat systeem voer je consequent door tot in de laagste klassen. In Belgi? werken ze volgens mij ook al met dat systeem, al is dat meer om opengevallen plaatsen op te vullen van clubs die weer eens zijn omgevallen. Gebeurt nogal eens bij onze Zuiderburen.

We zijn in Nederland allang het stadium gepasseerd dat ??n groep hun wil kan opleggen aan de ander. Je zult compromissen moeten sluiten, we zijn als Nederland een meester geworden in het polderen. Compromissen sluiten betekent dat zowel de zaterdag-, maar ook de zondagafdeling dat zal moeten doen. En willen ze dat niet, dan zal de scheiding tussen zaterdag en zondag blijven.

Met de huidige piramide is in mijn optiek niet zo heel veel mis, je moet als KNVB wel bepalen waar je de grens legt als het gaat om gemengde competities. Mijn voorkeur zou het hebben om dat bij de Tweede Divisie te doen, aangezien je dan met de dynamische promotie en degradatie relatief gezien het minste aantal verschuivingen en onzekerheden krijgt. Voor elke divisie lager neemt dat aantal fors toe.

Ten aanzien van de beloftenteams (want daar gaat dit topic eigenlijk over, weten jullie nog?) kan ik me goed vinden in een situatie waarbij de Eerste Divisie 4 beloftenteams houdt, en de overige beloftenteams in een eigen competitie spelen, waarbij de kampioen van de hoogste beloftendivisie een 'double-header' speelt tegen het slechtste beloftenteam uit de Eerste Divisie. Datzelfde principe kan je toepassen bij de kampioen van de Tweede Divisie en het slechtste standaardteam uit de Eerste Divisie. Dubbele confrontatie en de winnaar gaat naar de Eerste Divisie. Mocht de kampioen van de Tweede Divisie niet willen promoveren, kunnen ze die wedstrijden gebruiken om dat dus niet te doen.
 

Hankie

Well-known member
Mocht de kampioen van de Tweede Divisie niet willen promoveren, kunnen ze die wedstrijden gebruiken om dat dus niet te doen.

Ik ben het helemaal met je eens, maar het laatste stukje kan echt niet. Als je niet wil promoveren mag je naar de laagste competitie, het blijft een competitieve sport en promoveren hoort daarbij.
 

Tobcoach

New member
Ik ben het helemaal met je eens, maar het laatste stukje kan echt niet. Als je niet wil promoveren mag je naar de laagste competitie, het blijft een competitieve sport en promoveren hoort daarbij.

Snap ik. Maar het alternatief zou kunnen zijn dat de clubs die rond de jaarwisseling aangegeven hebben te willen promoveren, op de plaatsen 9 tm 16 eindigen (om dat voorbeeld maar te noemen). Dan gaat de nr. 9 de play-offs in met de nr. laatst uit de Eerste Divisie? Die wedstrijden kan je dan bij voorbaat al niet spelen.

Alternatief zou kunnen zijn dat je stelt dat alleen de top 6 in aanmerking komt voor eventuele promotie. Zit er in de top 6 geen club die wil promoveren, dan blijft de nr. laatst in de Eerste Divisie. Die optie is hier geloof ik ook al eens genoemd.
 

De Groene Scout

Well-known member
Je wilt de beste zijn om hogerop te kunnen. Wil je dat niet, dan ben je feitelijk een recreant.
Wel moet er dan uiteraard nog gekeken worden naar de eisen / verplichtingen die worden gesteld aan het spelen op hoger niveau. Voor amateurclubs is dat vaak een struikelblok.
 

Tobcoach

New member
Je wilt de beste zijn om hogerop te kunnen. Wil je dat niet, dan ben je feitelijk een recreant.
Wel moet er dan uiteraard nog gekeken worden naar de eisen / verplichtingen die worden gesteld aan het spelen op hoger niveau. Voor amateurclubs is dat vaak een struikelblok.

Eens. Ik geloof dat er in Frankrijk een regeling is waarbij een amateurclub een periode van (ik geloof) 5 jaar krijgt om te voldoen aan de eisen van de semi-professionele hogere divisie.

Zoiets geeft een amateurclub de gelegenheid geleidelijk aan door te groeien naar een semi-professionele organisatie. Als de club binnen die 5 jaar weer degradeert, vallen ze weer onder de amateurregels. Bij een eventuele promotie gaat de termijn van 5 jaar ofwel opnieuw lopen danwel gaat de club verder waar ze gebleven waren binnen die termijn. Als na het verstrijken van de termijn blijkt dat de club nog steeds niet voldoet aan de eisen van de semi-professionele competitie, volgt automatische degradatie. En dat vind ik ook logisch aangezien je tenminste 5 jaar de tijd hebt gehad om door te groeien. Lukt dat niet of wil je dat niet, dan ben je als club kennelijk niet geschikt om op een semi-professioneel niveau te voetballen.

Je zou zoiets ook kunnen toepassen bij promotie vanuit de Eerste Divisie naar de Eredivisie, maar dan met een kortere termijn en wat striktere eisen. Je ziet toch heel vaak dat clubs die promoveren vanuit de Eerste Divisie het misschien een jaar goed doen op de hype van de promotie, maar daarna toch weer helemaal wegzakken. Er zijn uiteraard voorbeelden te noemen waar dat niet zo is.
 

Fregge

Well-known member
Volgens mij is dat ook al in Nederland hoor. Zoals ik heb begrepen had Blauw Geel een keuze: Betalende spelers of jeugdopleiding beter organiseren. Daar hebben ze dan een x aantal maanden / 1 jaar voor of zo. Om in ieder geval te plannen te maken etc.
 
N

Niels5596

Guest
Ten aanzien van de beloftenteams (want daar gaat dit topic eigenlijk over, weten jullie nog?) kan ik me goed vinden in een situatie waarbij de Eerste Divisie 4 beloftenteams houdt, en de overige beloftenteams in een eigen competitie spelen, waarbij de kampioen van de hoogste beloftendivisie een 'double-header' speelt tegen het slechtste beloftenteam uit de Eerste Divisie. Datzelfde principe kan je toepassen bij de kampioen van de Tweede Divisie en het slechtste standaardteam uit de Eerste Divisie. Dubbele confrontatie en de winnaar gaat naar de Eerste Divisie. Mocht de kampioen van de Tweede Divisie niet willen promoveren, kunnen ze die wedstrijden gebruiken om dat dus niet te doen.

Netjes. Goede oplossing waarin ik me kan vinden. Dan kan de kampioen van de Tweede Divisie eventueel expres verliezen als ze niet willen promoveren. Wat je daarvan ook wilt denken.

Invoeren wat mij betreft.

Maar wel een scheiding van zaterdag en zondag. Dan kun je de strijd om de amateurtitel houden en kun je de zaterdagkampioen laten spelen tegen de nummer 19 van de JL en de zondagkampioen tegen de hekkensluiter van de JL voor promotie.
 
N

Niels5596

Guest
Stuur je de KNVB even een mailtje met dit voorstel? Kan niemand op tegen zijn, lijkt me.

En de zaterdag-zondag-scheiding kan intact blijven.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat een slecht verhaal. Speelde datzelfde publiek ook een rol in de totstandkoming van de 0-3 achterstand? Toen kon het publiek niet voor die 5% extra doorzettingsvermogen zorgen. Waarschijnlijk was dat publiek zo geweldig dat het in eerste instantie 10% doorzettingsvermogen gekost heeft. Bij dat soort uitslagen is het gewoon dooie boel, waarbij ook de tegenstander verslapt met zo'n tussenstand. Als dan vervolgens de 1-3 valt en zelfs de 2-3 dan gaat het publiek er een keertje achter staan en kan het nog volledig worden omgedraaid. Maar dat is echt alleen van invloed als het scoreverloop daar aanleiding toe geeft.
 

JMD

Well-known member
Dat onze Paapse vriend de andere kant telkens weer fnuikend stiekem voor incestvrienden mag uitmaken terwijl hij vroeger klaarblijkelijk fellatio onder het kazuifel heeft moeten plegen is nog tot daar aan toe. Maar dit is toch onder elke maat. Zo diep mag toch niemand zinken, hoe erg zijn jeugd geweest, vraag ik mij oprecht af?
Nee hoor, geen fellatio hoeven plegen onder welke kazuifel dan ook... Wel les gehad van een man die (bleek later) niet van jongetjes af kon blijven... Maar niet bij mij.

Maar wat is er mis met Werder?? ;)
 
N

Niels5596

Guest
Fijn dat er nu voortaan op zondag gespeeld gaat worden.
Gewoon zoals het hoort dus.

Succes in je Zondag Tweede Divisie. Eindelijk van de zondagclubs af, zijn bijna even erg als de beloftenteams qua sfeer, beleving en toeschouwersaantallen. Dag en hopelijk tot nooit meer ziens.

O ja, wellicht toch nog wel, maar dan voor de amateurtitel van een club in de Bollenstreek. En die wordt op zaterdag gespeeld, haha. ;)
 

SanMark.

Well-known member
Komt ie weer aan met zijn beleving sfeer en toeschouwersaantallen.

Hoe vaker je het meld , hoe meer je erin gaat geloven.
 
Bovenaan