Beloftenteams in de piramide

JFK

Well-known member
Van tevoren hoop je dat je een normale discussie kunt voeren. Maar als je al een klein beetje laat merken dat je van de 'zaterdag' bent, dan krijg je allerlei scheldwoorden naar je hoofd toe geslingerd. Vooral van mensen met een voorbeeldfunctie, zoals een wiskundedocent.

En terecht!
 
N

Niels5596

Guest
Ik heb een voorbeeldfunctie als leraar op school. Niet buiten school. Buiten school heb ik net zo'n voorbeeldfunctie als iedereen, en al helemaal op een forum.

Hahahahahahahaha :eek:mg:

Meen je dit nu echt? Moet je daar een dag over nadenken? Die opmerking over jouw 'voorbeeld' maakte ik gisteren ook al. Triesteling. - Best een mooi woord bedacht.
 

JMD

Well-known member
Maar als je al een klein beetje laat merken dat je van de 'zaterdag' bent, en denkt dat je daarom het alleenrecht hebt om te bepalen wat de hele amateurtak (inclusief de zondag) moet doen dan krijg je allerlei scheldwoorden naar je hoofd toe geslingerd.
Heb je post een beetje aangepast zodat die beter klopt.
 

JMD

Well-known member
Hahahahahahahaha :eek:mg:

Meen je dit nu echt? Moet je daar een dag over nadenken? Die opmerking over jouw 'voorbeeld' maakte ik gisteren ook al. Triesteling. - Best een mooi woord bedacht.

Sorry, door de grote hoeveelheid onzin die je gisteren postte heb ik dat dan gemist. Had ook nog andere dingen te doen (rapportvergadering voorbereiden, CL kijken, proefwerk in elkaar zetten).
 

gevegt

Well-known member
Sorry, door de grote hoeveelheid onzin die je gisteren postte heb ik dat dan gemist. Had ook nog andere dingen te doen (rapportvergadering voorbereiden, CL kijken, proefwerk in elkaar zetten).

Drogredenen. En dat weet je zelf ook wel.
 
N

Niels5596

Guest
Heb je post een beetje aangepast zodat die beter klopt.

Oke, redelijke verbetering. Maar is dat een reden om te schelden met verschrikkelijke dingen zoals "incest"? Ik zeg toch ook niet dat jij alleen maar in bed ligt te rollen met andere wiskundecollega's? Oh nee, je bent geen vader...
 
N

Niels5596

Guest
Sorry, door de grote hoeveelheid onzin die je gisteren postte heb ik dat dan gemist. Had ook nog andere dingen te doen (rapportvergadering voorbereiden, CL kijken, proefwerk in elkaar zetten).

Dat mijn onzin jou dan nog interesseert. Ga je grafieken in elkaar zetten, voordat de leerlingen weer klagen bij de toets dat de x-as met de y-as is verwisseld.
 

gevegt

Well-known member
Oke, redelijke verbetering. Maar is dat een reden om te schelden met verschrikkelijke dingen zoals "incest"? Ik zeg toch ook niet dat jij alleen maar in bed ligt te rollen met andere wiskundecollega's? Oh nee, je bent geen vader...

JMD heeft een oogje op de lerares Duits.
 
N

Niels5596

Guest
Vind je? Ik vind het echt zo'n zeikerig gereformeerde term. Echt zo'n term dat gebezigd wordt bij de Zwarte Kousen Taliban. Enfin, je kent het wel, jouw omgeving dus.

"Ik vind..." Ik vind van niet.

Zwarte Kousen Taliban? Ben jij dan de Seculiere Taliban? Je hebt er echt last van he dat de ChristenUnie in het kabinet zit. Scheelt weer, want D66 wordt bij de volgende verkiezingen even gedecimeerd wegens het naar bed gaan met de CU. Heerlijk, ik verheug me er nu al op.
 

JFK

Well-known member
Je hebt ogen om te zien. Kijk om je heen, lieverd.

Mijn ogen zijn uitstekend schattebout. Maar je duikt, je kan geen geluid- en/of beeldmateriaal leveren.
M.a.w. Je lult maar wat, je vergooit je leven. Je bent simpel.

Oh eat doe ik nu? Op de man spelen! H? GVD nog aan toe!
 

Bonehead

Well-known member
Ik ben ook geen voorstander van een afsplitsing, zeker niet. Maar als de buigzaamheid die van een betonnen paal blijft, vind ik het een betere optie dan volledig te buigen naar de belangen van de zaterdagclubs.

De essentie van Leon's column is wat mij betreft geen speld tussen te krijgen. Veel clubs zijn in heel hun doen en laten gewoon profclubs, maar als het niet uitkomt vallen ze weer terug op hun principes en hun amateur-zijn. Zo lang die twee gecombineerd worden, blijft het wringen.

Ooh ik vindat dat die zaterdagclubs niet zo moeten miepen als er gewenst wordt op een bepaald niveau dat er op zaterdagavond om 18:00 uur of voor mij part later wordt afgetrapt. Voor mij part stellen ze alle wedstrijden om 18:00 uur vast en wordt er alleen afgeweken als beide clubs instemmen. Concessies moet van beide kanten komen. Dan kom je vooruit. Groot probleem is dat het zaterdagvoetbal pas sinds kort gelijkgesteld is aan zondagvoetbal (nog geen 20 jaar) en dat het zaterdagvoetbal nog steeds groeiende is. Niet dat het in kwantiteit zo groot zal worden als het voetbal op zondag vermoed ik, maar het komt wel steeds dichter bij.

Ten Voorde legt in het vet de schuld bij de zaterdag terwijl hij met voorbeelden uit het gehele amateurvoetbal komt. Ik vind dat de tijd van echt amateurvoetbal wel geweest is. Er zijn nog al wat clubs die er nogal schijnheilig over doen. Betalen is dan blijkbaar een taboe. Nou er wordt flink betaald. tot in de 4de Klasse E zaterdag in Oost aan toe.

Het grote geld in het amateurvoetbal doet meer goed dan kwaad is mijn mening. Ook in de piramide-discussie is dit ??n van de onderliggende problemen. Clubs die tonnen per jaar in ongeveer 18 voetballers investeren, trainers met salarissen van 30K netto per jaar. Dat heeft naar mijn mening niets meer amateurvoetbal te maken en heeft ook desastreuze gevolgen voor de ontwikkeling van het jeugdvoetbal in Nederland. Stel je eens voor dat al dat geld in de opleiding van jeugdtrainers/kader etc wordt geinvesteerd ? Hoeveel stappen ga je dan maken ? Ik ben niet echt thuis in de top van het zaterdagvoetbal maar in Oost is SVZW het sprekende voorbeeld: bakken met geld in de selectie, jeugd stelt geen ene reet voor. Ik pleit voor veel strengere regels omtrent het vergoeden van spelers. Dan worden de verschillen tussen Zat. en Zondag kleiner en ligt samenvoegen met behoud van eigen identiteit veel meer voor de hand

Dat NW en Heutink een ziekelijke ambitie hebben om hun Rijssense partners te verschalken is een uitzondering. Ik begreep van een speler uit het tweede dat de zaak aardig genormaliseerd is. De geldkraan is dus dichtgedraaid. Maar SVZW nu als boegbeeld voor het zaterdagvoetbal te nemen vind ik wel heel makkelijk. Even verder op heb je ON die het precies andersom. Jeugd speelt landelijk terwijl het standaardteam in de 3de Klasse voetbalt.

Trouwens en tot slot: Ik zie hier regelmatig de naam Ronald voorbij komen. Die was echter helemaal geen voorvechter van het zaterdagvoetbal. Verder hou ik er hier maar mee op. Ik kan niet de contributie geven die enkele anderen hier wel kunnen geven.
 
Bovenaan