Beloftenteams in de piramide

de waan

Well-known member
Het gebeurt al wel mondjesmaat hoor, verhuren aan met name 2e divisieclubs.

Alleen is HBS dan weer een slecht voorbeeld want die betalen niet.
 

Joost

Well-known member
Ahh okay, ik ging er vanuit dat je vrij bent om te trainen waar je maar wil. Omdat je wel eens leest dat spelers bij blessures revalideren en trainen bij hun hoofdclub. Traore ging bijvoorbeeld terug naar Chelsea tijdens z'n blessure toen hij aan Ajax was verhuurd.

Dus in geschetst in de situatie hiervoor dat spelers ook extra kunnen trainen bij ADO en dan de wedstrijden spelen voor HBS.

Ik denk dat het vooral een praktisch probleem is en totaal niet gewoon is in Nederland. In het buitenland zie je het overigens ook niet echt dat profs verhuurd worden aan semi-profs. Het is wel jammer natuurlijk.
 

Bonehead

Well-known member
Bij ASWH hebben we er wel over gesproken in elk geval. Als het echt een meerderheid van stemmen had gekregen, sluit ik niet uit dat we hadden ingestemd voor een jaartje. Maar het regionaal spelen bracht voor ons eigenlijk te weinig meerwaarde ten opzichte van het concept van de KNVB, dat we er niet heel enthousiast over waren. Overigens hebben we ook nooit de optie met vijf beloften verworpen, zoals sommige clubs wel deden. Vinden we ook zeker niet ideaal, maar niet onoverkomelijk voor ??n seizoen.

Ik denk dat dit voor veel zaterdagclubs geldt. Die zitten doorgaans al bij elkaar en hebben dus doorgaans minder belang bij een regionale indeling.

En natuurlijk moet je de zaterdagclubs de keuze geven tussen 'af en toe op zondag spelen, of richt maar een inteelt competitie op', maar dat zal wel niet gebeuren.

Het wordt tijd dat ze een keer doorpakken dit blijft gewoon dooretteren. Ik verwacht dat de principi?le zaterdagclubs massaal voor het laatste kiezen.

Verder vind ik dat de principi?le zaterdagclubs niet zo miepen. De thuisclub bepaald de speeldag een aanvangstijd zolang deze tegen die zaterdagclubs niet op zondag is. Als een club om zaterdagavond om 20:00 uur wil voetballen dan heb je dat maar te accepteren. En niet zo miepen over die belofteteams. Dit zat er aan te komen en dan voetbal je maar een keer seizoen tegen vijf teams. Je kunt niet van zondagclubs verwachten over te stappen naar de zaterdagklasse.
 

Forza AZ

Well-known member
Een voordeel aan niet verhuren is voor de profclubs dat ze op ieder moment goede spelers uit de beloftes in kunnen gaan zetten in het eerste elftal. Bij verhuren moet je dan wachten tot de volgende transferperiode
 

Unregistere

Well-known member
Kozakken Boys is pionier geweest in het huren van spelers van BVO's. Linksback Bryan Jongeneel (FC Dordrecht) was de eerste. Ik meen dat die naast zijn avondtrainingen in Werkendam ook nog (deels) meetrainde bij Dordt, maar dat zou ik moeten checken.

Van keeper Nils den Hartog (RKC Waalwijk), die vorig seizoen op huurbasis bij de Boys speelde, weet ik zeker dat hij zowel in Werkendam als in Waalwijk trainde. In dit stukje praat hij er nog over: http://www.regio-voetbal.nl/nieuws/nils-den-hartog-keert-terug-naar-rkc-en-droomt-van-eredivisie

Verder is het inderdaad nog niet zo vaak gebeurd. Quick Boys heeft geprobeerd Yordi Teijsse te huren van Dundee, maar de KNVB zei eerst dat dit niet kon. Kwamen ze later op terug, maar toen was hij al naar Duitsland.

Volgens mij deed HHC het in de winterstop ook nog. En alle clubs die een Achilles '29-speler haalden, huurden die nou officieel wel of niet van een BVO?

Ik denk dat dit voor veel zaterdagclubs geldt. Die zitten doorgaans al bij elkaar en hebben dus doorgaans minder belang bij een regionale indeling.

Voor veel clubs zal dat spelen, voor ons wat minder. Wij hebben niet zo gek veel clubs in de buurt. Eigenlijk maar twee. Maar dat veranderde ook niet heel erg door de regionale indeling, al nam het totaal aantal kilometers daardoor wel drastisch af. Alleen waren de zondagclubs die we dan zouden ontmoeten niet echt clubs waardoor je van streekduels of derby's kunt spreken. Dus dan bleef het in totaal twee.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
TEC heeft ook wat spelers gehuurd bij al die tussentijdse versterkingen volgens mij.

En Brian Boogers van UNA werd ook gehuurd van Achilles'29 dacht ik.
 

Batigoal

Well-known member
Ik denk dat het vooral een praktisch probleem is en totaal niet gewoon is in Nederland. In het buitenland zie je het overigens ook niet echt dat profs verhuurd worden aan semi-profs. Het is wel jammer natuurlijk.

Dat gebeurt toch wel gewoon? In Belgi? bijvoorbeeld zie je dat heel veel spelers verhuurd worden aan ploegen vanaf niveau 3 en dat zijn grotendeels geen profclubs.
 

Unregistere

Well-known member
TEC heeft ook wat spelers gehuurd bij al die tussentijdse versterkingen volgens mij.

En Brian Boogers van UNA werd ook gehuurd van Achilles'29 dacht ik.

Ik hoorde vanochtend trouwens een paar in gesprekken tussen afgevaardigden van de clubs jouw naam vallen in relatie tot je column. Iemand was zelfs gaan 'googelen' en had ontdekt dat je HSC '21-supporter bent. Toen wist hij genoeg, zei hij. :D

Dus je verhaal is in elk geval goed gelezen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat gebeurt toch wel gewoon? In Belgi? bijvoorbeeld zie je dat heel veel spelers verhuurd worden aan ploegen vanaf niveau 3 en dat zijn grotendeels geen profclubs.
In Engeland zie je het ook heel vaak.

Sent from my SM-J510FN using Tapatalk
 

de waan

Well-known member
Ik hoorde vanochtend trouwens een paar in gesprekken tussen afgevaardigden van de clubs jouw naam vallen in relatie tot je column. Iemand was zelfs gaan 'googelen' en had ontdekt dat je HSC '21-supporter bent. Toen wist hij genoeg, zei hij. :D

Dus je verhaal is in elk geval goed gelezen.
Prachtig. Ik ben nu wel erg benieuwd van welke clubs zij waren. Uiteraard sta ik op de loonlijst bij HSC voor propagandadoeleinden.

Het meest grappige vind ik nog wel dat al die mensen die zitten te sputteren over mijn stuk doorgaans precies willen wat ik voorstel.
 

Joost

Well-known member
Dat gebeurt toch wel gewoon? In Belgi? bijvoorbeeld zie je dat heel veel spelers verhuurd worden aan ploegen vanaf niveau 3 en dat zijn grotendeels geen profclubs.

Ik volg het voetbal in Belgie vrij intensief maar dit ben ik eigenlijk nooit tegengekomen.
 

bqandy

Well-known member
Prachtig. Ik ben nu wel erg benieuwd van welke clubs zij waren. Uiteraard sta ik op de loonlijst bij HSC voor propagandadoeleinden.

Het meest grappige vind ik nog wel dat al die mensen die zitten te sputteren over mijn stuk doorgaans precies willen wat ik voorstel.

Volgens mij hebben sommigen het eerst niet goed gelezen en werd men verblind doordat de schuld bij zaterdag neer werd gelegd.
En terecht uiteraard. Want daar zit, op een enkeling na, geen enkele beweging meer. De zondagclubs in de 2e divisie bv spelen zonder al te veel gezeur op zaterdag tegen zaterdagverenigingen. Geen enkele zaterdagclub die zegt laten we eens op zondag ballen om jullie wat tegemoet te komen.
 

de waan

Well-known member
Dat vermoeden heb ik ook, ja. Waarschijnlijk ook pure verwarring dat wij het prima vinden om zonder die schitterende zaterdagclubs verder te gaan.
 

bqandy

Well-known member
Iemand reageerde al in mijn tijdlijn na het HSC'21 voorstel over het ontbreken van mooie historische wedstrijden.
Ik maar denken aan clubs als Be Quick 1887, HBS en Hercules, maar hij bedoelde vast wat anders. :)
 

Unregistere

Well-known member
Prachtig. Ik ben nu wel erg benieuwd van welke clubs zij waren. Uiteraard sta ik op de loonlijst bij HSC voor propagandadoeleinden.

Het meest grappige vind ik nog wel dat al die mensen die zitten te sputteren over mijn stuk doorgaans precies willen wat ik voorstel.

O.a. GVVV en Quick Boys.
 

Joost

Well-known member
Natuurlijk wel. De klagende clubs hebben wat betreft de indeling geen poot om op te staan.

En waar willen ze compensatie voor? Omdat Achilles Veen of Staphorst wel 16 supporters had meegenomen?
 

bqandy

Well-known member
Via een tweet van Dongen kwam ik op de site voetbalprof terecht en die site blijkt een interview met KNVB amateurbaas Jan Dirk van der Zee gehouden te hebben een paar dagen geleden. Ik dacht eerst aan een grap, want ik kende die site nauwelijks. Tenminste niet als erg serieus. Maar Van der Zee zegt wel een paar opvallende dingen. Even doorbijten, want het is niet echt "journalistiek".

http://www.voetbalprof.com/gesprek-jan-dirk-zee-directeur-amateurvoetbal-knvb/
 
Bovenaan