Unregistere
Well-known member
Of het wel of niet vaak gebeurt maakt i.m.o. niet uit. Dat iets nog niet gebeurd is wil niet zeggen dat dat bv komend jaar niet gebeurt.
Als je alle Jongteams nou onder het Betaald Voetbaltuchtrecht zou laten vallen (ongeacht het niveau waarin ze spelen), wat zou daar op tegen zijn?
En verder: is NL het enige land met gescheiden tuchtrecht? want als je de brug tussen 1e/2e divisie legt moet je dat toch ook doen qua tuchtrecht?
De beloften horen bij BVO's en vallen dus al onder tuchtrecht Betaald Voetbal. Daar zit het probleem dus niet, dat zit bij de spelers van het eerste elftal van de BVO's.
Dat lijkt me ook vrij logisch. De rest zal ongetwijfeld volgen.
Als ze nou gewoon het volgende afspreken, zouden de ergste bezwaren dan niet opgelost zijn:
- Geen (leeftijds)dispensatiespelers
- Minimaal 20 spelers aanwijzen die behoren tot de 1e selectie en daardoor niet mogen meedoen bij de beloften
- Een vaste selectie voor de beloften met minimaal 18 spelers
(Ondertussen vermaak me me trouwens prima met half Spakenburg op mijn tijdlijn. )
Dat zullen leuke discussies zijn. Kees ook al van de partij?
Bovenstaande optie heb ik hier ook al eens genoemd inderdaad. Met mogelijk de keeper als enige uitzondering. En als je inderdaad 20 'eerste elftal spelers' aanwijst, dan hoeft die vaste selectie voor de beloften wat mij betreft nog niet eens, want ze mogen best af en toe A-junioren laten deelnemen.
Alleen is het voor een hoop clubs denk ik lastig om naast die 20 spelers uit de 1e selectie nog eens genoeg beloften onder contract te nemen. Zeker voor de kleinere ploegen. Ajax, PSV, Vitesse, AZ moeten het wel kunnen, Utrecht, Groningen, Sparta en Twente ook wel. Maar voor Volendam, Almere City, De Graafschap wordt dat wel problematisch.
Laatst bewerkt: