Beloftenteams in de piramide

Ceephax

New member
Ik vrees met grote vreze dat ze toch twee zondagteams hebben overgehaald c.q. aan het overhalen zijn. Ik hoop dat ik het mis heb.

Daar moet dan wel iets tegenover staan lijkt me. KNVB is de laatste tijd wel vaker dealtjes aan het maken. Jaartje schrappen van de licentie-eisen? Dan zie ik Magreb wel over gaan.
 

gevegt

Well-known member
Ik ben een voorstander van 'polderen' maar het wordt zo langzamerhand tijd dat de KNVB er mee ophoudt en knopen doorhakt.
 

JMD

Well-known member
IJsselmeervogels meldt op haar twitterkanaal dat het programma 2e/3e divisie n.a.v. maandag volgt.
 

JMD

Well-known member
Er is vanavond dus over verschillende opties gesproken, maar kennelijk is het toch bij de concept-indeling gebleven. De zaterdagclubs gaan nog stoeien met de KNVB over hoe ze dat allemaal gaan doen komend seizoen. De KNVB presenteert de indeling nu ook op de site: http://www.knvb.nl/nieuws/amateurvo...3/indelingen-top-amateurvoetbal-bekendgemaakt

Ik vind het prima hoor, met de Derde Divisie op zondag is niet veel mis komend seizoen.

Vreemd dat er eerst gezegd wordt dat er nog gesproken wordt over de indeling en later op de avond de indeling toch definitief is.
Denk dat dit de meest logische is idd gezien de deelnemende ploegen.
 

Friesland

Well-known member
Krankzinnig. Maar goed, ze zoeken het maar lekker uit.

Bedoelen ze dan dat ze die wedstrijden weigeren te spelen of dat het extra thuiswedstrijden moeten worden.
In het eerste geval lijkt het mij dat de clubs uit de competitie zullen worden genomen en degraderen.
In het tweede geval, tja, dan kunnen clubs in de Eerste en Tweede Divisie dat ook gaan eisen...
 

bqandy

Well-known member
Toch wel bizar. Eerst de mededeling dat de definitieve indeling later komt.... En dan toch nog vanavond. Tja een paar uur later is ook later natuurlijk.
Kwestie van foute informatie? Of gewoon gewacht totdat de clubs de deur uit waren en alsnog de indeling verstuurd.... ?
 

erka

Well-known member
Ik wil graag geen uitwedstrijden meer spelen in de Eredivisie. Waar kan ik me melden?
 

De Groene Scout

Well-known member
M.b.t. de instroom van de beloften in ieder geval even 2 seizoenen rust.
Regionale indeling daar wordt nog even verder over nagedacht. Komend seizoen nog niet, maar wie weet daarna wel....
 

Joost

Well-known member
M.b.t. de instroom van de beloften in ieder geval even 2 seizoenen rust.
Regionale indeling daar wordt nog even verder over nagedacht. Komend seizoen nog niet, maar wie weet daarna wel....

We gaan in ieder geval eerst de huidige opzet evalueren in plaats van de zaak weer op de schop gooien. Dat is een goede ontwikkeling. Gelukkig hebben we inmiddels 4 volledige seizoenen Jong Ajax en Jong PSV in de Eerste Divisie gehad van waaruit we kunnen concluderen dat het allemaal niets brengt. Zo moeilijk moet het voor de amateurs en de JL clubs toch niet zijn om die cijfers te berekenen?
 

Ceephax

New member
Ik doelde eigenlijk meer op het KNVB lijstje van een tijdje terug

– omvang van selecties van beloftenteams;
– dispensatieregeling;
– entourage rondom thuiswedstrijden van beloftenteams;
– de aantrekkelijkheid van promotie naar de Jupiler League voor amateurverenigingen;
– de uitkomsten van de lopende evaluatie.

Of zijn deze punten ook aan bod gekomen, lees verder alleen over het uitstellen van de instroom.
 
Bovenaan