Beloftenteams in de piramide

Joost

Well-known member
Overigens; FC Lisse is een fusieclub tussen een zaterdag en zondagclub. Tot aan 2016 hadden die ook gewoon een zondagteam in de standaardklasse. VVOG heeft wel nog twee teams op zondag in competitie.
 

bqandy

Well-known member
Ik denk dat het voorstel op steun van Be Quick 1887 kan rekenen. Officieus dat nog wel. :duim:
 

Unregistere

Well-known member
ASWH;

In navolging van artikel 3 van de statuten wordt bepaald dat bij uitzondering het bestuur toestemming kan verlenen tot het spelen op zondag als elf/zeventallen uitgenodigd worden voor een meerdaags toernooi of tot het spelen van een voorwedstrijd bij bijvoorbeeld Feyenoord of een vergelijkbare vereniging mits;
Het toernooi buiten de gemeentegrenzen van Hendrik-Ido-Ambacht wordt georganiseerd. Voor ??n daagse toernooien op zondag wordt geen toestemming verleend.

Ik hoop dat dit dan inderdaad voldoende afgekaart is, zodat we niet op zondag hoeven voetballen. Al is het alleen maar omdat we dan een groot praktisch probleem krijgen.

Puur kijkend naar het voorstel vind ik het een goed idee, waarmee de 'lasten' van de beloften eerlijk verdeeld worden. Dan antwoord ik met een neutrale, algemene blik.

Met een ASWH-bril op zie ik persoonlijk voor ons echter niet echt een meerwaarde ten opzichte van de concept-indeling door de KNVB. De meningen zijn bij ons dan ook nog verdeeld. Bestuursleden die behoorlijk tegen de vijf beloften waren, hebben nu een alternatief kunnen zien. De vraag is alleen of ze daar enthousiaster van worden. Maar daar zullen we het van de week ongetwijfeld uitgebreid over hebben in de komende bestuursvergadering.

Overigens hebben volgens mij niet alle clubs in de derde divisie verlichting op het hoofdveld, dus dat kan dan nog lastig worden in de wintermaanden als er om 18.00 uur afgetrapt moet worden.

En ik kan me voorstellen dat DOVO enige bedenkingen heeft, omdat die club gevoelsmatig meer voelt bij verenigingen in 'noord'.

Maar interessant om te volgen en hoe dan ook te prijzen in HSC '21 dat ze dit initiatief nemen, waar andere clubs vooral aan het schreeuwen waren en niet met oplossingen kwamen.
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Hoe worden wedstrijden verdeeld in de Tweede Divisie?

Op zaterdagmiddag bij Blauw Geel spelen brengt voor ons alleen maar problemen. Bij ons starten op zaterdagmiddag om 14:45 / 15:00 de JO17 en JO19 afdeling. Totaal aantal teams volgend jaar op dat tijdstip: 16 a 17. We hebben zelf 7 velden. We hebben dus zonder de zaterdagteams hier een probleem. Oplossing kan zijn om half 8 beginnen.
 

JMD

Well-known member
En voorheen de belangenclub van het zaterdagvoetbal. Deze club heeft afspraken gemaakt met de KNVB over het niet hoeven spelen op zaterdag van hun aangesloten leden. En wat wel grappig is: daar zijn maar een kleine 300 clubs bij aangesloten. Bijvoorbeeld niet: Harkemase Boys, VVOG, FC Lisse, Rijnsburgse Boys, ASWH. Als die clubs het ook statutair niet hebben dichtgetimmerd kunnen ze dus gewoon op zondag aan de bak. Lijkt me ook goed voor de zondagse Tweede Divisionisten om dat eens uit te zoeken.
Zijn de statuten van alle clubs openbaar dan??
 

Joost

Well-known member
ASWH kan maar beter voor het idee van HSC'21 stemmen, die gaan er het meest op vooruit qua km's (-37%) en qua reistijd na Be Quick ook het meest (-30%)
 

bqandy

Well-known member
Hoe worden wedstrijden verdeeld in de Tweede Divisie?

Op zaterdagmiddag bij Blauw Geel spelen brengt voor ons alleen maar problemen. Bij ons starten op zaterdagmiddag om 14:45 / 15:00 de JO17 en JO19 afdeling. Totaal aantal teams volgend jaar op dat tijdstip: 16 a 17. We hebben zelf 7 velden. We hebben dus zonder de zaterdagteams hier een probleem. Oplossing kan zijn om half 8 beginnen.

Hoeveel A en B jeugd hebben jullie samen dan? 16? Waarvan er 8 thuis spelen?
 

bqandy

Well-known member
Zoals ik hoorde 16 / 17 inderdaad.

Ik keek net even op jullie site. Vorig jaar 15 A en B teams inclusief de meisjesteams. Echt bizar veel, maar natuurlijk okay.
Wij zitten met ongeveer 10 teams in die leeftijdsgroepen en ook nog een paar zaterdagelftallen ook aardig in de knel. Zaterdag 1 speelde vorig seizoen vaak rond half vijf.
Een paar jeugdpotjes naar de vrijdagavond of zondag verplaatsen geeft natuurlijk altijd lucht. Het is wel een aardige uitdaging.

Maar ik denk dat het woensdag vooral over de beloften gaat die volgend seizoen instromen en dat het sympathieke plan van HSC helaas in een bureaula gaat verdwijnen.

Ik ben inmiddels zo moedeloos dat ik bijna verlang naar de ouderwetse verdeling over vijf zaterdag eerste klassen en zes zondag eerste klassen als hoogste niveau. Grapje uiteraard. :) Maar ik ga er niet meer over mee lullen. Ik zie wel wat er woensdag wordt "afgesproken" of opgelegd.
 

Fregge

Well-known member
Ik keek net even op jullie site. Vorig jaar 15 A en B teams inclusief de meisjesteams. Echt bizar veel, maar natuurlijk okay.
Wij zitten met ongeveer 10 teams in die leeftijdsgroepen en ook nog een paar zaterdagelftallen ook aardig in de knel. Zaterdag 1 speelde vorig seizoen vaak rond half vijf.
Een paar jeugdpotjes naar de vrijdagavond of zondag verplaatsen geeft natuurlijk altijd lucht. Het is wel een aardige uitdaging.

Onze JO15 is iets kleiner komend seizoen met 9 a 10 teams (dit jaar 12). Een optie was om een eerste jaars B-team te schuiven naar een tijdblok eerder.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding

Het is heel simpel”, vertelt FC Lisse-voorzitter Leon Annokkee. ,,We willen geen beloftes meer. Geen nieuwe toestroom en er moet een evaluatie over de huidige opzet komen. Daar zal uitkomen dat de huidige beloftenteams er ook uit moeten. We willen terug naar het amateurvoetbal.”

Flikker ff lekker op met dat hypocriete gelul. Amateurvoetbal, tuurlijk. Weg met contracten en betalingen, dan mag meneer Annokee weer verder spreken.
 

Hankie

Well-known member
Het is heel simpel?, vertelt FC Lisse-voorzitter Leon Annokkee. ,,We willen geen beloftes meer. Geen nieuwe toestroom en er moet een evaluatie over de huidige opzet komen. Daar zal uitkomen dat de huidige beloftenteams er ook uit moeten. We willen terug naar het amateurvoetbal.?

Flikker ff lekker op met dat hypocriete gelul. Amateurvoetbal, tuurlijk. Weg met contracten en betalingen, dan mag meneer Annokee weer verder spreken.
Je speelt toch voetbal om te winnen. Anders gaan ze maar in een vrije blije competitie spelen. Azijnzeikers.
 

Unregistere

Well-known member
ASWH kan maar beter voor het idee van HSC'21 stemmen, die gaan er het meest op vooruit qua km's (-37%) en qua reistijd na Be Quick ook het meest (-30%)

Dat geloof ik graag, maar reistijd is denk ik wel het minst belangrijk voor ons bij het bepalen van onze keuze.

Overigens heb ik wel het gevoel dat we geneigd zijn om het plan positief te steunen, al is het alleen maar vanuit oplossingsgericht denken. Maar dat is dan vooral een keuze voor het algemeen belang, want zelf schieten we er eerlijk gezegd niet zo gek veel mee op. Voorwaarde is uiteraard wel dat we niet op zondag hoeven spelen, want dat is voor ons om praktische redenen erg moeilijk.


Ik snap niet zo goed dat deze site, maar ook zo'n tweededivisie.org, dit soort berichten dan als nieuws brengen. Clubs die de uitnodiging goed gelezen hadden, wisten volgens mij al dat morgen nog geen besluit wordt genomen. Maar er wordt her en der wel erg veel geschreeuwd, terwijl HSC '21 de enige is die met een concrete oplossing komt. Er bestaat ook een appgroep over belofteteams, opgezet door de groep rond QB / Spakenburg. Bestuurslid van ons zit er ook in. Sommige reacties zijn prima en genuanceerd, maar af en toe is het wel erg veel vanuit de onderbuik wat daar voorbijkomt.

Een open brief van Jelmer Geerds (TweedeDivisie.org) aan Jan Dirk van der Zee
http://tweededivisie.org/opinie-beste-jan-dirk/

Prima oplossing, een parallelle divisie voor belofteteams, en dan gaten in de huidige afdeling. Derde divisie zaterdag met 13 clubs, tuurlijk...
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan