ASWH;
In navolging van artikel 3 van de statuten wordt bepaald dat bij uitzondering het bestuur toestemming kan verlenen tot het spelen op zondag als elf/zeventallen uitgenodigd worden voor een meerdaags toernooi of tot het spelen van een voorwedstrijd bij bijvoorbeeld Feyenoord of een vergelijkbare vereniging mits;
Het toernooi buiten de gemeentegrenzen van Hendrik-Ido-Ambacht wordt georganiseerd. Voor ??n daagse toernooien op zondag wordt geen toestemming verleend.
Ik hoop dat dit dan inderdaad voldoende afgekaart is, zodat we niet op zondag hoeven voetballen. Al is het alleen maar omdat we dan een groot praktisch probleem krijgen.
Puur kijkend naar het voorstel vind ik het een goed idee, waarmee de 'lasten' van de beloften eerlijk verdeeld worden. Dan antwoord ik met een neutrale, algemene blik.
Met een ASWH-bril op zie ik persoonlijk voor ons echter niet echt een meerwaarde ten opzichte van de concept-indeling door de KNVB. De meningen zijn bij ons dan ook nog verdeeld. Bestuursleden die behoorlijk tegen de vijf beloften waren, hebben nu een alternatief kunnen zien. De vraag is alleen of ze daar enthousiaster van worden. Maar daar zullen we het van de week ongetwijfeld uitgebreid over hebben in de komende bestuursvergadering.
Overigens hebben volgens mij niet alle clubs in de derde divisie verlichting op het hoofdveld, dus dat kan dan nog lastig worden in de wintermaanden als er om 18.00 uur afgetrapt moet worden.
En ik kan me voorstellen dat DOVO enige bedenkingen heeft, omdat die club gevoelsmatig meer voelt bij verenigingen in 'noord'.
Maar interessant om te volgen en hoe dan ook te prijzen in HSC '21 dat ze dit initiatief nemen, waar andere clubs vooral aan het schreeuwen waren en niet met oplossingen kwamen.