Zijn de statuten van alle clubs openbaar dan??En voorheen de belangenclub van het zaterdagvoetbal. Deze club heeft afspraken gemaakt met de KNVB over het niet hoeven spelen op zaterdag van hun aangesloten leden. En wat wel grappig is: daar zijn maar een kleine 300 clubs bij aangesloten. Bijvoorbeeld niet: Harkemase Boys, VVOG, FC Lisse, Rijnsburgse Boys, ASWH. Als die clubs het ook statutair niet hebben dichtgetimmerd kunnen ze dus gewoon op zondag aan de bak. Lijkt me ook goed voor de zondagse Tweede Divisionisten om dat eens uit te zoeken.
Hoe worden wedstrijden verdeeld in de Tweede Divisie?
Op zaterdagmiddag bij Blauw Geel spelen brengt voor ons alleen maar problemen. Bij ons starten op zaterdagmiddag om 14:45 / 15:00 de JO17 en JO19 afdeling. Totaal aantal teams volgend jaar op dat tijdstip: 16 a 17. We hebben zelf 7 velden. We hebben dus zonder de zaterdagteams hier een probleem. Oplossing kan zijn om half 8 beginnen.
Zoals ik hoorde 16 / 17 inderdaad.
Ik keek net even op jullie site. Vorig jaar 15 A en B teams inclusief de meisjesteams. Echt bizar veel, maar natuurlijk okay.
Wij zitten met ongeveer 10 teams in die leeftijdsgroepen en ook nog een paar zaterdagelftallen ook aardig in de knel. Zaterdag 1 speelde vorig seizoen vaak rond half vijf.
Een paar jeugdpotjes naar de vrijdagavond of zondag verplaatsen geeft natuurlijk altijd lucht. Het is wel een aardige uitdaging.
Je speelt toch voetbal om te winnen. Anders gaan ze maar in een vrije blije competitie spelen. Azijnzeikers.Het is heel simpel?, vertelt FC Lisse-voorzitter Leon Annokkee. ,,We willen geen beloftes meer. Geen nieuwe toestroom en er moet een evaluatie over de huidige opzet komen. Daar zal uitkomen dat de huidige beloftenteams er ook uit moeten. We willen terug naar het amateurvoetbal.?
Flikker ff lekker op met dat hypocriete gelul. Amateurvoetbal, tuurlijk. Weg met contracten en betalingen, dan mag meneer Annokee weer verder spreken.
ASWH kan maar beter voor het idee van HSC'21 stemmen, die gaan er het meest op vooruit qua km's (-37%) en qua reistijd na Be Quick ook het meest (-30%)
Een open brief van Jelmer Geerds (TweedeDivisie.org) aan Jan Dirk van der Zee
http://tweededivisie.org/opinie-beste-jan-dirk/
Voorwaarde is uiteraard wel dat we niet op zondag hoeven spelen, want dat is voor ons om praktische redenen erg moeilijk.
Er bestaat ook een appgroep over belofteteams, opgezet door de groep rond QB / Spakenburg. Bestuurslid van ons zit er ook in. Sommige reacties zijn prima en genuanceerd, maar af en toe is het wel erg veel vanuit de onderbuik wat daar voorbijkomt.
Ik verdenk sommige clubs er van dat ze liever geen oplossing hebben, want dan kunnen ze tenminste lekker ongefundeerd blijven schoppen.
Reactie van ??n van de clubs op ons voorstel: "het is de schuld van de KNVB, dus die lossen het ook maar op." Van dat soort reacties zakt me dus echt de broek af. Ik verdenk sommige clubs er van dat ze liever geen oplossing hebben, want dan kunnen ze tenminste lekker ongefundeerd blijven schoppen.