Beloftenteams in de piramide

de waan

Well-known member
Gewoon deze weeffout erkennen en herstellen en die beloften eruit mikken. Dan maar even ruzie met een aantal clubs.

SuikerBrood

Well-known member
Het zou niet meer dan logisch zijn dat Feyenoord + Heerenveen die twee teams zijn. Maar, het zal wel dit seizoen beslist worden. :sad:

Joost

Well-known member
Dus ze hebben eerst alvast bedacht hoe het moet gaan worden en gaan daarna pas de evaluatie bespreken.

Forza AZ

Well-known member
Het zou niet meer dan logisch zijn dat Feyenoord + Heerenveen die twee teams zijn. Maar, het zal wel dit seizoen beslist worden. :sad:
Vorig jaar ging het bij de instroming niet alleen om het huidige seizoen, maar over de laatste 4 seizoenen + resultaten van O19 en O17. Ik ga er vanuit dat ze voor volgend seizoen dan weer zo iets gaan doen.

Gewoon van te voren 2 clubs aanwijzen zou natuurlijk ook belachelijk zijn, maar het van 1 seizoen laten afhangen zal de KNVB ook wel niet willen.

Joost

Well-known member
Ik weet niet waarom maar ik denk dat de amateurclubs dit keer eens vasthoudend gaan zijn. Ze pikken het ondertussen niet meer dat ze alles maar moeten slikken, die nieuwe instroom zou wel eens een stap te ver kunnen zijn van de KNVB.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet waarom maar ik denk dat de amateurclubs dit keer eens vasthoudend gaan zijn. Ze pikken het ondertussen niet meer dat ze alles maar moeten slikken, die nieuwe instroom zou wel eens een stap te ver kunnen zijn van de KNVB.

En dan? Wat als de KNVB zegt: Dikke vinger, het gaat door. (hebben ze die macht?)

Joost

Well-known member
En dan? Wat als de KNVB zegt: Dikke vinger, het gaat door. (hebben ze die macht?)

Het moet uiteindelijk bekrachtigd worden door verschillende organen van de KNVB. Onder andere de amateurvoetbaltak. Als er geen compromis kan worden gemaakt dan bestaat de kans dat de amateurclubs zich echt gaan uitspreken tegen de betaald voetbaltak.

de waan

Well-known member
Het vervelende is dat namens het amateurvoetbal niet de clubs zelf zijn die beslissen, maar regiovertegenwoordigers die vooral erg bondsgezind zijn. Vaak van die oude mannetjes die ooit iets bij de bond deden, geen idee hebben van wat er bij de clubs leeft en uiteindelijk toch partij kiezen voor de bond.

Ik vrees dus dat de poot stijf houden uiteindelijk niet veel gaat uithalen.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik heb niet het idee dat de amateursectie een soort lock-out, zoals in de NBA en NHL, kan veroorzaken.

Ik weet de structuur niet in zaken zoals deze, maar als iedereen voor is, behalve de amateurs, dan hebben ze toch pech gehad?

de waan

Well-known member
Nou ja, "behalve de amateurs", dat is 99,9% van de KNVB.

De hele structuur van de KNVB is er op gericht om met gezamenlijk gedragen voorstellen te komen, die dan in de vergaderingen alleen nog maar afgehamerd hoeven te worden. Kan me niet heugen dat het ooit tot een echte clash is gekomen. Mocht het toch zover komen dan vrees ik dat de regiovertegenwoordigers kiezen voor de bond in plaats van de clubs.

Ceephax

New member
Het lijkt er dus op dat Jong Den Bosch en Jong Achilles afhankelijk zullen zijn van de beloftenteams in de divisie's boven hun of ze al dan niet kunnen promoveren. Kan ook nog dat ze voorrang krijgen op de instromers.

Ceephax

New member
Zestal clubs stuurt boze brief naar KNVB

FC Lisse, Rijnsburgse Boys, vv Katwijk, VVSB, IJsselmeervogels en Scheveningen hebben in een gezamenlijke brief uitgehaald naar de besluitvorming van de KNVB. De clubs reageren in de brief op de invoering van meer beloftenteams in de amateurcompetities. De KNVB lijkt de invoering verder door te zetten zonder dat daar een bondsvergadering aan vooraf is gegaan. Onder andere Voetbal in de Bollenstreek is in het bezit van deze brief.

http://voetbalindebollenstreek.nl/zestal-clubs-stuurt-boze-brief-naar-knvb/

de waan

Well-known member
Wel jammer dat ze niet wat meer clubs van verschillende pluimage er bij betrokken hebben. Want als er ??n onderwerp is, waarover de clubs eensgezind zijn is het de beloften.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het enige wat de KNVB moet doen, is die Jong teams verplichten om een selectie in te dienen voor het seizoen. Geen dispensatie, geen 'wedstrijdritme' geleuter, geen speeltuin status.

Dat is de enige reden voor het verder onzinnige gezever van de 'amateur'clubs. Alsof ze zelf volle bak trekken tegen een gemiddelde tegenstander.

de waan

Well-known member
Dat is laatste is inderdaad een nogal onzinnig argument. Onnodig omdat er iedere keer bij te slepen.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat is laatste is inderdaad een nogal onzinnig argument. Onnodig omdat er iedere keer bij te slepen.

Yep, en met dat argument verkleinen ze juist de kans dat er iets verandert. Als ze zoals Satyr zei voortdurend op vaste selecties hadden gehamerd, had er wellicht meer veranderd.

Bovenaan