Beloftenteams in de piramide

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het maakt op een seizoen echt heel weinig uit of Jong Heerenveen, Jong Emmen, Jong Groningen en Jong Cambuur op bezoek bij HHC komen ipv 4 willekeurige amateurclubs uit Friesland/Groningen/Drenthe

Mug

Member
Als ik kijk naar mijn club Alcides , zijn de toeschouwers aantallen gehalveerd bij een paar jaar geleden. Oorzaak , degradatie , geen derby meer ,formule 1 , Eredivisie tv en geen topvoetbal meer. Alle liefhebbers van hoofdklasse voetbal zie je niet meer , alleen nog wat clubmensen en familieleden.

de waan

Well-known member
Is er onderzoek naar gedaan of de publieke belangstelling over de hele linie werkelijk terug loopt ?
En zo ja, wat de oorzaken dan zijn ?

Het is lastig onderzoeken zonder dat er gegevens beschikbaar zijn. Want die zijn er natuurlijk niet. Het is puur mijn eigen inschatting op basis van ervaringen, maar misschien maak ik het verleden wel te romantisch. De mogelijke oorzaken heb ik al genoemd.

En ja, uiteraard zullen er ook clubs zijn die tegen de trend in gaan.

Unregistere

Well-known member
Op basis van mijn ervaringen deel ik die inschatting volledig. Pakweg tien jaar geleden was het bij heel veel clubs een stuk drukker. Ook bij ons zie je het wel terug, zeker nu het nieuwtje van de derde divisie er een beetje af is en we wat minder wedstrijden dan voor de winterstop.

de waan

Well-known member
Nee, nog niks over gehoord. In ieder geval moet op 1 juli alles duidelijk zijn, ook hoe ze de competitie in gaan richten. Ik verwacht dat er wel weer het een en ander op de schop gaat. Ik weet niet of de profs tegen die tijd ook een ei hebben gelegd over de Eredivisie, want dan kunnen ze dat ook meteen meenemen.

JMD

Well-known member
Nee, nog niks over gehoord. In ieder geval moet op 1 juli alles duidelijk zijn, ook hoe ze de competitie in gaan richten. Ik verwacht dat er wel weer het een en ander op de schop gaat. Ik weet niet of de profs tegen die tijd ook een ei hebben gelegd over de Eredivisie, want dan kunnen ze dat ook meteen meenemen.

Voor die tijd moet dus ook besloten worden hoe de p/d-regeling JL/2e divisie gedaan gaat worden neem ik aan.

Ceephax

New member
C91P2HzXoAIw5lW.jpg:large

Joost

Well-known member
Dat wordt dus een extra klasse.

Noem het de eerste klasse F zaterdag en hang er direct een structuur van beloftenteams van amateurs onder.

Max

Administrator
Forumleiding
Komend seizoen moet Feyenoord dus wat gaat doen aan de SC Heerenveen dominantie op de beloftencompetitie. Al zullen de overige jeugdelftallen indien die meetellen in principe in het voordeel van Feyenoord moeten zijn.

erka

Well-known member
Allemaal vragen, een spannende cliffhanger voor de volgende aflevering van "Beloften of Breken!"

SanMark.

Well-known member
met jou...
Ook voor jou geldt, je hoeft het niet te lezen en je bent niet verplicht te reageren.
En ik schrijf mijn stukjes sowieso niet voor jou , alleen voor mensen die er verstand van hebben en die vatbaar zijn voor goede argumenten. Niet voor lui als jij die bij voorbaat in elke KNVB-verandering een verbetering zien.
En wat mij betreft heffen we de onnodige en oninteressante tweede divisie op en zetten/houden we alle beloftenteams en -
reserveteams in aparte beloften- en reservecompetities.

Of jij voor enige reden vatbaar bent . Blijft het standaard riedeltje. En zijn ze het niet met je eens zijn het de haters van het zaterdag voetbal.

Ceephax

New member
18 clubs dat is nogal wat. Dus slechts 4 niet dus van alle profclubs. Wellicht valt de KNVB weer terug op het orginele plan met 6 hoofdklassen?

Ceephax

New member
Dat lijkt me in ieder geval het makkelijkste. Alleen het hoger instromen dan de hoofdklasse zal niet eenvoudig worden door dat maximum van 4 aangezien je niet kan voorspellen hoeveel clubs er in bepaalde competitie's zullen spelen in het jaar erop.

Verder..

Volgens het Brabants Dagblad hebben Telstar, Heracles en FC Oss geen team ingeschreven. Dus dan missen we er nog 1.
Heracles wel opmerkelijk trouwens...

http://www.bd.nl/dossier-regiosport/beloften-rkc-waalwijk-naar-eredivisie~aa51e245/

Ceephax

New member
Heracles wil met beloften naar Duitsland

ALMELO - Heracles laat ook volgend jaar het beloftenteam niet instromen in de voetbalpiramide. Om het tweede toch oefenduels te laten spelen, onderzoekt de club de optie Duitsland.

http://www.tubantia.nl/heracles/heracles-wil-met-beloften-naar-duitsland~acd6fbc1/

MVV is dus de laatste ontbrekende club die zich niet heeft ingeschreven.

Heracles verbaast zich over 'handjeklap' van de KNVB

http://www.tubantia.nl/heracles/heracles-verbaast-zich-over-handjeklap-van-de-knvb~a8352adb/

Bovenaan