AZ Nieuws topic

Forza AZ

Well-known member
Dan was waarschijnlijk ook niet voor Enschede als speelstad gekozen.
Er was volgens mij helemaal geen keuze. Twente was de enige die aanbood deze wedstrijd te organiseren.

Dit is inderdaad een belachelijke beslissing, en grote kans inderdaad dat er nu juist problemen komen. Gerucht gaat dat nu ook de return in Brussel zonder uitsupporters wordt gespeeld. :hsv:
 

Forza AZ

Well-known member
Wees blij, Brussel is wel zo’n kutstad, daar wil je nog niet gecremeerd willen worden.

Ook in Brussel kun je 's middags wel even ergens een pintje pakken en wat eten en daarna gezellig een wedstrijd bezoeken. Ik heb me destijds bij Anderlecht-AZ ook prima vermaakt in Brussel.
 

Joost

Well-known member
Ook in Brussel kun je 's middags wel even ergens een pintje pakken en wat eten en daarna gezellig een wedstrijd bezoeken. Ik heb me destijds bij Anderlecht-AZ ook prima vermaakt in Brussel.

Antwerp mag 25.000 kaarten verkopen voor de return. Tegen Plzen was het gemaximeerd tot 18.000 maar vanwege goed gedrag....

Mochten er ook geen supporters van AZ mee mogen naar Brussel dan moet je het maar via Antwerp proberen. Enige puntje is dat je een fysiek geprint ticket nodig hebt en dat de tickets pas aan het eind van de middag worden toegestuurd. Maar daar is wel een oplossing voor te vinden.
 

Forza AZ

Well-known member
Antwerp mag 25.000 kaarten verkopen voor de return. Tegen Plzen was het gemaximeerd tot 18.000 maar vanwege goed gedrag....

Mochten er ook geen supporters van AZ mee mogen naar Brussel dan moet je het maar via Antwerp proberen. Enige puntje is dat je een fysiek geprint ticket nodig hebt en dat de tickets pas aan het eind van de middag worden toegestuurd. Maar daar is wel een oplossing voor te vinden.

Ik vind er zo ie zo niets aan of tussen thuispubliek te gaan zitten bij een uitwedstrijd van AZ. Ik wil wel m'n club aanmoedigen.
En met tickets die pas in de middag van de wedstrijd worden toegestuurd, wordt het lastig om die dan nog ergens geprint te krijgen. Met ook nog het risico dat je alsnog het stadion niet in komt als ze om je legitimatie gaan vragen.

Ik hoop dat er alsnog AZ-supporters naar Brussel mogen, en anders dan kijk ik de wedstrijd wel met andere AZ-supporters in een kroeg in Alkmaar.
 

Pascallovic

Well-known member
Als je een grafhekel hebt aan kunst, architectuur, uitstekend voedsel en art nouveau hebt, wel ja.
Haha, architectuur in Brussel. Ben er nu 5x geweest, maar wat een lelijke stad zeg. Oud en vervallen bende is het op wellicht 2 straatjes na. Uitstekend eten heb je tegenwoordig overal, dus daarvoor hoef je er ook niet naartoe. Echt aan Brussel mis je helemaal niks.
 

Mario

Well-known member
Haha, architectuur in Brussel. Ben er nu 5x geweest, maar wat een lelijke stad zeg. Oud en vervallen bende is het op wellicht 2 straatjes na. Uitstekend eten heb je tegenwoordig overal, dus daarvoor hoef je er ook niet naartoe. Echt aan Brussel mis je helemaal niks.

Dat geldt voor bijna heel Belgi?. Maar Brussel is idd een verpauperde stinkstad.
 

Ska P 187

Well-known member
Volgens mij zit die goeie ouwe starl8 (ofzo) erachter met zijn AZ tribunes tot in de hemel. Een uitgelezen kans als het dak er af moet of niet.
 

Atreides

Well-known member
Haha, architectuur in Brussel. Ben er nu 5x geweest, maar wat een lelijke stad zeg. Oud en vervallen bende is het op wellicht 2 straatjes na. Uitstekend eten heb je tegenwoordig overal, dus daarvoor hoef je er ook niet naartoe. Echt aan Brussel mis je helemaal niks.

Snob. Er is meer dan Amsterdam.

Brussel is wel erg inconsistent met al die lelijke moderne gebouwen. Maar stuk rond de grote markt en de art nouveau stukken zijn echt prachtig.Al ben jij daar zo te lezen niet geweest.

Of zoals de gezag hebbende Lonely Planet stelt:
Brussels is hidden architectural treasures
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Ik geloof Pascallovic wel. Ik beperk het wel tot Antwerpen, Gent en Brugge. Al vind ik die laatste wel extreem toeristisch. Leuven, West- en Oostvleteren wellicht ook wel aardig om eens te bezoeken.
 

Batigoal

Well-known member
Ik geloof Pascallovic wel. Ik beperk het wel tot Antwerpen, Gent en Brugge. Al vind ik die laatste wel extreem toeristisch. Leuven, West- en Oostvleteren wellicht ook wel aardig om eens te bezoeken.

Ik heb twee jaar geleden een kroegentocht in Mechelen gedaan, dat was ook wel een aanrader.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb twee jaar geleden een kroegentocht in Mechelen gedaan, dat was ook wel een aanrader.

Jamel en nog wat gasten rondom dit forum en het Feyenoord gebeuren zijn daar ook bijna twee jaar geleden geweest. Zitten nog wat vrienden daar van ons. Scheen ook een groot succes te zijn.

Zelf overigens anderhalve week geleden een kroegentocht gehouden in Antwerpen. Dat was ook wel mooi. Het lijstje kroegen was alleen langer dan wat de lever aankon. Maar dat biedt perspectief voor een volgende keer.

Sowieso wel leuk om kroegentochtjes te doen. In Amsterdam een aantal keren gedaan en het plan is om op korte termijn in Utrecht er eentje te doen. In Amsterdam heb je er ook eentje waarbij je een gratis t-shirt krijgt als je vier bierbarren hebt afgevinkt. Los van het t-shirt zijn een prima bierbarren.
 

Pascallovic

Well-known member
Snob. Er is meer dan Amsterdam.

Brussel is wel erg inconsistent met al die lelijke moderne gebouwen. Maar stuk rond de grote markt en de art nouveau stukken zijn echt prachtig.Al ben jij daar zo te lezen niet geweest.

Of zoals de gezag hebbende Lonely Planet stelt:
Brussels is hidden architectural treasures
Weet ik. Heb mede dankzij de Europese campagnes van Ajax heel veel Europese steden mogen bewonderen en dus prima vergelijkingsmateriaal kunnen opbouwen. Brussel komt daarin niet hoog op mijn lijstje.

Had van een EU-lover als jij ook niet anders verwacht dat je Brussel een mooie stad zou vinden. Leuk dat ze een paar aardige plekken hebben, maar dat centrum en stuk rond de grote markt ben je in 10 minuten door en dan sta je in de troep. Misschien had jezelf wat meer moeten reizen, zodat je mooie steden had kunnen zien. Brussel heb je na 1 dag wel gezien, bij de mooie steden is 1 dag niet voldoende.
 

erka

Well-known member
Ik heb ook vele steden gezien en Brussel is echt ontiegelijk lelijk met al die bouwstijlen door elkaar heen. Elke samenhang is verloren gegaan in de loop der jaren. Maar lelijkheid heeft ook charme, Brussel is door al die contrasten en spuuglelijke vernieuwingen wel een hele interessante stad.
Het mooiste van Brussel zijn de tuinsteden. Die zijn echt oorspronkelijk bewaard gebleven. Zeer de moeite waard om eens te kijken in Watermaal-Bosvoorde, Le Logis bijvoorbeeld. Pak dan ook direct het oude grote stadion van Racing Club de Bruxelles mee.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Abe Lenstra Stadion is te lastig voor supporters AZ vanwege de problemen op de Afsluitdijk? Wat is dat voor bullshit? Er zijn wegwerkzaamheden, maar die zijn niet onoverkomelijk.

Dan maar naar Enschede, veel praktischer voor de supporters. :confused:
 
Bovenaan