AZ Nieuws topic

JMD

Well-known member
AZ-Antwerp in Enschede.

Dat je niet in Den Haag gaat zitten gezien de relatie van de supporters daar met Club Brugge en de 'haat' jegens Antwerp snap ik. Maar is er niks dichterbij te vinden dan Enschede? Dat ook het (volgens mij) 4e stadion van NL is qua grootte (na ArenA, Kuip en Philips). Kon het ALS, Galgenwaard en Gelredome niet? Of Spangen, Rat Verlegh, Willem II-stadion?

Zelfs Grunn is dichterbij vanuit Alkmaar dan Enschede, ik denk dat alleen VVV een verder eredivisiestadion heeft vanuit Alkmaar dan Enschede...
 

Maasveld

Well-known member
Dat je niet in Den Haag gaat zitten gezien de relatie van de supporters daar met Club Brugge en de 'haat' jegens Antwerp snap ik. Maar is er niks dichterbij te vinden dan Enschede? Dat ook het (volgens mij) 4e stadion van NL is qua grootte (na ArenA, Kuip en Philips). Kon het ALS, Galgenwaard en Gelredome niet? Of Spangen, Rat Verlegh, Willem II-stadion?

Zelfs Grunn is dichterbij vanuit Alkmaar dan Enschede, ik denk dat alleen VVV een verder eredivisiestadion heeft vanuit Alkmaar dan Enschede...
En Fortuna.
 

Joost

Well-known member
Dat je niet in Den Haag gaat zitten gezien de relatie van de supporters daar met Club Brugge en de 'haat' jegens Antwerp snap ik. Maar is er niks dichterbij te vinden dan Enschede? Dat ook het (volgens mij) 4e stadion van NL is qua grootte (na ArenA, Kuip en Philips). Kon het ALS, Galgenwaard en Gelredome niet? Of Spangen, Rat Verlegh, Willem II-stadion?

Zelfs Grunn is dichterbij vanuit Alkmaar dan Enschede, ik denk dat alleen VVV een verder eredivisiestadion heeft vanuit Alkmaar dan Enschede...

Antwerp komt met 3000 man, dat moet je als Burgemeester ook maar even slikken. Ik snap best dat de autoriteiten in Brabant, Zuid-Holland en Utrecht daar niet op zitten te wachten.
 

JMD

Well-known member
O ja. Tuurlijk. Stom van me om die te vergeten.

Antwerp komt met 3000 man, dat moet je als Burgemeester ook maar even slikken. Ik snap best dat de autoriteiten in Brabant, Zuid-Holland en Utrecht daar niet op zitten te wachten.
Maar de hoeveelheid uitsupporters hangt toch af van de stadiongrootte? In het azstadion hadden geen 3000 man uitpubliek gepast.


Een onderaannemer van het azstadion was ook betrokken bij de bouw van de ingestorte parkeergarage in Wormerveer...
 

Forza AZ

Well-known member
Maar de hoeveelheid uitsupporters hangt toch af van de stadiongrootte? In het azstadion hadden geen 3000 man uitpubliek gepast.
In Plzen waren er ook veel meer Antwerp-supporters dan er in het stadion terecht konden. Ze hadden ruim 500 kaarten, maar er waren volgens berichten wel 2000 in de stad.

In Enschede zouden ze recht hebben op zo'n 1500 kaarten. Geen idee hoeveel kaarten er echt beschikbaar zijn voor Antwerp. Er is natuurlijk plek zat in het stadion, maar geen idee wat de lokale autoriteiten daarover gaan beslissen. En ook zal AZ misschien niet willen dat er meer Antwerp-supporters dan AZ-supporters aanwezig zijn.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Net even op Google Maps gekeken, volgens mij is het Antwerp stadion net iets dichter bij het AZ stadion dan de Grolsch Veste is. Dat lijkt me een vrij unieke situatie dat in een Europees duel de thuiswedstrijd verder weg is dan de uitwedstrijd.

Edit: laat maar, ik lees net dat Antwerp in Brussel thuis speelt. Maar 2 rondes op rij dat geen van de wedstrijden in het thuisstadion van de betreffende club worden gespeelt lijkt me ook vrij uniek.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Ik had verwacht dat AZ in Heerenveen zou spelen Europees. Dichtbij, groot genoeg maar niet te groot en geen gezeik.
 

SanMark.

Well-known member
Net even op Google Maps gekeken, volgens mij is het Antwerp stadion net iets dichter bij het AZ stadion dan de Grolsch Veste is. Dat lijkt me een vrij unieke situatie dat in een Europees duel de thuiswedstrijd verder weg is dan de uitwedstrijd.

Edit: laat maar, ik lees net dat Antwerp in Brussel thuis speelt. Maar 2 rondes op rij dat geen van de wedstrijden in het thuisstadion van de betreffende club worden gespeelt lijkt me ook vrij uniek.

Utrecht Valenta of hoe je dat ook schrijft kwam ik op twitter tegen.
 

JMD

Well-known member
De fout blijkt dus in het laswerk te zitten. Het bedrijf dat gelast heeft is inmiddels failliet en blijkt ook verantwoordelijk voor het lassen van een Hornbachvestiging in Wateringen, waarvan het dak in 2005 instortte toen de sneeuw op het dak ging smelten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een teringzooi allemaal.

Ik ben absoluut geen bouwkundige, maar lijkt mij met mijn boerenverstand ook de beste oplossing om het dak er gewoon helemaal af te halen en stukje voor stukje opnieuw op te bouwen. Dan zitten de supporters weliswaar niet overdekt, maar hoef je ook niet een jaar lang uit te wijken naar andere stadions.
 

Forza AZ

Well-known member
Ik had verwacht dat AZ in Heerenveen zou spelen Europees. Dichtbij, groot genoeg maar niet te groot en geen gezeik.

De burgemeester van Heerenveen begon al moeilijk te doen over AZ-Groningen, vanwege mogelijke confrontaties tussen Heerenveen en Groningen. Zal dus ook wel geen zin hebben in een paar duizend Antwerp-supporters.
 

Forza AZ

Well-known member
Utrecht Valenta of hoe je dat ook schrijft kwam ik op twitter tegen.

Ja, gebeurd wel vaker dat beide clubs niet thuis spelen. Maar 2 rondes op rij zoals AZ nu heeft zal niet vaak voorkomen. Mariupol (in Odessa), AZ (in Den Haag en Enschede) en Antwerp (in Brussel).
 
Bovenaan