AZ Nieuws topic

Forza AZ

Well-known member
Het gaat voorlopig om de korte termijn, met 2 of 3 thuiswedstrijden de komende 2 weken. Tegen Mariupol (15 aug), Groningen (18 aug) en eventueel Antwerp/Viktoria Plzen (22 aug). Dat ze deze wedstrijden in Den Haag gaan spelen wil niet zeggen dat AZ daar blijft spelen.
De eerste thuiswedstrijd daarna is pas 14 september, dus dan is er meer tijd om wat te zeggen over wanneer het AFAS-stadion weer beschikbaar is en zo niet voor een meer langdurige alternatieve speel locatie.

Kunstgras is niet ideaal, maar steeds in een ander stadion spelen is ook niet ideaal. Dan moet je voor iedere wedstrijd weer apart dingen regelen.
 
Laatst bewerkt:

leo1949

Well-known member
Tijdelijk maar ff ons clublied aanpassen

Oh! Oh! AZ
Mooie club achter de duinen
Plat'stenenbrug, de waagtoren en 't waagplein Oh! Oh! AZ
Ik zou met niemand willen ruilen
Meteen gaan huilen
Als ik geen AZ'er zou zijn
 

Abubakari

Well-known member
Tijdelijk maar ff ons clublied aanpassen

Oh! Oh! AZ
Mooie club achter de duinen
Plat'stenenbrug, de waagtoren en 't waagplein Oh! Oh! AZ
Ik zou met niemand willen ruilen
Meteen gaan huilen
Als ik geen AZ'er zou zijn

Tip. Kijk studio voetbal van gisteren even terug. Om precies te zijn de bijdrage getiteld de korte corner van Marcel van Roosmalen.
 

Abubakari

Well-known member
Vernietigender dan de combi van een zwakke constructie met zonnepanelen er bovenop en een flinke storm.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben fan van de columnist en schrijver. Met dit onderwerp zal hij ook wel weer goed uit de voeten kunnen.
 

JMD

Well-known member
https://www.ad.nl/binnenland/installateur-dak-az-stadion-niet-berekend-op-zonnepanelen~aafa5193/

Het begint zich steeds meer op die zonnepanelen te richten. Het is dus allemaal de schuld van de klimaatterroristen onder leiding van Jesse Klaver. Een schimmig zaakje voorlopig waar niemand weet waar ze het over hebben.

Maar als bedrijf dat zonnepanelen plaatst kijk je toch eerst of het dak waar je het op plaatst dat toch wel kan houden? Niet alleen voor de veiligheid van bewoners/supporters, maar toch ook vanwege de veiligheid van je personeel?
 

De Wolf

Well-known member
Constructeurs rekenen met een flinke marge dus die paar panelen moet het wel kunnen hebben. Zal denk ik eerder een constructiefout zijn geweest omdat ook maar een bepaald stuk dak is ingestort.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Maar als bedrijf dat zonnepanelen plaatst kijk je toch eerst of het dak waar je het op plaatst dat toch wel kan houden? Niet alleen voor de veiligheid van bewoners/supporters, maar toch ook vanwege de veiligheid van je personeel?

Klopt, niks mis met het plaatsen van zonnepanelen, mits het dak erop berekend is. Als dat niet het geval is, moet je het niet doen. Dat is dan gewoon de schuld van degene die dit had moeten controleren. Het is m.i. trouwens waarschijnlijker dat het dak gewoon al gevaarlijk was en die panelen alleen de bekende druppel waren.
 

Forza AZ

Well-known member
https://www.ad.nl/binnenland/installateur-dak-az-stadion-niet-berekend-op-zonnepanelen~aafa5193/

Het begint zich steeds meer op die zonnepanelen te richten. Het is dus allemaal de schuld van de klimaatterroristen onder leiding van Jesse Klaver. Een schimmig zaakje voorlopig waar niemand weet waar ze het over hebben.

Het gaat om dit filmpje: https://www.dumpert.nl/mediabase/7737259/d989606b/sommige_promo_s_werken_niet_meer.html

Ik hoor haar nergens zeggen dat het dak de panelen niet kan houden, alleen dat bij de bouw er niet op zonnepanelen is berekend, maar dat is ook logisch want daar was in 2006 helemaal geen sprake van nog.
 

leo1949

Well-known member
Het zal toch wel berekend moeten zijn op een flinke berg sneeuw die er in de winter op ligt en dat was er nu niet.
Er is misschien geen goede controle geweest op de stalen constructie na de afgelopen hitte.
Want zoiets zet uit en krimpt door warmte en kou, en die warmte hebben we WEL gehad de afgelopen maand.
AZ heeft wel 1 of 2 hoogwerkers op het terrein staan die voor controle gebruikt kunnen worden.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan