AZ Nieuws topic

Forza AZ

Well-known member
Wij moeten donderdag.
Maar ik denk dat eerst de zitplaatsen vrijgemaakt worden en dat we dan donderdag gewoon thuis spelen.
Onder een half afgebroken dak? Dat lijkt me niet. Daar wil niemand onder zitten natuurlijk.

Enige optie om thuis te spelen donderdag zou zijn om die hele tribune leeg te laten. Natuurlijk moet het dak van de andere tribunes dan wel veilig verklaard zijn.

Maar ik ga er van uit dat dat te kort dag is, en er dus uitgeweken zal moeten worden. Utrecht of Heerenveen lijken me dan de meest logisch locaties.
 

JMD

Well-known member
Onder een half afgebroken dak? Dat lijkt me niet. Daar wil niemand onder zitten natuurlijk.

Enige optie om thuis te spelen donderdag zou zijn om die hele tribune leeg te laten. Natuurlijk moet het dak van de andere tribunes dan wel veilig verklaard zijn.

Maar ik ga er van uit dat dat te kort dag is, en er dus uitgeweken zal moeten worden. Utrecht of Heerenveen lijken me dan de meest logisch locaties.
Hoe lang duurde het toen bij Twente voordat het stadion weer gebruikt kon worden na dat instorten? Daar lag het hele dak eraf, dat was nog wel een graad erger dan dit zo op het eerste gezicht. (nog even los van het menselijke leed toen)
 

Joost

Well-known member
Hoe lang duurde het toen bij Twente voordat het stadion weer gebruikt kon worden na dat instorten? Daar lag het hele dak eraf, dat was nog wel een graad erger dan dit zo op het eerste gezicht. (nog even los van het menselijke leed toen)

Dat was tijdens de bouw en een los gedeelte. Bij AZ Is het dak een groot geheel.
 

JMD

Well-known member
Mooi dat de grote stadions in de buurt geen optie zijn vanwege een zelfbedachte rivaliteit.:eek:mg:
Behalve de ArenA, welk ander groot stadion wordt uitgesloten dan? En even los van de rivaliteit, ik denk dat je als AZ zijnde ook niet moet willen spelen in de ArenA vanwege de grootte. AZ trekt een man of 15.000 voor zo'n 3e kwalificatierondeduel, dat is niet echt prettig om dan in de ArenA te spelen, zit dan 3/4 leeg.

Waarom niet naar Volendam? Daar mogen er ook bijna 7000 in.

Of het Olympisch Stadion?
Beide stadions zijn niet goedgekeurd door de UEFA lijkt me om 3e voorronde te mogen spelen. Even los van het feit of het stadion van Volendam te klein is voor zo'n duel.
 

Joost

Well-known member
Er mogen er 7000 in in Volendam. In eerdere keren voorronde trok AZ net 9000 toeschouwers. Ik denk dat er best wat afhakers zijn waardoor het wel past.
 

Forza AZ

Well-known member
Er mogen er 7000 in in Volendam. In eerdere keren voorronde trok AZ net 9000 toeschouwers. Ik denk dat er best wat afhakers zijn waardoor het wel past.

Tegen H?cken zaten er 11492. Ik neem aan dat er nu meer kaarten zijn verkocht omdat het een ronde verder is. Je kunt natuurlijk niet gokken dat er mensen gaan afhaken, want als ze wel allemaal komen opdagen in Volendam heb je een probleem.
 

Bernardo

Well-known member
@AZAlkmaar: �� UPDATE stadion:

�� AZ is vandaag in gesprek met alle betrokken instanties.

�� Er wordt zo snel mogelijk duidelijk waar de komende thuisduels gespeeld worden.

#AZ
 
Bovenaan