AZ Nieuws topic

Pascallovic

Well-known member
Dat is pas op 15 december. Op dit moment is er nog helemaal geen termijn bekend waarop AZ weer in Alkmaar kan spelen. Dus met dit vraagstuk is AZ (waarschijnlijk) nog niet bezig.
Juist omdat er nog geen termijn bekend is waarop AZ weer in Alkmaar kan spelen lijkt het mij een heel belangrijk vraagstuk om snel op te pakken. Je moet tenslotte toch je thuiswedstrijden afwerken en heb niet de illusie dat dit even in een paar weken is opgelost.

Bernardo

Well-known member
Ze zullen toch een langer termijn oplossing moeten gaan vinden. Elke keer naar ander stadion is ook niks

Abubakari

Well-known member
Dat is pas op 15 december. Op dit moment is er nog helemaal geen termijn bekend waarop AZ weer in Alkmaar kan spelen. Dus met dit vraagstuk is AZ (waarschijnlijk) nog niet bezig.

Als ik de berichten mag geloven speelt AZ dit jaar en wellicht zelfs dit seizoen niet meer in Alkmaar.

Forza AZ

Well-known member
Juist omdat er nog geen termijn bekend is waarop AZ weer in Alkmaar kan spelen lijkt het mij een heel belangrijk vraagstuk om snel op te pakken. Je moet tenslotte toch je thuiswedstrijden afwerken en heb niet de illusie dat dit even in een paar weken is opgelost.

Tegen Sparta (14 sep) en Heracles (29 sep) zal er inderdaad zeker niet in Alkmaar gespeeld kunnen worden, dus met die wedstrijden zullen ze zeker wel bezig zijn voor de locatie.

Maar om nu al te gaan denken over AZ-Ajax in december lijkt me te vroeg, zolang niet zeker is hoe lang het gaat duren. Er circuleren inderdaad allerlei berichten over hoe lang er niet in Alkmaar gespeeld kan worden, maar dat is allemaal speculatie volgens mij.

JFK

Well-known member
Zulk vies bier is Grolsch toch niet?

Waar wil AZ eigenlijk tegen Ajax gaan spelen? In den Haag zijn Ajax supporters niet welkom, dus ik neem aan dat Ajax niet akkoord gaat met den Haag.
Wat mij betreft is AZ - Ajax in Groningen wel een goed idee.

Ik vind D?sseldorf wel wat.

JMD

Well-known member
Ik dacht eerst: ze zouden AZ - Ajax in het Philips Stadion kunnen afwerken, kunnen de Ajax-supporters gewoon met de trein (zoals altijd als ze naar PSV komen), dan heb je compleet gescheiden bezoekersstromen.
Ik zie alleen dat die dag ook Feyenoord - PSV is en dat de PSV-supporters dus al via dat perron moeten.

Dus er zal een andere optie moeten komen voor dat duel. Den Haag gaat hem dan echt niet worden, Utrecht ook niet.

Makanaky

Well-known member
Zulk vies bier is Grolsch toch niet?

Waar wil AZ eigenlijk tegen Ajax gaan spelen? In den Haag zijn Ajax supporters niet welkom, dus ik neem aan dat Ajax niet akkoord gaat met den Haag.
Wat mij betreft is AZ - Ajax in Groningen wel een goed idee.

Naar Wladiwostok met dat zootje. Timbuktu optie 2.

JMD

Well-known member
Er gaan geruchten dat AZ tot de winterstop extern gaat spelen en dan na de winterstop in eigen stadion verder gaat, maar dan wel zonder dak. Van de zomer wordt er dan een nieuw dak op gezet.
AZ zou verzekerd zijn voor dit soort problemen.

Bron: Marc Brasser, gemeld op twitter. Brasser werkt bij o.a. Langs de Lijn.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik dacht eerst: ze zouden AZ - Ajax in het Philips Stadion kunnen afwerken, kunnen de Ajax-supporters gewoon met de trein (zoals altijd als ze naar PSV komen), dan heb je compleet gescheiden bezoekersstromen.
Ik zie alleen dat die dag ook Feyenoord - PSV is en dat de PSV-supporters dus al via dat perron moeten.

Dus er zal een andere optie moeten komen voor dat duel. Den Haag gaat hem dan echt niet worden, Utrecht ook niet.

Als het inderdaad realistisch is voor AZ om in maart weer in Alkmaar te spelen, moet je de 2 duels tegen Ajax gewoon omdraaien (mits de Arena voor de andere datum beschikbaar is uiteraard).

Forza AZ

Well-known member
Mocht AZ de groepsfase van de EL halen, dan zullen alle 3 de thuiswedstrijden in Den Haag gespeeld worden.
Vandaag moest AZ ??n locatie aan de UEFA doorgeven voor de groepsfase, en met Den Haag is daar een akkoord over gesloten.

Max

Administrator
Forumleiding
Mocht AZ de groepsfase van de EL halen, dan zullen alle 3 de thuiswedstrijden in Den Haag gespeeld worden.
Vandaag moest AZ ??n locatie aan de UEFA doorgeven voor de groepsfase, en met Den Haag is daar een akkoord over gesloten.

Nou hopelijk maken jullie er gebruik van. Op basis van de samenvatting moet AZ het toch kunnen reden tegen Antwerp.

Forza AZ

Well-known member
Nou hopelijk maken jullie er gebruik van. Op basis van de samenvatting moet AZ het toch kunnen reden tegen Antwerp.

Antwerp was gevaarlijker vorige week, dus gaat nog heel lastig worden morgen. AZ blijft problemen houden met het benutten van de kansen.

Bovenaan