Amerikaanse verkiezingen 2024

Wie gaat de verkiezingen winnen?

• Donald Trump

Stemmen: 2 16,7%
  • Kamala Harris

Stemmen: 9 75,0%
  • Iemand anders

Stemmen: 1 8,3%

• Totaal aantal stemmers
    12

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Als bijna alle polls overduidelijk de ene kant op wijzen en een dan de andere kant op dan lijkt me die laatste poll niet te kloppen.
De vrouw die dat peil bureau runt hoort wel bij de absolute elite onder de peilers. Ze voorspelde een overwinning voor Obama in de democratische voorverkiezingen in 2008 toen nog algemeen werd verwacht dat Hillary Clinton makkelijk zou winnen. In 2016 had ze als één van de weinigen de overwinning van Trump voorspeld. Ze komt uit Iowa, kent de staat goed en zit vrijwel altijd erg dichtbij de uitslag van alle verkiezingen in Iowa, of het nu presidentiële verkiezingen zijn, die voor de senaat, het huis van afgevaardigden of verkiezingen binnen de staat.

Natuurlijk kan ze er nu een keer flink naast zitten, maar het is absoluut geen prutser en lijkt me nou niet iemand die dit nu even opzettelijk zou doen. Juist daarom werd er zo in shock gereageerd op de peiling.

Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
De vrouw die dat peil bureau runt hoort wel bij de absolute elite onder de peilers. Ze voorspelde een overwinning voor Obama in de democratische voorverkiezingen in 2008 toen nog algemeen werd verwacht dat Hillary Clinton makkelijk zou winnen. In 2016 had ze als één van de weinigen de overwinning van Trump voorspeld. Ze komt uit Iowa, kent de staat goed en zit vrijwel altijd erg dichtbij de uitslag val alle verkiezingen in Iowa, of het nu presidentiële verkiezingen zijn, die voor de senaat, het huis van afgevaardigden of verkiezingen binnen de staat.

Natuurlijk kan ze er nu een keer flink naast zitten, maar het is absoluut geen prutser en lijkt me nou niet iemand die dit nu even opzettelijk zou doen. Juist daarom werd er zo in shock gereageerd op de peiling.
Oor in... oor uit...

JMD

Well-known member
Ik vind het nogal ver gaan om een poll die de andere kant op gaat gelijk te benoemen als "Die peiling klopt niet en is uitgebracht alleen maar om hem te downplayen.".
We zullen zien...

Het lijkt mij heel sterk dat een staat die door zoveel peilbureaus (elke behalve 1) niet eens als swing state wordt gegeven (waar het dus wel alle kanten op kan) ineens totaal de andere kant op gaat.

Joost

Well-known member
Ik heb het idee dat er maar twee mogelijkheden zijn. Trump wint en hij breekt van binnenuit de rechtsstaat vakkundig af. Of Trump verliest en hij zorgt ervoor dat het een grote chaos wordt en wie weet wat er allemaal gebeurt. Het lijkt inhoudelijk helemaal nergens meer over te gaan.

Bovenaan