Amateurvoetbal algemeen

Batigoal

Well-known member
Apart idee. Vraag me af of vrouwen dat wel zien zitten. Stel je bent een vrouw en goed genoeg om mee te komen op aardig amateurniveau, dan heb je hoogstwaarschijnlijk het talent om in het vrouwenvoetbal een mooie profcarrière te krijgen. Waarvoor je zelfs betaald kan krijgen en van kan leven. Wat is dan nog de incentive om bij de amateurs bij de mannen mee te doen?

Lijkt me misschien alleen realistisch voor bierteams of de jeugd.
 

Forza AZ

Well-known member
Je hebt wel regelmatig vrouwen die al vrij jong stoppen met het spelen bij een profclub in het vrouwenvoetbal omdat ze van die inkomsten niet rond kunnen komen en het niet te combineren is met werk. Daarvoor is het misschien wel een optie om op vrij hoog niveau bij de mannen te gaan voetballen in plaats van bij een vrouwen-amateur team waar ze eigenlijk veel te goed voor zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Of zoals dat meisje uit Friesland wat vorig jaar in het nieuws kwam, jaren met jongetjes uit het dorp gevoetbald en dat kon ze blijven doen. Zal nu voor meer meiden en vrouwen gelden.
 

JMD

Well-known member
Jep. Goede stap inderdaad.
Laat het de teams zelf maar regelen, en als een dame goed genoeg is om in het eerste van de club te spelen, waarom in hemelsnaam niet?


Nu dezelfde voortvarendheid svp met contractverplichtingen 1e/2e/3e divisie enz, want ook daar zijn barrieres... En als een club het in de 2e divisie denkt te redden met spelers die alleen voor de spreekwoordelijke leverworst en benzinegeld spelen dan moet dat ook kunnen...
 

Abubakari

Well-known member
Ik weet niet of het een goede stap is, voetbal is geen korfbal. Van mij hoeft het geen gemengde sport te worden. Op laag niveau ind ik het wel prima, maar op hoger niveau niet.
 

Joost

Well-known member
Ik weet niet of het een goede stap is, voetbal is geen korfbal. Van mij hoeft het geen gemengde sport te worden. Op laag niveau ind ik het wel prima, maar op hoger niveau niet.
Een dame die op niveau 1e klasse mannen mee kan heeft al het niveau van het Nederlands Dameselftal. Dus ik zou me daar niet zo'n zorgen over maken. Het is meer bedoeld voor de echt lager spelende amateur (4e, 5e klasse) waar een enkele dame misschien mee kan doen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik zap wel eens per ongeluk naar de live wedstrijd op zondag, maar dat is inderdaad een niveau van niks. Vooral de keepers, aiaiaiaiaiaiai
 

Arjen

Member
Gaat ook niet gebeuren op hoger niveau. 2e/ 3e klasse maximaal. Hoger gaan ze echt niet instromen de komende 10 jaar.
Je weet zelf dat ook 2e of 3e klasse niet gaat gebeuren Groene. Lichamelijk onhaalbare kaart. In de jeugd tot een jaar of 17 gaat het soms nog en daarna is het over en uit. Ik heb meerdere wedstrijden gezien van vrouwenteams uit de eredivisie en die gaan er allemaal op tegen de u17 van welke hoofdklasser dan ook.
 

Unregistere

Well-known member
Interessant verhaal over deze kwestie met vrouwen én mannen uit deze regio. Conclusie lijkt toch vooral dat de vrouwen er niet veel belangstelling voor hebben, mede op basis van hier al aangedragen argumenten.

 

Joost

Well-known member
Interessant verhaal over deze kwestie met vrouwen én mannen uit deze regio. Conclusie lijkt toch vooral dat de vrouwen er niet veel belangstelling voor hebben, mede op basis van hier al aangedragen argumenten.

Erg goed stuk inderdaad. Het is vanuit de KNVB gewoon een prima stap om het toe te staan. Er zullen op laag niveau echt wel een paar dames zijn die bij de mannen mee gaan doen maar het zijn uitzonderingen.
 

Baggio

Active member
Erg goed stuk inderdaad. Het is vanuit de KNVB gewoon een prima stap om het toe te staan. Er zullen op laag niveau echt wel een paar dames zijn die bij de mannen mee gaan doen maar het zijn uitzonderingen.
Complete tijdsverspilling van de KNVB:
als je als vrouw meekunt op op 5e klasse-niveau meekan hij de mannen dan ben je Eredivisie-waardig. Het niveau verschil is zo gigantisch groot dat het zeer zelden zal voorkomen zo niet nooit. Is gewoon een leuke deug-actie om vooral lekker woke-divers-geëmancipeerd over te komen.
 

JMD

Well-known member
Interessant verhaal over deze kwestie met vrouwen én mannen uit deze regio. Conclusie lijkt toch vooral dat de vrouwen er niet veel belangstelling voor hebben, mede op basis van hier al aangedragen argumenten.

Dat zal DeMaster niet met ze eens zijn... Die denkt dat de topdames nog wel in de KKD meekunnen...
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dit zal meer zijn voor vrouwen in plaatsen waar geen vrouwenvoetbal is om zo te kunnen spelen zonder ver te moeten reizen lijkt mij.
 

Joost

Well-known member
Complete tijdsverspilling van de KNVB:
als je als vrouw meekunt op op 5e klasse-niveau meekan hij de mannen dan ben je Eredivisie-waardig. Het niveau verschil is zo gigantisch groot dat het zeer zelden zal voorkomen zo niet nooit. Is gewoon een leuke deug-actie om vooral lekker woke-divers-geëmancipeerd over te komen.
A-Categorie is ook de reserve derde klasse. De KNVB voorziet gewoon in een behoefte, die is wellicht klein maar daar invulling aan geven is in mijn ogen op geen enkele manier een probleem.

Van der Zee zegt het ook goed in zijn column;

Misschien vind jij de manier van presenteren wat overdreven maar in essentie is het goed nieuws en ik snap dat je dat graag brengt.
 
Bovenaan