Amateurvoetbal algemeen

Bonehead

Well-known member
Nou.... Die kan dan vrijdagavond niet op stap, want zaterdag wedstrijd.
Zaterdag na de wedstrijd niet te lang in de kantine blijven hangen, ook niet op stap, want zondag wedstrijd.
Zondag na de wedstrijd niet te lang in de kantine blijven hangen, want maandag werken / naar school.

Ik zal het straks even doorgeven als ik in de kroeg jongens van het eerste tegenkom.

de waan

Well-known member
Maar zal het in de praktijk dan straks echt veel gaan gebeuren, denken jullie? Dat jongens van zondag 1 eerst op zaterdag een potje ballen en dan op zondag nog een keer opdraven, al is het maar om dan reserve te zitten? Dan is heel hun weekend naar de knoppen.

Ik speelde in de A-jeugd bijna standaard twee wedstrijden per weekend. Zaterdagmiddag met mijn eigen team en zondagmorgen bij een seniorenelftal. Heerlijk. En dan kon ik er ook nog niks van.

Unregistere

Well-known member
Dan moeten ze het zelf weten, ze zijn gewaarschuwd. Bij blessures of overmoeidheid of vroegtijdige slijtage van de gewrichten dan ook niet klagen. ;)

Unregistere

Well-known member
Top! Maar die jongens zijn liefhebbers, dat helpt wel. Zoals @de waan dus ook in zijn actieve jaren als speler.

Ik doel eigenlijk meer op spelers die voor een beetje geld bij een zondagclub in de divisies of hoofdklasse voetballen. Zouden die geneigd zijn om voor dezelfde vergoeding (dus niets extra's) twee keer in een weekend te voetballen en dan op zaterdag ook nog eens op een veel lager niveau? Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar ik betwijfel dat wel enigszins. Ik zie het spelers van pakweg IFC, Unitas en Leonidas nog niet snel doen.

SanMark.

Well-known member
Bij Hoogeveen heeft dat zaterdagelftal vanaf het begin vooral gefunctioneerd als opvang voor uitgerangeerde zo1 voetballers , aangevuld met jongens waarvan duidelijk is dat ze nooit zo1 zullen halen, met als voornaamste reden te voorkomen dat deze jongens een wat kleinere vereniging in de buurt opzoeken en dus lid blijven van de club.
Overigens had Hoogeveen in de jaren '80 ook een prestatief elftal op zaterdag, maar dat werd op een gegeven moment gezien als te concurrerend voor zo1 dat de club daarmee stopte ( het werd toen het begin van vv De Weide )
Alcides heeft een prestatie elftal op zaterdag lang tegen gehouden. Maar Alcides 2 op zondagmorgen was geen alternatief meer. Die res. hoofdklasse op zondag in Noord is de laatste jaren sterk afgekalfd. Bovendien hadden veel spelers geen zin meer om op zondagochtend op te draven
Wel heeft Alcides het in het afgelopen seizoen geprobeerd in een regiocompetitie op vrijdag en maandag, met wat andere clubs in N Nederland, maar dat is kennelijk na 1 jaar een langzame dood gestorven.
Wat is je punt ?

SanMark.

Well-known member
Top! Maar die jongens zijn liefhebbers, dat helpt wel. Zoals @de waan dus ook in zijn actieve jaren als speler.

Ik doel eigenlijk meer op spelers die voor een beetje geld bij een zondagclub in de divisies of hoofdklasse voetballen. Zouden die geneigd zijn om voor dezelfde vergoeding (dus niets extra's) twee keer in een weekend te voetballen en dan op zaterdag ook nog eens op een veel lager niveau? Misschien heb ik het helemaal mis hoor, maar ik betwijfel dat wel enigszins. Ik zie het spelers van pakweg IFC, Unitas en Leonidas nog niet snel doen.

Als je bv een zondag op derde divisie niveau hebt waar aardig word betaald, dan heb je de jeugd op bv 2de en3de divisie niveau die zijn nog niet goed genoeg om in de derde divisie in te stromen, maar misschien wel om op zaterdag op 2de/3de klasse niveau te voetballen bij de club waar je in de jeugd ook altijd hebt gevoetbald. Voor zulke spelers is het een enorme eer om gevraagd te worden om op de bank te zitten bij de zondag 1 als die hoofdklasse/derde divisie voetballen.

Als ik na mezelf kijk als A speler. Om 12.00/13.00 voetballen met de A's , daarna snel omkleden en dan op de bank bij 1 en daar nog wat minuten meepakken , en daarna stappen en dan op zondag voetbal kijken, even thuis eten en daarna nog een paar uur op stap.

SanMark.

Well-known member
Ik ben het met je eens dat de spelers die gehaald zijn voor het vlaggenschip en er buiten vallen niet 2 dagen in het weekend beschikbaar willen zijn om te voetballen.

Bonehead

Well-known member

Waarde Unregistere

Vindt je heel erg dat ik betaalde voetballers die duizenden euro's bij elkaar harken geen compassie heb? Dan is het je niet compleet van de kaart zuipen in het weekend een opoffering die erbij hoort.

Bonehead

Well-known member
Als ik na mezelf kijk als A speler. Om 12.00/13.00 voetballen met de A's , daarna snel omkleden en dan op de bank bij 1 en daar nog wat minuten meepakken , en daarna stappen en dan op zondag voetbal kijken, even thuis eten en daarna nog een paar uur op stap.

Ja maar. Jij bent een sentimentele ouwe lul. Tijden veranderen, boomer.

Deathprod

Well-known member
In België hebben ze ook weer tal van wijzigingen in de hoogste amateur competitie's. Nieuwe namen zoals Nationaal 1, Divisie 2 VV of ACFF en Divisie 3 VV/ACFF. Verder nog minimaal aantal contracten, maar ook een aantal andere licentie-eisen die wellicht ook interessant zijn voor de top van het amateurvoetbal in Nederland. Dit willen ze er o.a. mee bereiken:

• Eigen jeugd meer kansen geven.
  • Zorgen voor een correcte competitie met financieel transparant werkende clubs.
  • Zorgen dat het amateurvoetbal verbonden blijft met de lokale gemeenschap.
Nou weet ik niet precies hoe ze dat gaan invullen, maar een homegrown regel (minimaal 8 zelfopgeleide spelers van de max. 25 selectiespelers) en het in bezit hebben van minimaal een gecertificeerde lokale jeugdopleiding zou een mooie aanvulling zijn voor de huidige Nederlandse licentie-eisen voor clubs vanaf de Hoofdklasse. Dan is de kans ook kleiner dat suikerooms zo'n club naar de klote helpen. (WKE, VVA'71, Chabab, Dijkse Boys, Young Boys, Turkyemspor,)

Geen idee of iemand dit al had gepost, maar hier wat leesvoer:
‘KNVB gaat hard optreden tegen zwart betalen van spelers’

Als de regels worden overtreden, riskeren club en speler zware straffen. Een speler kan voor maximaal vijf jaar geschorst worden, terwijl de club zou kunnen degraderen.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Waarde Unregistere

Vindt je heel erg dat ik betaalde voetballers die duizenden euro's bij elkaar harken geen compassie heb? Dan is het je niet compleet van de kaart zuipen in het weekend een opoffering die erbij hoort.

Uiteraard. Maar mijn punt is dus juist dat ik niet die categorie niet snel twee keer zie aantreden in één weekend en dan vooral niet op verschillende dagen. Op dezelfde dag is nog een ander verhaal.

Maar mooi dat het qua regels wel mag hoor, niets mis mee.

Bonehead

Well-known member
Uiteraard. Maar mijn punt is dus juist dat ik niet die categorie niet snel twee keer zie aantreden in één weekend en dan vooral niet op verschillende dagen. Op dezelfde dag is nog een ander verhaal.

Maar mooi dat het qua regels wel mag hoor, niets mis mee.

Een klein beetje investeren in jezelf. Je weet dat een basisplaats in het hoogste team met gemak een half modaal salaris oplevert. Als je dat wilt bereiken is het dan teveel gevraagd om enigszins in te houden qua drank?

Dat laatste ben ik met je eens. Alleen veel te laat....

Bovenaan