Amateurvoetbal algemeen

JMD

Well-known member
Nu nog een keer zeggen dat iedereen tegen de zaterdag is, en de NO-bingokaart is weer vol...
 

SanMark.

Well-known member
Nee. Ik zie het nu ook.
Kut maatregel ,nadelig voor het zaterdagvoetbal en vooral bedoeld om het zondagvoetbal te bevoordelen.

Ik was er al op tegen, als zondagverenigingen de standaard-zaterdag competities misbruiken om daar reserve- of beloftenteams in te schrijven.
Dat 1 vereniging zowel een standaardteam op zaterdag als op zondag had vond ik prima, als het 1 niet als opleidingsteams voor het andere werd gebruikt en zolang er (dus) maar een schot tussen beide bleef.
Nu men miv dit jaar dat schot grotendeels weghaalt, word ik maar voorstander van het idee, dat elke vereniging maar 1 standaardteam ( op zaterdag of op zondag ) mag inschrijven, hoe jammer ik dat ook vind voor verenigingen die niet het ene standaardteamteam als tweede laten fungeren van het andere.
Waarom is dat nadelig voor het zaterdagvoetbal ?
 

JMD

Well-known member
Ja, dus?
En waarom worden dit soort dingen niet vermeld als in februari ofzo een half team wegens griep niet mee kan doen?

Of gingen we er met zijn allen van uit dat voetballers niet geveld worden?
 

Baggio

Active member
Vraagje: een cat. A jeugdspeler krijgt in maart 2020 een directe rode kaart in een competitieduel en een sanctie van 3 wedstrijden. Hierna is door Corona niet meer gespeeld. Is deze speler nu geschorst voor de 1e drie competitie wedstrijden en hoe zit dit icm de bekerwedstrijden ?
 

Baggio

Active member
Regiotoernooi in Losser gaat dit weekend niet door. Deelnemers De Lutte en LSV hebben afgezegd omdat meerdere spelers in aanraking zijn geweest met Corona-gevallen. Het toernooi zou zonder publiek gespeeld worden maar gaat nu helemaal niet meer door. We zijn er nog niet vanaf van het Corona-gedoe in het voetbal.
 

de Kok

Member
Maar wat is nu het echte bezwaar NO tegen et opheffen van het schotje? Waarom wordt zat voetbal benadeeld? Omdat er veel spelers van een zon 1 team in het zat team meedraaien? Dat zou kunnen met O23 spelers maar ik denk in de praktijk niet veel. Wel de combi beloften en zon 1. Maar dat vond je niet bezwaarlijk?
 

SanMark.

Well-known member
Vraagje: een cat. A jeugdspeler krijgt in maart 2020 een directe rode kaart in een competitieduel en een sanctie van 3 wedstrijden. Hierna is door Corona niet meer gespeeld. Is deze speler nu geschorst voor de 1e drie competitie wedstrijden en hoe zit dit icm de bekerwedstrijden ?
Assistent trainer van MSC had 10 wedstrijden schorsing gekregen en gelijk daarna kwam de Corona stop. Hij had net getekend bij IJhorst als trainer. Daar staat hij dus de eerste 10 wedstrijden buiten de omheining.
 

De Groene Scout

Well-known member
Regiotoernooi in Losser gaat dit weekend niet door. Deelnemers De Lutte en LSV hebben afgezegd omdat meerdere spelers in aanraking zijn geweest met Corona-gevallen. Het toernooi zou zonder publiek gespeeld worden maar gaat nu helemaal niet meer door. We zijn er nog niet vanaf van het Corona-gedoe in het voetbal.
Waarom geen aangepast mini-toernooitje met de teams die wel willen voetballen. Gaat toch om het minuten maken, dat is nu niet mogelijk.
 

SanMark.

Well-known member
Maar wat is nu het echte bezwaar NO tegen et opheffen van het schotje? Waarom wordt zat voetbal benadeeld? Omdat er veel spelers van een zon 1 team in het zat team meedraaien? Dat zou kunnen met O23 spelers maar ik denk in de praktijk niet veel. Wel de combi beloften en zon 1. Maar dat vond je niet bezwaarlijk?
Je kunt je reserve spelers natuurlijk veel beter tevreden houden als die ook gewoon in het eerste team spelen al is het in een wat lagere klasse. Daarnaast kunnen je nummers 12 tot 20 lekker wedstrijdritme op doen tegen serieus niveau.

Zeker voor clubs die hun jeugd op 2de divisie niveau hebben is een zaterdag 1 team een geweldige uitkomst want dan kunnen die A's gelijk instromen in een eerste selectie en daar een paar jaar rijpen voor een eventuele overstap naar een nog hoger team binnen de club. Daardoor blijven er meer spelers behouden voor de club denk ik.
 

Baggio

Active member
Waarom geen aangepast mini-toernooitje met de teams die wel willen voetballen. Gaat toch om het minuten maken, dat is nu niet mogelijk.
Ik denk dat de overige deelnemers elkaar dit weekend wel treffen in een onderling duel, gewoon 2x 45 minuten op afzonderlijke locaties
 

Fregge

Well-known member
Maar wat is nu het echte bezwaar NO tegen et opheffen van het schotje? Waarom wordt zat voetbal benadeeld? Omdat er veel spelers van een zon 1 team in het zat team meedraaien? Dat zou kunnen met O23 spelers maar ik denk in de praktijk niet veel. Wel de combi beloften en zon 1. Maar dat vond je niet bezwaarlijk?
Ik denk dat NO vooral bang is dat zondagploegen zaterdagploegen gaan verplichten om op zondag te voetballen en dat komt niet goed uit met zijn planning want zondagochtend doet hij altijd mee met dat sporten op televisie van Max en dan kan hij met uitwedstrijden niet mee met z'n eigen club.
 

Arjen

Member
Assistent trainer van MSC had 10 wedstrijden schorsing gekregen en gelijk daarna kwam de Corona stop. Hij had net getekend bij IJhorst als trainer. Daar staat hij dus de eerste 10 wedstrijden buiten de omheining.
Waar heeft die kleine 10 wedstrijden schorsing voor gekregen? Die krijg je toch niet voor zweetvoeten?
 

Bonehead

Well-known member
Vraagje: een cat. A jeugdspeler krijgt in maart 2020 een directe rode kaart in een competitieduel en een sanctie van 3 wedstrijden. Hierna is door Corona niet meer gespeeld. Is deze speler nu geschorst voor de 1e drie competitie wedstrijden en hoe zit dit icm de bekerwedstrijden ?

Hij is de eerste drie competitiewedstrijden geschorst.

Interessante ontwikkeling dat spelers op zowel zaterdag als zondag mogen uitkomen. Had alleen eerder moeten gebeuren. Dan waren er ook niet zoveel clubs overgestapt. Voetballen op zondagochtend is niet meer van deze tijd.
 

Unregistere

Well-known member
Maar zal het in de praktijk dan straks echt veel gaan gebeuren, denken jullie? Dat jongens van zondag 1 eerst op zaterdag een potje ballen en dan op zondag nog een keer opdraven, al is het maar om dan reserve te zitten? Dan is heel hun weekend naar de knoppen.
 

SanMark.

Well-known member
Maar zal het in de praktijk dan straks echt veel gaan gebeuren, denken jullie? Dat jongens van zondag 1 eerst op zaterdag een potje ballen en dan op zondag nog een keer opdraven, al is het maar om dan reserve te zitten? Dan is heel hun weekend naar de knoppen.
Misschien als je een gezin hebt maar niet voor een 18 tot 24 / 25 jarige jongen.
 

SanMark.

Well-known member
Dat is de enige reden voor Alcides om een prestatie elftal op te zetten voor de zaterdag.

Hoogeveen heeft de zaterdag al aardig op niveau. Draaien de afgelopen jaren bovenin mee in de derde klasse.
 

Unregistere

Well-known member
Misschien als je een gezin hebt maar niet voor een 18 tot 24 / 25 jarige jongen.

Nou.... Die kan dan vrijdagavond niet op stap, want zaterdag wedstrijd.
Zaterdag na de wedstrijd niet te lang in de kantine blijven hangen, ook niet op stap, want zondag wedstrijd.
Zondag na de wedstrijd niet te lang in de kantine blijven hangen, want maandag werken / naar school.
 
Bovenaan