Amateurvoetbal algemeen

De Groene Scout

Well-known member
Ik las net dat de tribune van TOGB was afgebrand. De tribune was van het oude complex meeverhuisd naar de nieuwe locatie.
Een stukje historie gaat hiermee verloren. Tribune is niet meer reden. Oorzaak is zo goed als zeker een stelletje pubers van 13 jaar dat zich in deze lockdown tijd zat te vervelen. Triest.
 
Lockdown zal verlengd gaan worden tot 9 februari. Daarna verwacht ik niet direct dat in geval van sport groepstrainingen weer mogelijk is. Zal wel eerst naar 4 personen gaan.. en dan indien minder besmettingen week of 3 later weer in groepsverband? Zit je medio maart.
 

JMD

Well-known member
Welk plan? Die van die toernooitjes?

Lijkt me verstandig. Ik denk namelijk echt da we nu op een punt komen dat je er gewoon een streep onder moet zetten... Volgend seizoen opnieuw beginnen. De ploegen uit 2e/3e divisie laat je KNVB beker spelen plus de ploegen die zich voor de 1e ronde geplaatst hadden dit seizoen.
Want als je nu gaat uitstellen en het eventueel gaat gooien op 'we spelen de eerste speelhelft af' dan kom je zo meteen alsnog in de problemen. Er zijn clubs die volgens mij nog 12 duels moeten spelen in de eerste seizoenshelft. Als je dan pas op zijn vroegst half maart kunt beginnen dan zit je al aan een einddatum in juni (met al wat midweekse duels) en dan kan er niks meer mis gaan en heb je nog eventuele P/D.

Gewoon streep eronder en zodra het weer kan clubs onderling toernooien laten regelen. Gewoon op 1 dag en dan duels van 30 minuten ofzo. Zoals we vroeger allemaal jeugdtoernooien hebben gespeeld. Glaasje ranja tussen de duels door voor de spelers en gaan met die banaan... :)
 

bqandy

Well-known member
Officieus laten een paar Groninger clubs (oa Be Quick en PKC) al weten niet meer in een herstart van de competities te geloven.
PKC'83 heeft een voorstel om alternatieve regionale/lokale competities te organiseren met 7, 8 clubs wanneer het voetballen weer kan tegen de zomer.

De handbalbond heeft gisteren in ieder geval de handdoek in de ring gegooid en stelt ook alternatieven voor vanaf half april.
 
Ik begrijp ook niet waarom de KNVB nu weer wil wachten op de volgende Persconferentie. Beter maken ze nu gewoon een einde aan het lopende seizoen. En wellicht kan de KNVB wel de toernooien organiseren en indelen en er een geldprijs aanhangen. Als je met die indelingen nu al mee bezig gaat kunnen de clubs straks samen wel afstemmen wanneer ze gaan starten om zo van maart/april tot voorbereiding nieuwe seizoen door te komen.

Nee lekker weer wachten en alles opschuiven zo kennen we de KNVB weer. Net of clubs nu nog zitten te wachten op een halve competitie eventueel met promotie en degradatie. Krijg je alleen maar gezeik en gedoe mee.
 

Joost

Well-known member
Ik begrijp ook niet waarom de KNVB nu weer wil wachten op de volgende Persconferentie. Beter maken ze nu gewoon een einde aan het lopende seizoen. En wellicht kan de KNVB wel de toernooien organiseren en indelen en er een geldprijs aanhangen. Als je met die indelingen nu al mee bezig gaat kunnen de clubs straks samen wel afstemmen wanneer ze gaan starten om zo van maart/april tot voorbereiding nieuwe seizoen door te komen.

Nee lekker weer wachten en alles opschuiven zo kennen we de KNVB weer. Net of clubs nu nog zitten te wachten op een halve competitie eventueel met promotie en degradatie. Krijg je alleen maar gezeik en gedoe mee.
Op basis waarvan ben jij er zo zeker van dat de KNVB achter de schermen niet al tig scenario's en indeling heeft klaarliggen?
 
Op basis waarvan ben jij er zo zeker van dat de KNVB achter de schermen niet al tig scenario's en indeling heeft klaarliggen?

Dit verwacht ik niet anders was menig club hier ook wel van op de hoogte. Want stel de clubs regelen het zelf dan zetten ze de KNVB daarmee buiten spel als die ook iets had klaarliggen. Geen enkele club heeft iets van de KNVB gehoord over alternatieven/regionale toernooien/oefenpotjes etc.
 

JMD

Well-known member

Veel rake woorden, m.n. over het ontbreken van een exit-strategie... Men lijkt daar totaal geen oog voor te hebben.
 
Hehe eindelijk iets verstandigs vanuit de KNVB.

Scenario’s competities
In de vorige nieuwsupdate gaven we al aan dat uiterlijk in de week van 9 februari een beslissing wordt genomen over de resterende scenario’s voor een eventuele herstart van de competities. Om één van deze scenario’s tot uitvoer te brengen zal er voor de senioren A-categorie uiterlijk in het weekend van 10 en 11 april gestart moeten worden. Voor de overige competities gelden er andere deadlines. In de week van 9 februari gaan we definitief bekijken of en welk scenario nog mogelijk is en welke deadlines hieraan gekoppeld zitten. Hierbij houden we ook rekening met de trainingsopbouw naar een eventuele herstart.

Alternatieve competities
Mochten de maatregelen blijven aanhouden en blijken dat de huidige scenario’s niet meer haalbaar zijn, dan zal er worden besloten om de competities voor het seizoen 2020/’21 definitief niet meer te hervatten. Er vindt dan uiteraard ook geen promotie/degradatie plaats.

In plaats daarvan zullen we voor het veldvoetbal in de resterende maanden van dit seizoen op basis van inschrijving (regionale) competities of bekertoernooien organiseren voor alle categorieën, inclusief het standaardvoetbal. Op die manier kunnen teams dit seizoen alsnog op een competitieve manier wedstrijden tegen elkaar spelen. Deze competitievorm staat los van het reguliere competitieaanbod en er zal dan ook geen promotie/degradatie aan worden gekoppeld. Clubs die onderling al bezig zijn met de organisatie van eigen competities roepen we dan ook op aansluiting te zoeken bij het aanbod dat door de KNVB zal worden georganiseerd. Op die manier kunnen we voor zoveel mogelijk voetballers een passend aanbod organiseren.
 
Wie nu nog hoop heeft voor een herstart van dit lopende seizoen heeft echt een bord voor de kop.

Duitsland lockdown tot zeker april.
Verenigd Koninkrijk inmiddels tot juli deels.

Nederland zal wel volgen tot minimaal april.
 

JMD

Well-known member
Wie nu nog hoop heeft voor een herstart van dit lopende seizoen heeft echt een bord voor de kop.

Duitsland lockdown tot zeker april.
Verenigd Koninkrijk inmiddels tot juli deels.

Nederland zal wel volgen tot minimaal april.
Beetje offtopic, maar reageer hier toch even. Het VK gaat niet deels tot juli in lockdown, maar Johnson heeft de lockdownwet (die politie enz de kans geeft bv een pub te sluiten) tot juli verlengd... Dat is wat anders.

(al geloof ik best dat we minimaal tot juli idd nog met lockdown (en avondklok...) zitten, maar dat is op dit moment door nog geen premier/president gezegd (logisch ook, anders zou er opstand komen, dus doen ze het stapje voor stapje... ;) ))
 
Bovenaan