Amateurvoetbal algemeen

Abubakari

Well-known member
Je kunt alles wel opstarten, maar zo'n Champions League idee die Twisker voorstelde moet je niet gaan verwachten met publiek langs de lijn. Dat is hoe ik er over denk iig.
Wat voor idee was dat?

Mij gaat het er niet persé om dat de competitie uitgespeeld wordt (al zou je ook de eerste seizoenshelft nog uit kunnen spelen) maar dat er überhaupt weer gevoetbald wordt, zoals Robert Groninger van PKC’83 bijvoorbeeld zei, een competitie opzetten met een stuk of 6 a 7 stadsclubs, in oefenvorm een stadskampioenschap met eerste en tweede klassers oid. Heb je weer voetbal, kantine omzet en niet te veel gereis.
En dat kan op lager niveau uiteraard ook. Denken in oplossingen en mogelijkheden dus.
 

de waan

Well-known member
Zoiets zie ik misschien nog wel gebeuren, ja. Stel dat het ergens in april weer kan, dan is het wel erg zonde om tot eind augustus te wachten.

Regionale mini-competities, dat lijkt me wel wat.
 

SanMark.

Well-known member
Zoiets zie ik misschien nog wel gebeuren, ja. Stel dat het ergens in april weer kan, dan is het wel erg zonde om tot eind augustus te wachten.

Regionale mini-competities, dat lijkt me wel wat.
Hmmm, op welke dag worden die wedstrijden dan gespeeld en wat is de aanvangstijd ?
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik en met mij vele anderen zien dat niet zitten, je zult zien dat dit het begin van het einde is.
Heel slecht idee van zondagmannetje Groninger.
 

JMD

Well-known member
De huidige maatregelen zijn ingesteld om de zorg niet te overbelasten. Dus als alle mensen in de risicogroep zijn gevaccineerd, dan zouden we weer terug naar normaal moeten kunnen zonder dat de zorg overbelast wordt.
(Beetje) offtopic hier, maar dat lijkt mij ook idd... Echter dat is niet wat ik nu hoor en lees... Het zijn heel veel mitsen en maren inmiddels geworden. En het gek vinden dat mensen twijfelen aan vaccinatie.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En straks weer met z'n allen piepen dat het hier om die zaterdag- en zondagellende gaat.

Kap dan zelf ook met al die voorzetten en flauwekul. Of kunnen jullie niet meer zonder?
 

Fregge

Well-known member
Wat voor idee was dat?
Beetje hetzelfde wat jij voorstelde. Hij zei: Gooi alle 16 Tweede Divisie ploegen in een pot, ga loten dat je 4 poules krijgt, de winnaars van de poule spelen een halve finale en uiteindelijk een finale. Speel je nog ergens om

Kan je uiteraard doorschuiven naar de Derde Divisies. Met 36 teams toch 9 poules. Laat je de 2 slechtste nummer 1's nog een kwartfinale spelen.

@Fregge @de waan @Unregistere wel spannend he.
Wanneer komt ie......
Ik hoor constant deze muziek nu:

Kap dan zelf ook met al die voorzetten en flauwekul. Of kunnen jullie niet meer zonder?
Maar er loopt een pool nu!
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik las net dat de tribune van TOGB was afgebrand. De tribune was van het oude complex meeverhuisd naar de nieuwe locatie.
Een stukje historie gaat hiermee verloren. Tribune is niet meer reden. Oorzaak is zo goed als zeker een stelletje pubers van 13 jaar dat zich in deze lockdown tijd zat te vervelen. Triest.
 
Lockdown zal verlengd gaan worden tot 9 februari. Daarna verwacht ik niet direct dat in geval van sport groepstrainingen weer mogelijk is. Zal wel eerst naar 4 personen gaan.. en dan indien minder besmettingen week of 3 later weer in groepsverband? Zit je medio maart.
 

JMD

Well-known member
Welk plan? Die van die toernooitjes?

Lijkt me verstandig. Ik denk namelijk echt da we nu op een punt komen dat je er gewoon een streep onder moet zetten... Volgend seizoen opnieuw beginnen. De ploegen uit 2e/3e divisie laat je KNVB beker spelen plus de ploegen die zich voor de 1e ronde geplaatst hadden dit seizoen.
Want als je nu gaat uitstellen en het eventueel gaat gooien op 'we spelen de eerste speelhelft af' dan kom je zo meteen alsnog in de problemen. Er zijn clubs die volgens mij nog 12 duels moeten spelen in de eerste seizoenshelft. Als je dan pas op zijn vroegst half maart kunt beginnen dan zit je al aan een einddatum in juni (met al wat midweekse duels) en dan kan er niks meer mis gaan en heb je nog eventuele P/D.

Gewoon streep eronder en zodra het weer kan clubs onderling toernooien laten regelen. Gewoon op 1 dag en dan duels van 30 minuten ofzo. Zoals we vroeger allemaal jeugdtoernooien hebben gespeeld. Glaasje ranja tussen de duels door voor de spelers en gaan met die banaan... :)
 
Bovenaan